Gå til innhold

Noen som har opplevd å bli dumpet 2-3 mnd med dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså at du rakk å knytte deg til vedkommende men så ble du "dumpet"? Sliter litt med å stole på menn. Og jeg hater den usikre dating prosessen... 

Anonymkode: 4732a...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså at du rakk å knytte deg til vedkommende men så ble du "dumpet"? Sliter litt med å stole på menn. Og jeg hater den usikre dating prosessen... 

Anonymkode: 4732a...fe4

Yep, ble dumpet etter 9 mnd.

Anonymkode: 5e588...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at ingen har opplevd det? Skjønner ikke helt :P 

Jada, jeg har blitt dumpet etter 2 dater, etter 10 dater og etter 20 dater😅 Har selv dumpet etter både 2 og 3 måneder med dating. Og selv om man kommer til et punkt hvor man blir sammen, så er ikke det en garanti for at det holder livet ut. Folk slår opp da også. Er det som er så kjipt med kjærlighet, at man må satse for å vinne, men samtidig risikere å tape og kjenne på hvor utrolig kjipt det er:/ 

Anonymkode: 19a8f...260

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn dater ikke noen i månedsvis hvis de virkelig liker vedkommende. Da er det kun fordi det er greit å ha en tømmestasjon tilgjengelig mens de leter etter noen å forelske seg i.

Anonymkode: 2c4d6...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja. Jeg ble sittende å prate med en kar på en pub en gang. Han mente jeg kunne passe godt med ei jente han kjente, og fikk henne til å komme en tur. Det ble klikk, og vi datet vel i 3-4 mnd, og alt var fryd og gammen. Jeg kunne virkelig se for meg et helt liv med henne. Han andre karen var på et lengre utenlandsopphold med jobben i den perioden, men en stund etter at han var kommet hjem fortalte de at de hadde bestemt seg for å gifte seg. Det kom helt ut av det blå. Rimelig skuffa og følte meg temmelig annenrangs en god stund etterpå. Dette er vel sikkert 15 år siden nå, men hun var en av de menneskene som har etset seg godt inn i hjernebarken. Tar meg fortsatt til stadighet i å tenke på hvordan det har gått med henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn dater ikke noen i månedsvis hvis de virkelig liker vedkommende. Da er det kun fordi det er greit å ha en tømmestasjon tilgjengelig mens de leter etter noen å forelske seg i.

Anonymkode: 2c4d6...3ea

Eller så gjør man en innsats og tåler ventetiden om det er en man virkelig liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Påkrevd said:

Eller så gjør man en innsats og tåler ventetiden om det er en man virkelig liker.

Det er bare pisspreik. Ingen mann (eller kvinne) dater noen i månedsvis om de virkelig er interessert.

Når man dater noen i månedsvis er det fordi man liker å ha sex med dem/få oppmerksomhet, men man vil ikke være sammen med dem.

Anonymkode: 2c4d6...3ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare pisspreik. Ingen mann (eller kvinne) dater noen i månedsvis om de virkelig er interessert.

Når man dater noen i månedsvis er det fordi man liker å ha sex med dem/få oppmerksomhet, men man vil ikke være sammen med dem.

Anonymkode: 2c4d6...3ea

Nei vel. Takk for fasitsvar. Da vet jeg hvem jeg skal spørre om sånt i fremtiden. Visste ikke at alle var helt 100% like på det området, jeg. Så teit kan man være. Bare så jeg vet det til neste gang, hvor går grensen? 11 dager? eller 17 kanskje? Please svar. Jeg MÅ få det riktig neste gang:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Påkrevd skrev:

Nei vel. Takk for fasitsvar. Da vet jeg hvem jeg skal spørre om sånt i fremtiden. Visste ikke at alle var helt 100% like på det området, jeg. Så teit kan man være. Bare så jeg vet det til neste gang, hvor går grensen? 11 dager? eller 17 kanskje? Please svar. Jeg MÅ få det riktig neste gang:)

Var det ironi? Du tror vel ikke at alle er 100% like? Jeg datet en i 7 mnd før vi ble et par, og jeg elsket den uforpliktende dating perioden før det gikk inn i et mer seriøst forhold. Ingen er lik, og noe som funker for noen, funker nødvendigvis ikke for andre. 

Anonymkode: 958bc...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nåværende tidspunkt takler jeg ikke usikkerheten, det blir drama, derfor dater jeg ikke.

Ikke opplevd og bli dumpet etter noen dater, de vil ha meg i livet sitt, men intensjonene har være "så som så".

Anonymkode: a043c...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Påkrevd said:

Nei vel. Takk for fasitsvar. Da vet jeg hvem jeg skal spørre om sånt i fremtiden. Visste ikke at alle var helt 100% like på det området, jeg. Så teit kan man være. Bare så jeg vet det til neste gang, hvor går grensen? 11 dager? eller 17 kanskje? Please svar. Jeg MÅ få det riktig neste gang:)

Vel, det er bare latterlig å si at man ikke kan si at man liker noen fordi det ødelegger sjansene. Det er noe du tror fordi du har latt deg lure av menn som har unnskyldt seg med ditten eller datten når sannheten er at du er god nok for sex, men ikke et forhold.

Anonymkode: 2c4d6...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, AnonymBruker said:

Var det ironi? Du tror vel ikke at alle er 100% like? Jeg datet en i 7 mnd før vi ble et par, og jeg elsket den uforpliktende dating perioden før det gikk inn i et mer seriøst forhold. Ingen er lik, og noe som funker for noen, funker nødvendigvis ikke for andre. 

Anonymkode: 958bc...889

Men du visste antageligvis om du ville fortsette å treffe ham etter å ha møtt ham 5 ganger, gjorde du ikke?

