Gå til innhold

"Hva gjør du på fritiden?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Mr. Kilmister skrev:

På fritiden runker jeg og ser på fjersynet. Det hender også at jeg hører på metal å drikker meg drita... et virkelig innholdsrikt liv.

Sier du det til de som spør :ler: 

 

Helt normalt TS, jeg tror ikke de forventer at du skal ta av på fritiden :ler: 

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff. Husker venninna mi spurte om det i 97, hva gjør du etter jobb liksom. Hvorfor skulle jeg gjøre noe da, svarte jeg litt skarpt. Ærlig talt. Bare for at hun hadde samboer trodde hun at hun hadde det så mye bedre på ettermiddagene enn meg. Som om DE gjorde noe mer interessant enn å sløve på sofaen. 

Jeg tror ikke alle menn engang vil at du skal gjøre så mye på fritiden, du skal ha tid til dem. 

Skriv om ting som interesserer deg, som du ikke nødvendigvis bruker så mye tid på. F.eks jeg liker å følge med på politikk, eller jeg er glad i opera eller noen sånn interesse man kanskje leser mer om enn egentlig driver med. 

Er forresten imponert over at du trener 1-2 timer hver dag etter jobb. Hadde jeg aldri orket. Jeg må trene før jobb hvis det skal bli noe av, ellers blir det bare gåtur. 

Anonymkode: 76cda...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedre formulering hadde vært: "Hva liker du å gjøre på fritiden?" Fritid kan være så mangt, og selv om de aller fleste dagene går til jobb, husarbeid, trening og slappe av på sofaen, så er det jo andre ting man liker å gjøre innimellom. Og da kan man for eksempel svare at man liker å reise, lese bøker, gå på kafé, kjøre slalom... Osv :) Alle skjønner jo at dette ikke er noe som skjer hver dag, med mindre man er en arbeidsledig millionær. Hvilke interesser man har sier jo mye om personen. Hvis en potensiell date hadde svart at han f.eks liker biler, snøscooter, motorsykkel og tatoveringer, så hadde dette fortalt meg at denne personen ikke passer til meg, da jeg har HELT andre interesser. :) 

Anonymkode: ba590...94c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh, the irony når man leser signaturen din... 

 

Anonymkode: 08b55...12b

meh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver ikke med dating, men om jeg gjorde ville jeg bare svart som sant er, at jeg leser, ser på serier og lager mat. 

For jeg som er både introvert og hjemmekjær, vil jo ikke ha en hyperaktiv mann som skal 'gjøre ting' hele tida.  Og slike mister fort interessen når de leser om mine hverdager. 

Eller, det er ikke helt sant. Han kan godt gjøre mange ting, men bare om han da lar meg være hjemme alene imens og ikke klager over at jeg ikke er med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bedre formulering hadde vært: "Hva liker du å gjøre på fritiden?" Fritid kan være så mangt, og selv om de aller fleste dagene går til jobb, husarbeid, trening og slappe av på sofaen, så er det jo andre ting man liker å gjøre innimellom. Og da kan man for eksempel svare at man liker å reise, lese bøker, gå på kafé, kjøre slalom... Osv :) Alle skjønner jo at dette ikke er noe som skjer hver dag, med mindre man er en arbeidsledig millionær. Hvilke interesser man har sier jo mye om personen. Hvis en potensiell date hadde svart at han f.eks liker biler, snøscooter, motorsykkel og tatoveringer, så hadde dette fortalt meg at denne personen ikke passer til meg, da jeg har HELT andre interesser. :) 

Anonymkode: ba590...94c

Poenget er jo at det finnes interessante og totalt uinteressante mennesker, uten at det syns på kroppen fysisk. Noen er kjempefornøyd med et liv med sengekos, middagslaging, gullrekka, en 500 meter joggetur for å rettferdiggjøre den stadig økende baderomsvekten, og noen relativt lite kreative reiser i feriene. Familiefolk. Salt of the earth. Det finnes millioner av dem. 

Så har du de av oss som fyller livet med mer. Det er faktisk to ganske forskjellige måter å leve livet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinneguiden er min hobby. Bruker så mye tid der at det ikke blir tid til andre ting.

Anonymkode: 5f2c6...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo tro du hadde fritid i helgene også, og dermed ganske mange timer fritid ila av en uke. Hvis du sjelden gjør annet enn å trene og se på tv er det vel bare å si det da.

