Gå til innhold

Ekskludert fra årets julebord med venninnegjengen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet man skal kvinne seg opp og ikke la seg knekke, men det er skikkelig vondt. 

Vi er en venninnegjeng på seks stk. Vi har pleid å hatt et årlig julebord med følge. I en gjeng så er det alltid noen som er nærere enn andre naturlig nok. Jeg og en av de andre har sklidd litt ifra hverandre, men vi er en gjeng, så alle omgås og inviterer til ulike ting. Kan også legge til at jeg har prøvd å snakke med denne personen et par ganger om hvorfor hun plutselig slutte å snakke noe særlig med meg lenger. Før snakket vi mye sammen og det var jeg som dro henne inn i gjengen. De andre jentene har jeg kjent siden vi gikk på ungdomsskolen. Hun har aldri svart på dette og unngått samtaleemnet. Jeg har lagt merke til at hun har blitt veldig close med en av de andre i den perioden, så jeg ble vel enkelt og greit bytta ut ettersom jeg ikke var bra nok for henne. 

I år som ifjor hsr diskusjonen vært oppe rundt når vi skal ha julebord, når passer det for alle. Etter en del frem og tilbake velger denne jenta å trekke seg ut av samtalen. Vi andre snakket da videre om at det må jo gå an å finne en dato som passer for alle, om det så er en torsdag. 

Deretter går det et par uker før jeg får vite at hun i gjengen som jeg ikke er så close med lenger, har invitert alle de andre med følge på julebord, men har bevisst latt være å invitere meg. Jeg er derfor da ekskludert fra den årlige tradisjonen og årets julebord. Det som allikevel er verst er at ingen av de andre reagerer på dette og sier ifra at det å utestenge noen fra en sånn happening ikke er greit uansett. 

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er utrolig lei meg. Det er forferdelig vondt å kjenne på utestengelse i voksen alder. Jeg ble mye mobba igjennom barneskolen og noe på ungdomsskolen - den følelsen man satt med da, den sitter jeg med nå. Tanker? 

Anonymkode: 03196...5d1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at de andre vet at du ikke er invitert? Kan det ha vært en avgjørelse denne såkalte venninna di har tatt bak ryggen på de andre? 

Anonymkode: 13024...4d5

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen i den gjengen du føler deg mer nære med enn de andre? I så fall, ville jeg faktisk tatt det opp med henne, å spurt om ingen av de andre har lagt merke til at du faktisk ikke er invitert. (for å åpne opp for at det faktisk bare kan være at de ikke har lagt merke til det).

Utrolig dårlig hvis de andre vet at du ikke er invitert. Sender en stor klem. :hjerte:

Anonymkode: 2c366...6b0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skikkelig ugreit. Fryktelig at denne ene personen skaper splid i vennegjengen. Jeg er også enig at det er ganske hårreisende at de andre ikke reagerer. 

Jeg ville ha forhørt meg med de andre i vennegjengen om hva som har skjedd her. Uansett virker denne ene personen som en ganske ugrei person. 

 

Anonymkode: fc297...aaa

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhørt meg med flere av de andre. Noen syns det var rart og andre kan ikke gjøre så mye siden de er invitert selv. Det er visst ikke så farlig så lenge det ikke går utover dem selv ser det ut til...

Anonymkode: 03196...5d1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forhørt meg med flere av de andre. Noen syns det var rart og andre kan ikke gjøre så mye siden de er invitert selv. Det er visst ikke så farlig så lenge det ikke går utover dem selv ser det ut til...

Anonymkode: 03196...5d1

De kan ikke gjøre så mye? Klart de kan! De kan jo sette ned foten om at dette ikke er greit. 

Anonymkode: fc297...aaa

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som det er påtide å finne seg nye venninner... ikke greit av denne ene å ikke inkludere deg - men langt fra greit av de andre å ikke sette foten ned for utfrysningen.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere felles chat, eller skal du møte noen av de før julebord så ville jeg spurt direkte. Det er kanskje ikke så populært å spørre så direkte, men det er bedre enn å gå å lure. 

Anonymkode: eaddf...4c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet man skal kvinne seg opp og ikke la seg knekke, men det er skikkelig vondt. 

Vi er en venninnegjeng på seks stk. Vi har pleid å hatt et årlig julebord med følge. I en gjeng så er det alltid noen som er nærere enn andre naturlig nok. Jeg og en av de andre har sklidd litt ifra hverandre, men vi er en gjeng, så alle omgås og inviterer til ulike ting. Kan også legge til at jeg har prøvd å snakke med denne personen et par ganger om hvorfor hun plutselig slutte å snakke noe særlig med meg lenger. Før snakket vi mye sammen og det var jeg som dro henne inn i gjengen. De andre jentene har jeg kjent siden vi gikk på ungdomsskolen. Hun har aldri svart på dette og unngått samtaleemnet. Jeg har lagt merke til at hun har blitt veldig close med en av de andre i den perioden, så jeg ble vel enkelt og greit bytta ut ettersom jeg ikke var bra nok for henne. 