Anonymkode: 2c4d6...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så har dating tatt lang tid. Dumpet en etter 3 mnd hvor vi hadde vært med hverandre hver helg. Bare følte ikke kjemien jeg lette etter. Med eksen fikk jeg første følelsene for han etter 6 mnd med dating. 

Så tror ikke det bare er menn som holder på slik. Men jeg er åpen om det da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste går vel gjennom dette. Men man bør ikke gi opp for det.

Det er derimot igjennom de forhold som avsluttes at man lærer bedre hva man vil eller ikke vil i et forhold, hva man bør bearbeide, man blir bedre kjent med seg selv, og så lærer man av det som ikke har gått som planlagt ved å tenke på det på en konstruktiv måte. Fordi valg av partner, forhold og egne holdninger og oppførsel alltid kan være gjenstand for forbedring,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det ironi? Du tror vel ikke at alle er 100% like? Jeg datet en i 7 mnd før vi ble et par, og jeg elsket den uforpliktende dating perioden før det gikk inn i et mer seriøst forhold. Ingen er lik, og noe som funker for noen, funker nødvendigvis ikke for andre. 

Anonymkode: 958bc...889

Ja, det var absolutt ironi. Det finnes selvsagt hverken riktige eller gale svar her. Det er jo mange faktorer som spiller inn, ikke bare om man liker hverandre eller ikke. Er man 20 år, har all verdens tid, bor i samme by og ikke noe som binder en, så kan man nærmest tilbringe hele døgnet sammen fra dag 1. Da kan det helt sikkert gå fort før man erklærer seg som et par. 

Men hva om man tilfeldigvis møter en man liker fra den andre siden av landet, eller til og med i et annet land, og begge har jobber og forpliktelser? Hva om en eller begge har barn å ta hensyn til? Hva om man har forskjellig kulturell eller religiøs bakgrunn som det tar litt tid å finne ut om vil funke på lang sikt, selv om man liker hverandre aldri så godt? Listen er lang, men i bunn og grunn kan man si at jo mer man har levd, jo flere ting blir det å ta hensyn til, både på godt og vondt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er bare latterlig å si at man ikke kan si at man liker noen fordi det ødelegger sjansene. Det er noe du tror fordi du har latt deg lure av menn som har unnskyldt seg med ditten eller datten når sannheten er at du er god nok for sex, men ikke et forhold.

Jeg har forøvrig ikke latt meg lure av kåte menn, da det er jeg som er den mannlige parten her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan bli dumpet når som helst. Jeg har selv brutt med en etter 3 mnd dating (dog møttes vi ikke veldig ofte på de måndene, si at det kanskje var 10-12 dater). En annen gang ble vi enige om å avslutte etter litt under 2 mnd da vi omsider fant ut at vi var for ulike. Da hadde vi møtteshyppig, kanskje 20-25 dater. Etter 2-3 mnd er det gjerne man tar et valg om enten å virkelig satse videre (altså etablere et forhold/bli kjærester om man ikke har gjort det allerede) eller man finner ut at det ikke er nok til å bygge noe varig på.

Uansett så kan man bli dumpet etter 1 date eller etter mange år sammen. Sjansen for brudd er alltid der. man må bare satse og håper at det går bra. Og jobbe for å ta vare på det som er bra. Men etter noen månder dating bør man ta en prat om forhold om man ikke har gjort det tidligere, og være sikker på at man ønsker det samme. Ønsker man det samme så er jo utgangspunktet helt klart bedre.;) Og om man ikke ønsker det samme så er det jo egentlig best å avslutte det før jo heller tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere ganger. Har også vært den som dumper. Jeg trenger litt tid for å bli kjent og trygg på folk. Så ofte tar 2-3 mnd før jeg vet sikkert om det er noe jeg vil gå videre med.

Anonymkode: e5871...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel vanligste dumpe perioden. Man gir det noen dates i starten for å bli kjent, og når man har blitt kjent så ser man an om alt annet klaffer, men så finner man ut at kanskje man ikke hadde like mål for fremtida, likt politisk syn, like verdier i livet, like nok personligheter, god nok seksuell kjemi osv , allikevel og dumper i måned 2 eller 3. 

Det er jo mye mer enn god kjemi og å syntes den andre er pen, som avgjør om man kan bli et par, i motsetning til for å avgjøre om man vil gå på en fjerde og femte og sjette date. 

Anonymkode: 37904...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv avsluttet forhold/dating med de par siste kvinner etter ca 3 mnd.
Det har vært flotte kvinner som kommer til å gjøre en mann svært lykkelig en dag - de var bare ikke helt riktige for meg.

Det tar gjerne litt tid å finne ut slikt, og man vil gjerne gjøre et helhjertet forsøk også.

Når dette skjer blir de gjerne litt "forvirret" - "...men hvorfor virket det så bra da - hvorfor lot du meg tro?"
Og jeg forklarer - at det er min måte å være på. Jeg later ikke, jeg er meg selv - og det innebærer å være en god kjæreste, og gjøre en innsats, til tross for at man har noen tvil. Noen ganger går det over, går seg til, man blir vant til hverandres væremåter og vaner, andre ganger ikke. Det er "totalen" og følelsen som teller. De forstår dette, og vi avslutter det fint og ryddig.

Jeg har vært i godt ekteskap i mange år, og har fått det til å fungere før. Bruddet var vondt, og kanskje er det vanskelig for meg å binde meg til noen nye, vet ikke, men jeg forsøker så godt jeg kan. Jeg er ærlig om dette hele tiden, og forleder ingen med hensikt.

Poenget mitt er at det er ikke alltid bare drittsekker som ser på deg som tidsfordriv når du "dumpes" etter x mnd.

Anonymkode: f8268...c7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...