Anonymkode: fa995...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arcturus skrev:

Poenget er jo at det finnes interessante og totalt uinteressante mennesker, uten at det syns på kroppen fysisk. Noen er kjempefornøyd med et liv med sengekos, middagslaging, gullrekka, en 500 meter joggetur for å rettferdiggjøre den stadig økende baderomsvekten, og noen relativt lite kreative reiser i feriene. Familiefolk. Salt of the earth. Det finnes millioner av dem. 

Så har du de av oss som fyller livet med mer. Det er faktisk to ganske forskjellige måter å leve livet på.

Har du en dårlig dag igjen nå og må ta turen innom KG for å bekrefte at du er verdt noe:roll:

Anonymkode: 155b7...a3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dette spørsmålet kan irritere? Det er jo et spørsmål om hvem man er og hvilke aktiviterer man senere kan gjøre sammen som par eller ikke. Jeg og min kjære møttes på nettdateting og det ble raskt klart av vi begge brukt emye tids på ski/løping/sykkel 8mest sykkel). Det er klart at å kunne gjøre dette sammen er helt esensielt for oss...

 

Hva om du ser for deg at han spør om hva du vil dele en felles fritid med en partner+ Ser du bare på TV? trener du bare alene? hvor er det plass for en partner å være med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner heller ikke hvorfor dette spørsmålet irriterer. 

Du kan jo svare hva du interesserer deg for også. Ikke bare hva du gjør. Det er en måte å finne ut om man passer sammen. Man skal tross alt leve sammen og da er det fint å vite hva den andre liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tida etter jobb går fort, ja, men fritiden inkluderer jo også helgene. Du høres jo ut som en veldig kjedelig og engasjert person ut fra hva du skriver her. Hvor gammel er du? 

Går du aldri på turer i naturen, treffer venner, leser, går på konserter, kurs, eller gjør noe kreativt? Politisk/samfunnsengasjert, frivillig arbeid? Foredrag, museer? 

Jeg rekker ikke så mye pga alene m barn, og har heller ikke så mange typiske hobbyer, men er jo mange ting jeg er interessert i og liker å gjøre i blant likevel. 

Anonymkode: 8824f...a85

Er i midten av 20-årene. Jo, så klart gjør jeg det, men det er ikke en del av den "vanlige fritiden", dvs ettermiddagene etter jobb. De fleste av de tingene du nevner gjør jeg en gang i blant. Regner f.eks ikke konserter som en del av fritidsinteressene mine iom at det skjer 2-3 ganger i året. Gå småturer gjør jeg nesten daglig, men er det en fritidsinteresse...?

16 minutter siden, Torelli skrev:

Jeg skjønner ikke at dette spørsmålet kan irritere? Det er jo et spørsmål om hvem man er og hvilke aktiviterer man senere kan gjøre sammen som par eller ikke. Jeg og min kjære møttes på nettdateting og det ble raskt klart av vi begge brukt emye tids på ski/løping/sykkel 8mest sykkel). Det er klart at å kunne gjøre dette sammen er helt esensielt for oss...

 

Hva om du ser for deg at han spør om hva du vil dele en felles fritid med en partner+ Ser du bare på TV? trener du bare alene? hvor er det plass for en partner å være med?

Jeg syns det er irriterende fordi det tilsynelatende er en forventning om at man gjør så mye spennende på fritiden. For min del har jeg en krevende jobb og når jeg kommer hjem sent på ettermiddagen har jeg verken overskudd eller lyst til å gjøre så mye. Da blir det et veldig kjedelig svar, med selvfølgeligheter alle gjør. Da jeg  var barn og ungdom drev jeg med mye fritidsinteresser og organisert idrett, men som voksen opplever jeg at de fleste i omgangskretsen har nok med jobb, husplikter, evnt barn og kjæledyr. Normale mennesker med normale hverdager rett og slett. 

Som nevnt i H.I. er trening min store lidenskap. Jeg bruker 2-3 timer på dette de fleste ettermiddagene. Ønsker derfor en partner med samme interesse. Trenger ikke alltid trene sammen og samtidig nødvendigvis, men dele interessen. Har opplevd flere ganger å fortelle til "nettdaten" at trening er min hobby og lidenskap, men får da i respons "hva gjør du utenom trening?". Vel, da er klokka 21 og jeg rekker max en time tv før leggings...  