I år som ifjor hsr diskusjonen vært oppe rundt når vi skal ha julebord, når passer det for alle. Etter en del frem og tilbake velger denne jenta å trekke seg ut av samtalen. Vi andre snakket da videre om at det må jo gå an å finne en dato som passer for alle, om det så er en torsdag. 

Deretter går det et par uker før jeg får vite at hun i gjengen som jeg ikke er så close med lenger, har invitert alle de andre med følge på julebord, men har bevisst latt være å invitere meg. Jeg er derfor da ekskludert fra den årlige tradisjonen og årets julebord. Det som allikevel er verst er at ingen av de andre reagerer på dette og sier ifra at det å utestenge noen fra en sånn happening ikke er greit uansett. 

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er utrolig lei meg. Det er forferdelig vondt å kjenne på utestengelse i voksen alder. Jeg ble mye mobba igjennom barneskolen og noe på ungdomsskolen - den følelsen man satt med da, den sitter jeg med nå. Tanker? 

Anonymkode: 03196...5d1

Hun som inviterer vet hva hun gjør så henne kan du bare sette en strek over. Hun ser deg som en konkurrent og det vil neppe nytte å snakke til henne. De andre vet muligens ikke eller har ikke tenkt så langt. Men de vil gjøre det senere og da vil du få sympati og hun andre har mistet sin innflytelse fullstendig. Bare ha is i magen.

Ellers har jeg som mann opplevd noe av det samme, men denne "vennen" var min bror som jeg hadde trukket inn i min vennegjeng fordi han var ensom etter skilsmisse. Han inviterte likegodt mine venner på fest men unnlot å invitere meg. Så jeg skjønner dine følelser, men la tiden jobbe for deg.

Anonymkode: 4edd9...82d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere felles chat, eller skal du møte noen av de før julebord så ville jeg spurt direkte. Det er kanskje ikke så populært å spørre så direkte, men det er bedre enn å gå å lure. 

Anonymkode: eaddf...4c3

Signerer denne. Jeg ville spurt direkte i en felles chat, og sagt noe som at; «vi har feiret julebord sammen i x- år, men denne gangen skal dere møtes uten meg, det synes jeg er trist, fordi jeg setter stor pris på denne årlige sammenkomster og opplever det som sårt å stå utenfor». Bare legg kortene på bordet. Om du ikke har gjort noe spesielt for at de skal ekskludere deg vil de fleste ha forståelse, og får du ikke det er det virkelig på tide å bytte ut denne «venne»gjengen. 

Si ifra om så for din egen sjelefred, sånn at du slipper å gruble mer på dette. 

Anonymkode: f51ef...e02

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun som inviterer vet hva hun gjør så henne kan du bare sette en strek over. Hun ser deg som en konkurrent og det vil neppe nytte å snakke til henne. De andre vet muligens ikke eller har ikke tenkt så langt. Men de vil gjøre det senere og da vil du få sympati og hun andre har mistet sin innflytelse fullstendig. Bare ha is i magen.

Ellers har jeg som mann opplevd noe av det samme, men denne "vennen" var min bror som jeg hadde trukket inn i min vennegjeng fordi han var ensom etter skilsmisse. Han inviterte likegodt mine venner på fest men unnlot å invitere meg. Så jeg skjønner dine følelser, men la tiden jobbe for deg.

Anonymkode: 4edd9...82d

:sjokkbla: Fyfarao folk kan være så kjip altså! Hvordan reagerte vennene dine på dette, og tok du det opp med broren din..? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne. Jeg ville spurt direkte i en felles chat, og sagt noe som at; «vi har feiret julebord sammen i x- år, men denne gangen skal dere møtes uten meg, det synes jeg er trist, fordi jeg setter stor pris på denne årlige sammenkomster og opplever det som sårt å stå utenfor». Bare legg kortene på bordet. Om du ikke har gjort noe spesielt for at de skal ekskludere deg vil de fleste ha forståelse, og får du ikke det er det virkelig på tide å bytte ut denne «venne»gjengen. 

Si ifra om så for din egen sjelefred, sånn at du slipper å gruble mer på dette. 

Anonymkode: f51ef...e02

Eller ikke spill offerkort ekle lignende i det hele tatt. "Hei hører julebord er på gang, tror min innbydelse ble borte i posten. Hørte det er hos xxx, når begynner dere og er det noe mat jeg kan hjelpe til med?" 

