Gå til innhold

Nakkeskade etter påkjørsel bakfra?


Sublira

Anbefalte innlegg

I dag opplevde jeg for første gang å bli påkjørt bakfra da jeg sto helt stille i kø mot en rundkjøring. En bil kom i full fart bak meg, og kjørte rett i meg, slik at jeg dermed kræsjet i bilen foran. Det var et ganske hardt smell for meg som fikk i begge ender. Alt gikk veldig fort, og var et veldig stort sjokk. Ingen uttryknings kjøretøy kom til stedet. Men i ettertid av uhellet, begynte jeg å få vondt i bakdelen av hodet, og en slags strømning ned mot nakke, og videre mot skulderen. Gjør litt vondt å vende hodet mot høyre side, der jeg fikk "smellen". Det har vært slik hele kvelden/natten, siden ulykken hendte tidlig kveld. Noen som har sagt jeg burde dra til legevakta, slik at det eventuelt kan komme på forsikringa senere om det skulle vært en skade. Noen som har opplevd lignende? Hva gjorde dere? Burde jeg tatt meg en tur til legen imorgen for sikkerhetsskyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever du påkjørsel hvor du får nakkesleng, så drar du alltid til legen. 

Jeg fikk nakkesleng under en bussulykke for 2 år siden, og sliter fortsatt. Ikke vent med å få tilsyn av en lege. 

Anonymkode: 2d93c...ccb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sublira skrev:

I dag opplevde jeg for første gang å bli påkjørt bakfra da jeg sto helt stille i kø mot en rundkjøring. En bil kom i full fart bak meg, og kjørte rett i meg, slik at jeg dermed kræsjet i bilen foran. Det var et ganske hardt smell for meg som fikk i begge ender. Alt gikk veldig fort, og var et veldig stort sjokk. Ingen uttryknings kjøretøy kom til stedet. Men i ettertid av uhellet, begynte jeg å få vondt i bakdelen av hodet, og en slags strømning ned mot nakke, og videre mot skulderen. Gjør litt vondt å vende hodet mot høyre side, der jeg fikk "smellen". Det har vært slik hele kvelden/natten, siden ulykken hendte tidlig kveld. Noen som har sagt jeg burde dra til legevakta, slik at det eventuelt kan komme på forsikringa senere om det skulle vært en skade. Noen som har opplevd lignende? Hva gjorde dere? Burde jeg tatt meg en tur til legen imorgen for sikkerhetsskyld?

Du skal til legen etter en slik hendelse!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Visste ikke helt selv om det var noe "vits" med å gå til lege, om det gjerne ikke er alvorlig nok. Men skal ringe legesenterert så fort de åpner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sublira skrev:

Tusen takk for svar! Visste ikke helt selv om det var noe "vits" med å gå til lege, om det gjerne ikke er alvorlig nok. Men skal ringe legesenterert så fort de åpner :)

Selv var jeg ute for et uhell, alene, for noen år siden, jeg fikk streng beskjed om å komme meg til lege. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han kom så fort og det ble middels til store skader på bilene burde absolutt politiet blitt tilkalt og tatt blodprøve og sertifikatet fra vedkommende. 

Kom deg til legen så fort som mulig, det kan være alvorlige skader selvom du ikke merker så veldig mye enda, men slik du forklarer har du absolutt fått skade og i bestefall en strekk eller noe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal alltid dra til legen ved slike ulykker. Ikke bare for å sjekke at du er Ok, men for å dokumentere alt til senere år hvis du skulle få problemer. 

Anonymkode: 1fffc...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i alle dager kom ikke politiet? 

Anonymkode: 1fffc...2f5

Man må ringe dem for å få dem til å komme.

Alltid si du mistenker den andre er ruset på narkotika, da kommer de fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Man må ringe dem for å få dem til å komme.

Alltid si du mistenker den andre er ruset på narkotika, da kommer de fort.

Ok jeg må omformulere spm; hvorfor i alle dager ringte ingen politiet? 

Anonymkode: 1fffc...2f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor politiet ikke ble ringt er grunnet, at ingen av oss visste hva vi skulle gjøre. Jeg selv var i sjokk, og tenkte ikke på dette i det hele tatt, siden jeg tenkte det ikke var alvorlig nok. I ettertid angrer jeg sterkt på hvorfor jeg ikke gjorde det. Nå har jeg heldigvis lært at det er noe jeg bør gjøre, om dette skulle skjedd igjen. Dessverre skulle jeg tenkt på det rett etter hendelsen, og ikke nå i ettertid. Tilfeldigvis kjørte legebilen forbi etter hendelsen, spurte meg om det gikk bra med alle, selvfølgelig klarte jeg å si at alt var fint, da dette er min første reaksjon når noen spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...