29 minutter siden, Kalevala skrev:

Jeg driver ikke med dating, men om jeg gjorde ville jeg bare svart som sant er, at jeg leser, ser på serier og lager mat. 

For jeg som er både introvert og hjemmekjær, vil jo ikke ha en hyperaktiv mann som skal 'gjøre ting' hele tida.  Og slike mister fort interessen når de leser om mine hverdager. 

Eller, det er ikke helt sant. Han kan godt gjøre mange ting, men bare om han da lar meg være hjemme alene imens og ikke klager over at jeg ikke er med. 

Det er sant. Jeg er nok ganske lik deg. Jeg ønsker faktisk ikke gjøre så mye på fritiden (utenom trening) og i helgene elsker jeg å bare slappe av og kose meg. Jobben tar mye energi og helgene brukes til oppladning. En gang i blant er det kjekt med en hyttetur, fjelltur, fest eller lignende, men ikke hver helg. Så sånn sett er det vel greit å luke ut de som er veldig aktive på fritiden og forventer at partneren skal være det samme. For dem er jeg nok veldig kjedelig, og for meg er de slitsomme;) Jeg hadde nok blitt megastresset av en fyr som forventet show og underholdning når jeg kommer hjem trøtt i trynet etter jobb og bare vil slenge beina på bordet.

 

TS

 

 

 

Anonymkode: 3d624...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Skrev et kjempelangt svar med diverse multisiteringer, men alt forsvant. Får ta kortversjonen:

Jeg gjør så klart ting som konsert, fjelltur, vinkveld med venner osv en gang i blant, men regner det ikke som en fritidsinteresse. For meg er hverdagene ganske kjedelige, men normale. Jeg har verken overskudd eller lyst til å finne på så mye etter jobb. Har en krevende jobb og når jeg kommer hjem trøtt i trynet i 17-tiden (gjerne senere hvis overtid) er det lite som frister mer enn en time på sofaen,middag og trening. Trening er min store lidenskap og dette bruker jeg 2-3 timer på de fleste ettermiddager. Når jeg kommer hjem i 21-tiden er det kanskje å se litt på tv før leggetid. Ønsker en partner som også er interessert i trening. Når jeg sier at trening er min hobby er det flere som ikke slår seg til ro med det, men fortsetter å spørre "utenom det da???". Nei, da spiser jeg, går på do, vasker kjøkkenbenken og henter posten *ironi*. Hvor mange timer i døgnet tror enkelte det er, liksom...

I helgene er det oppladning og jeg elsker å bare slappe av og kose meg. Hadde nok ikke passet sammen med en som absolutt måtte ut og gjøre noe hvert ledige sekund. For dem blir nok jeg megakjedelig og for meg blir de slitsomme.

Da jeg var barn/ungdom gikk jeg på diverse fritidsaktiviteter, men som voksen trodde jeg de fleste hadde nok med dagliglivets plikter. De fleste i omgangskretsen har hendene fulle med jobb, husplikter, barn, kjæledyr. Da føles spm om hva man gjør på fritiden som noe kunstig.

Anonymkode: 3d624...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du en dårlig dag igjen nå og må ta turen innom KG for å bekrefte at du er verdt noe:roll:

Anonymkode: 155b7...a3f

Det er rimelig patetisk når de man er uenige med må tilegnes dårlige egenskaper for å få en selv til å føle seg god. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Skrev et kjempelangt svar med diverse multisiteringer, men alt forsvant. Får ta kortversjonen:

Jeg gjør så klart ting som konsert, fjelltur, vinkveld med venner osv en gang i blant, men regner det ikke som en fritidsinteresse. For meg er hverdagene ganske kjedelige, men normale. Jeg har verken overskudd eller lyst til å finne på så mye etter jobb. Har en krevende jobb og når jeg kommer hjem trøtt i trynet i 17-tiden (gjerne senere hvis overtid) er det lite som frister mer enn en time på sofaen,middag og trening. Trening er min store lidenskap og dette bruker jeg 2-3 timer på de fleste ettermiddager. Når jeg kommer hjem i 21-tiden er det kanskje å se litt på tv før leggetid. Ønsker en partner som også er interessert i trening. Når jeg sier at trening er min hobby er det flere som ikke slår seg til ro med det, men fortsetter å spørre "utenom det da???". Nei, da spiser jeg, går på do, vasker kjøkkenbenken og henter posten *ironi*. Hvor mange timer i døgnet tror enkelte det er, liksom...