Anonymkode: eaddf...4c3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles chat:

Jeg hører dere har planlagt julebord xx.xx. Jeg vil også være med, iår som y år før. Dere er gjengen min. Er det sånn å forstå at jeg er blitt ekskludert for godt, eller er dette impulsivt hverdagsdrama for å krydre tilværelsen?

Du kan godt stå opp for deg selv, vise dem speilet foran ansiktet hva de driver med, uten å gjøre deg selv liten. Gi de litt vondt inni seg.

Om ingen svarer, bør du si at du synes de ikke oppfører seg fint til deg, og at du ikke vil bli behandlet så dårlig av de som sksl være dine venner. Så trekker du deg unna.

De som er invitert burde så absolutt stått opp for deg, hvis de er ekte venner. Dårlig av dem. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å late som om du tror innbydelsen har blitt rotet bort så slipper man unødvendig drama. Så bare fortsetter du å være deg selv på julebordet som alle andre ganger. Kanskje de andre vil se opp til deg for at du gjør dette, kanskje du får noe informasjon fra jentene om hva som har blitt sagt og foregår. 

Å legge ut om hvor fælt du syns det er å ikke bli invitert er som å i vinteren til drama tenker jeg da. Har selv vært i en venninnegjeng med ca 12 jenter. Det å konfrontere rett ut med alt man føler og tenker har bare skapt drama av det jeg er kjent med. Skyv følelsene under teppet, lat som ingenting og du "vinner." 

Anonymkode: eaddf...4c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva de andre i gjengen måtte si så spiller det ingen rolle så lenge de ikke gjør noe for å inludere deg og grunnen til at hun som har invitert ikke har invitert deg kan man bare spekulere i. Du kan spørre dem rett ut hvorfor du ikke er invitert når dere inntil nå har vært enige om å feire sammen og finne en tid som passer for alle. Ekte venner behandler ikke andre på den måten.

 

Anonymkode: bf57a...8fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, veggteppe skrev:

:sjokkbla: Fyfarao folk kan være så kjip altså! Hvordan reagerte vennene dine på dette, og tok du det opp med broren din..? 

enig!

Endret av Guy Fawkes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår det er kjipt, men ville aldri dratt til ei jeg ikke var invitert hos. Jeg har da selvrespekt. 

Hadde også trukket meg fra de andre for hva slags venner er dette om de «ikke kan gjøre noe»? Er det sånne venner du vil ha til å hacke deg godt!! 

Vi opplevde noe lignende i vår gjeng for et par siden da ei ikke ble invitert. Da sa jeg og to andre «vi er alltid sammen på nyttårsaften. Vi kan ikke være med å ekskludere noen». Hun som prøvde å ødelegge gjengen trakk seg gradvis ut fordi hun ikke likte hun ene. 

Ekte, gode venner står opp for hverandre! 

Anonymkode: d3dee...b9a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forhørt meg med flere av de andre. Noen syns det var rart og andre kan ikke gjøre så mye siden de er invitert selv. Det er visst ikke så farlig så lenge det ikke går utover dem selv ser det ut til...

Anonymkode: 03196...5d1

Med andre ord er ingen av de vennene dine... 

Anonymkode: c0bf3...820

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there..done that.. Jeg var også i en venninnegjeng som holdt sammen og hadde diverse aktiviteter i fellesskap. Alle godt voksne. Plutselig unngikk de meg og behandlet meg som luft. Prøvde å snakke med noen av de for å rekke ut en hånd, men nytteløst. 

Så da tok jeg affære og kuttet de helt ut. Slettet alle kontaktnummer, FB etc fra gjengen og fikk nye venner. 

Et par år etterpå tok plutselig et par av de fra den gamle venninnegjengen kontakt og ville bli med på en tilstelning min nye venninnegjeng skulle ha. Vi har masse morsomme aktiviteter sammen, og det har vel de fra den gamle gjengen fått med seg. 

Behandlet de som luft og svarte ikke. Har siden hørt at den gamle gjengen er splittet opp. Sånn går det når du har en gruppe venninner som lar ett råttent eple i gjengen bedrive splitt og hersk..

Anonymkode: 22313...232

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre i tråden nevner: når de andre jentene er såpass passive, så kan de knapt regnes som venner. Hvis du ikke sier noe, så har jo oppførselen deres gitt dem minst ubehag for dem, og de tenker kanskje at det funket greit. Det er ikke grei behandling fra deres side, informer dem at du registrerer at du er utelatt, men på en måte hvor du hever deg over dem og gjennomskuet deres utfrysningsmetode. Ellers hadde det jo og vært interessant og hørt hva innbyderebs forklaring var.

Anonymkode: 76315...36c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...