Gå til innhold

Trendy juletre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Mennoe som er "trendy" ett år, er kanskje ikke så veldig "trendy" ett par år seinere? 

  :kaklehone:   

Anonymkode: 177a7...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke noe vanlig kirkespirr.

Anonymkode: 69443...894

Nei, det skal være sikkert.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt er vel jol en hedensk høytid.

Anonymkode: 69443...894

Jeg feier ikke jol (at solen snur) men frelseren jesus kristus fødselsdag.

Anonymkode: 833bc...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 22.10.2017 den 5.23, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i huleste har du en moske i toppen??? Er det vanlig blant muslimer som feirer jul? Aldri sett det før. Feirer man en kristen høytid behøver man ikke personalisere det såpass mye så det blir blasfemi. Litt respekt kan man vise. Jeg aksepterer at dere feirer Eid, selv om det blir et leven utenfor vinduet med unger dom løper og hoijer til langt på natt, men det gjør også vår på julaften etter pakkene er åpnet.

Anonymkode: 833bc...e2f

Moske i toppen av treet?!?Blasfemi?!? Nå fikk jeg meg en god latter. Det kalles spir, og har ingenting med islam å gjøre (men det visste du sikkert).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 5.23, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i huleste har du en moske i toppen??? Er det vanlig blant muslimer som feirer jul? Aldri sett det før. Feirer man en kristen høytid behøver man ikke personalisere det såpass mye så det blir blasfemi. Litt respekt kan man vise. Jeg aksepterer at dere feirer Eid, selv om det blir et leven utenfor vinduet med unger dom løper og hoijer til langt på natt, men det gjør også vår på julaften etter pakkene er åpnet.

Anonymkode: 833bc...e2f

Det heter spir og det har ingenting med islam å gjøre

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 0.53, Perelandra skrev:

Det øverste treet ser jo helt anorektisk ut, stakkars. Takke meg til tradisjonelle frodige juletrær! 

Kjetil Rolness hadde en kommentar i Dagbladet for noen år siden om minimalistisk julepynting.

De som ikke pynter til jul

Han har så rett

Anonymkode: b918a...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe trendy på treet. Vi har tradisjonelt tre. Juletrepynt er ikke kjøpt i store esker billig. Eks plastkasser med masse kuler. 

Jeg har faktisk pynt som er 40 år gammelt. Den gang det ennå var å få kjøpt kvalitetsvarer. De er knuselig, men aldri vært et problem. Aldri mistet noe i gulvet,  etter jeg fikk det. Jeg selv kjøper noe hver jul. Finner spesielle ting. I år ble det kjøpt " istapper" De fant jeg på nett. Vet du får kjøpt de billig på eks jula, biltema. De er i plast. Mine er knusbare, og det blir et spesielt skinn i de av lysene 

Å satse på trendy juletre, daa må du skifte ofte. Det er nye trender hvert år. Jeg holder på tradisjoner

Anonymkode: b918a...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 22.10.2017 at 5:23 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor i huleste har du en moske i toppen??? Er det vanlig blant muslimer som feirer jul? Aldri sett det før. Feirer man en kristen høytid behøver man ikke personalisere det såpass mye så det blir blasfemi. Litt respekt kan man vise. Jeg aksepterer at dere feirer Eid, selv om det blir et leven utenfor vinduet med unger dom løper og hoijer til langt på natt, men det gjør også vår på julaften etter pakkene er åpnet.

Anonymkode: 833bc...e2f

Det er da vel et spir? Det har vi mange av, ikke i toppen, men som henger. Noe er arvet av besteforeldrene mine.

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 tre. Ett i grønt plastikk som står på allrommet hele desember og har julepynt i alle farger, men mest rødt.

Ca en uke før jul pynter vi en 3 meter høy edelgran i stuen med pynt i glass, sølvfarget  og hvitt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Honey Dew skrev:

Det heter spir og det har ingenting med islam å gjøre

Riktig! Spir i toppen av juletreet har vært vanlig tidligere. En av tantene mine, som var aktiv i kirka hele livet, brukte spir og ikke stjerne i toppen av juletreet. Jeg har aldri koblet det med islam. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...