Gå til innhold

#metoo-kampanjen: Hvorfor anmelder/outer ikke kvinner disse mannfolka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og hadde vitner på at jeg var blitt slått (ikke på voldtektene da). Men siden politiet ikke tok seg tid til å kontakte noen av vitnene så ble det jo litt dårlig med bevis da :rolleyes:

Anonymkode: 559af...820

Dette har jeg litt vanskelig for å tro. Men hvis du mener at etterforskningen var mangelfull, er det helt opp til deg om du vil melde dette til Spesialenheten for politisaker.

Det er altså slik at politiet ikke har noen "god sak" hvis alt som kommer frem er fyllerør der alle skylder på hverandre, og vitnene som skal forklare seg ikke har fått med seg stort av hva som har hendt. Mange slike episoder skjer på byen hver eneste helg, og det florerer av tilfeller der mer og mindre påvirkede personer surrer rundt. Ikke enkelt å nøste opp i.

Anonymkode: 50e5c...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg litt vanskelig for å tro. Men hvis du mener at etterforskningen var mangelfull, er det helt opp til deg om du vil melde dette til Spesialenheten for politisaker.

Det er altså slik at politiet ikke har noen "god sak" hvis alt som kommer frem er fyllerør der alle skylder på hverandre, og vitnene som skal forklare seg ikke har fått med seg stort av hva som har hendt. Mange slike episoder skjer på byen hver eneste helg, og det florerer av tilfeller der mer og mindre påvirkede personer surrer rundt. Ikke enkelt å nøste opp i.

Anonymkode: 50e5c...053

Ok. Jeg var ikke full og tror egentlig jeg kjenner til hva som skjedde i etterkant av at jeg anmeldte min egen voldtekt bedre enn deg, men for all del. Du får tro hva du vil - meningen din om hvordan etterforskningen foregikk som du baserer på de absolutt null fakta du sitter med om saken er veldig verdifull, selvsagt :rolleyes:

Anonymkode: 559af...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg litt vanskelig for å tro. Men hvis du mener at etterforskningen var mangelfull, er det helt opp til deg om du vil melde dette til Spesialenheten for politisaker.

Det er altså slik at politiet ikke har noen "god sak" hvis alt som kommer frem er fyllerør der alle skylder på hverandre, og vitnene som skal forklare seg ikke har fått med seg stort av hva som har hendt. Mange slike episoder skjer på byen hver eneste helg, og det florerer av tilfeller der mer og mindre påvirkede personer surrer rundt. Ikke enkelt å nøste opp i.

Anonymkode: 50e5c...053

Hva hadde det med fyllerør å gjøre med saken egentlig forresten? Ingen som har sagt noe om at de har vært full her i tråden såvidt jeg ser?

Anonymkode: 559af...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2017 at 2:48 AM, AnonymBruker said:

#metoo-kampanjen viser nok en gang hvilket stort problem det er med seksuell trakassering og seksuelle overgrep. Et vanvittig høyt antall kvinner har opplevd dette i sitt liv.

Jeg stiller meg følgende spørsmål:
Hvorfor anmelder ikke kvinnene mannfolka som sender sin erigerte penis til dem? Det er blotting. Det er straffbart. 
Og hvorfor outer man ikke dem? Jeg kan garantere at om jeg får et dickpick (har ikke fått det faktisk) ville jeg umiddelbart outet vedkommende, først til hans egen familie, og deretter anmeldt han på flekken.

Hva om alle kvinner sier nok er nok og innfører nulltoleranse, og anmelder umiddelbart? Tror det ville hatt en voldsom effekt. Jeg sier ikke at det er så enkelt, men håper dette er noe som blir mer vanlig fremover.

Anonymkode: 4238f...480

Politiet har LANGT viktigere ting å bedrive enn å etterforske noen som sendte deg et penisbilde

Anonymkode: 16d33...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å svare på overskriften:

Jeg ihvertfall har prøvd å anmelde slike, og langt verre, overgrep. I skranken på politistasjonen sitter en sur og tverr betjent med følgende svar: "Det der får du bare se til å legge bak deg!" Ikke engang en politimann fikk seg til å si"voldtekt", bare "det der". Når jeg har prøvd å ta dette opp i andre instanser(innenfor juridisk, helse- og sosial) har jeg møtt på lignende holdninger.

Menn blir rett og slett sinte. På meg. Åpenbart for at jeg kommer og forteller om fæle ting andre menn har gjort mot meg. De skjønner ikke hvorfor jeg kommer til dem med "det der", "de greiene der".