I helgene er det oppladning og jeg elsker å bare slappe av og kose meg. Hadde nok ikke passet sammen med en som absolutt måtte ut og gjøre noe hvert ledige sekund. For dem blir nok jeg megakjedelig og for meg blir de slitsomme.

Da jeg var barn/ungdom gikk jeg på diverse fritidsaktiviteter, men som voksen trodde jeg de fleste hadde nok med dagliglivets plikter. De fleste i omgangskretsen har hendene fulle med jobb, husplikter, barn, kjæledyr. Da føles spm om hva man gjør på fritiden som noe kunstig.

Anonymkode: 3d624...178

Hvorfor svarer du ikke bare kortversjonen av dette? Har man en krevende jobb erdet også normalt å gjøre mindre på fritiden, jeg byttet fra stressende jobb til kontorjobb, og først etter det fikk jeg hverdagsinteresser.

Anonymkode: 26a48...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en million hobbyer. Orker ikke et A4-liv. Men alle er ikke slik. 

Anonymkode: cd166...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Arcturus skrev:

Det er rimelig patetisk når de man er uenige med må tilegnes dårlige egenskaper for å få en selv til å føle seg god. 

Det er akkurat det du gjør hele tiden. Du innbiller deg at du kan gi dyptloddende analyser av andre etter å ha lest deres korte, skjematiske egenfremstillinger, analyser som stort sett sier "du er dårlig, jeg er bra". Så jeg kan godt leke din lek: Du virker ustyrtelig usikker og dermed overkompenserende. Jeg har sett stener langs landeveien som har syntes mer interessante enn du gjør. Den jevne exphil-student er bedre skikket til å si noe av verdi om verden, for den jevne exphil-student kan referere til mer enn én tenker og stort sett med langt mer innsikt og selvstendighet enn du gjør.

Anonymkode: c49ed...0cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også å få det spm. Som om man er et mindre verdt menneske fordi en feks ikke driver m hundekjøring,  springer maraton, jobber som frivillig, lærer seg kinesisk eller er brennende engasjert i et eller annet fb fotballag. Etter ofte 12 timers arbeidsdager, lekselesing m barn, matlaging, rydding osv, er det kun soffan og serier som gjelder. Og jeg er veldig fornøyd med det😊✌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Elizia skrev:

Jeg hater også å få det spm. Som om man er et mindre verdt menneske fordi en feks ikke driver m hundekjøring,  springer maraton, jobber som frivillig, lærer seg kinesisk eller er brennende engasjert i et eller annet fb fotballag. Etter ofte 12 timers arbeidsdager, lekselesing m barn, matlaging, rydding osv, er det kun soffan og serier som gjelder. Og jeg er veldig fornøyd med det😊✌

Dette handler vel da mest om din egen usikkerhet rundt dette. Spørsmålet er det ikke noe galt med, og stilles ikke fordi noen er oppsatt på å skulle ta en, selv om noen sikkert gjør det. 

De fleste lever ikke spennende liv 24/7. Jeg er for eksempel frivillig, men jeg gjør ikke det hver dag. Stort sett er jeg hjemme, og da ser jeg på serier, leser en bok, spiller tv-spill eller surfer på nettet. Tror det er relativt normalt å ikke gjøre så altfor mye eller ha faste ting man gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det du gjør hele tiden. Du innbiller deg at du kan gi dyptloddende analyser av andre etter å ha lest deres korte, skjematiske egenfremstillinger, analyser som stort sett sier "du er dårlig, jeg er bra". Så jeg kan godt leke din lek: Du virker ustyrtelig usikker og dermed overkompenserende. Jeg har sett stener langs landeveien som har syntes mer interessante enn du gjør. Den jevne exphil-student er bedre skikket til å si noe av verdi om verden, for den jevne exphil-student kan referere til mer enn én tenker og stort sett med langt mer innsikt og selvstendighet enn du gjør.

Anonymkode: c49ed...0cb

Brukeren Arcturus er definisjonen på pretensiøs og usikker. Forøvrig er det utrolig turn off med menn (eller folk generelt) som hele tiden skal fremheve sin egen fortreffelighet. Det er et tegn på narsissime faktisk, og ikke normal oppførsel. 

 

Anonymkode: 82476...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...