Gå til innhold

Møtt en kar jeg mistenker har Asberger ol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en fyr jeg er ganke sikker på at må være autist/aspberger, men meget velfungerende sådan. Andre i samme krets rundt vedkommende er enig. I utganspunktet var vi bare venner (felles hobby), men har i det siste endt opp i sengen sammen... og selv om jeg synes han er fryktelig rar og sær, er det noe med han som jeg tiltrekkes av og gjør meg nyskjerrig på han...

Men, forutsatt at ham lider av ovennevnte, kan man ha ett godt forhold til de, eller er jeg «dømt» til å bli ulykkelig/må tilpasse meg hele tiden? Han er veldig snill og hjelpsom (men føles avogtil litt tillært på en måte), men skjønner ikke at noen ganger bare trenger en klem. Han må også prate og forklare ALT mulig.. føler han er veldig belærende, men tror han mener det godt. Men vi kommuniserer jo ekstremt forskjellig, jeg tøyser, tuller og er fysisk av meg. Han skjønner ikke min humor og blir oppgitt..

Føler jo på mange måter at dette er dødsdømt... har kommet ut av ett langt forhold med en svært deprimert mann (dystemi) og orker ikke enda en som ikke kan se mine behov og som jeg hele tiden må gå rundt på nåler og ta hensyn til. Samtidig kan jeg ikke huske sist en fikk meg til å føle meg sånn...

Anonymkode: 10c53...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor du blander inn diagnoser.

Stikkordene her er:

- han er snill og hjelpsom

- prater mye

- bælerende, men mener det godt

- ulike kommunikasjon

Disse faktorene er det du trenger å vurdere, ikke diagnoser. Mannen er den han er, og det er det du må forholde deg til

Anonymkode: 56914...b73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en annen, spesielt når du begynner å tvile så tidlig. Det finnes mange andre der ut som kan få deg til å føle deg bra. 

Anonymkode: e129f...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...