"Fordi du er politi/lege/rådgiver", kan jeg svare. Hva hjelper det? Flertallet av utøverne i disse yrkesgruppene er menn, og de vil ikke ha noe med "det der" å gjøre. Til og med disse yrkesutøverne erklærer at "det der" har de vanskelig for å tro, "det der" er et sterkt overdrevet liksomproblem, "det der" er det så og si ingen som gjør og dessuten må du "tåle at de prøver seg".

Etter utallige slike utsagn ønsker jeg ikke å møte opp for å høre flere. Men det var vel hensikten - og få meg og alle andre overgrepsutsatte til å holde oss unna og holde kjeft.

Men vet dere hva?

VI NEKTER!!!

Anonymkode: 98aa1...6a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen hadde sendt meg et penisbilde ville jeg først svart at jeg tror bilde er sendt feil. Om det ikke hjalp ville jeg kanskje kontaktet moren hans og spurt om hun kunne tatt en liten alvorsprat med guttebassen sin... Skulle han etter formodning være anonym så kunne jeg kanskje lagt ut en fantomtegning på facebook og spurt om noen visste hvem som var eieren og fortalte om den noe pussige opplevelsen

Anonymkode: b5dfa...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Ingen regel helt uten unntak. Det at vi har enkelte få kvinner i lederposisjoner, benytter mennene seg av som alibi for fullstendig å kunne dominere lederstillingene i næringslivet. Det må innføres en lov som krever minst 50% kvinner i toppverv for alle typer bedrifter og foretak. 

Anonymkode: 5e576...e82

Hvor mange av Norges menn er toppledere i bedrifter? Tror du jeg som en vanlig mann nyter noen fordel av at det er mannlig konsernsjef i Telenor eller Statoil?

Hvilke fordeler nyter du som kvinne at Norge har kvinnelig statsminister, finansminister og utenriksminister? Hvilke fordeler gir det deg rent personlig at Siv Jensen sitter på toppen av finansdepartementet. Kjenner du på dette kvinnelige privilegiet i det daglige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å svare på overskriften:

Jeg ihvertfall har prøvd å anmelde slike, og langt verre, overgrep. I skranken på politistasjonen sitter en sur og tverr betjent med følgende svar: "Det der får du bare se til å legge bak deg!" Ikke engang en politimann fikk seg til å si"voldtekt", bare "det der". Når jeg har prøvd å ta dette opp i andre instanser(innenfor juridisk, helse- og sosial) har jeg møtt på lignende holdninger.

Menn blir rett og slett sinte. På meg. Åpenbart for at jeg kommer og forteller om fæle ting andre menn har gjort mot meg. De skjønner ikke hvorfor jeg kommer til dem med "det der", "de greiene der".

"Fordi du er politi/lege/rådgiver", kan jeg svare. Hva hjelper det? Flertallet av utøverne i disse yrkesgruppene er menn, og de vil ikke ha noe med "det der" å gjøre. Til og med disse yrkesutøverne erklærer at "det der" har de vanskelig for å tro, "det der" er et sterkt overdrevet liksomproblem, "det der" er det så og si ingen som gjør og dessuten må du "tåle at de prøver seg".

Etter utallige slike utsagn ønsker jeg ikke å møte opp for å høre flere. Men det var vel hensikten - og få meg og alle andre overgrepsutsatte til å holde oss unna og holde kjeft.

Men vet dere hva?

VI NEKTER!!!

Anonymkode: 98aa1...6a2

Gode eksempler på patriarkatet i praksis.

Anonymkode: 5e576...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Example said:

Hvor mange av Norges menn er toppledere i bedrifter? Tror du jeg som en vanlig mann nyter noen fordel av at det er mannlig konsernsjef i Telenor eller Statoil?

Hvilke fordeler nyter du som kvinne at Norge har kvinnelig statsminister, finansminister og utenriksminister? Hvilke fordeler gir det deg rent personlig at Siv Jensen sitter på toppen av finansdepartementet. Kjenner du på dette kvinnelige privilegiet i det daglige?

Du nyter fordeler når du kan bestikke. Du nyter fordeler når du kan fremme deg selv som en person som er for likestilling. 

Politikere leter først og fremst etter personer de kan bestikke og bytte tjenester med. Politikere er ikke ideologer, de er oppurtunister

Anonymkode: 4cedd...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...