Gå til innhold

Spambots på Tinder


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Winza said:

Vi hadde en felles venn, fant til og med Facebook profilen

Ah, ja da var det veldig spesielt. Forstår egentlig ikke at noen klarer å oppføre seg slik. 

Anonymkode: 01762...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, ja da var det veldig spesielt. Forstår egentlig ikke at noen klarer å oppføre seg slik. 

Anonymkode: 01762...a06

Synd tinder har blitt slik /: Det var en mye mer seriøs app når det kom 4-5 år siden, har altså ikke matchet med noen somhar vært interessert i å prate eller noe siden januar, kanskje bare å innse at jeg ikke vil finne noen på tinder :P

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Enig at "hei" og "hva skjer" ikke er de mest givende samtalestarterne, men er da ikke så vanskelig å svare noe ordentlig heller da. Om jeg fikk en slik melding pleide jeg å svare ordentlig og så var samtalen i gang. 

For eksempel:
"Hei, hva skjer?"
"Hei hei! Akkurat bakt boller, så nå lukter det skikkelig godt i leiligheten min :D Har du hatt en fin dag?"

Om mannen ikke klarer å fortsette samtalen etter det der er han en tapt sak uansett. 

Anonymkode: 0ff39...518

Jeg har alltid syntes at det er helt OK å starte en samtale på den måtene, men alle tindermatchene jeg har hatt som gjør det, har en tendens til å svare mest med enstavelsesord, og da dør samtalene så fort ut. Men for all del, jeg foretrekker fortsatt en sånn start fremfor kleine sjekkereplikker. 

Anonymkode: 62b4a...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Winza said:

Synd tinder har blitt slik /: Det var en mye mer seriøs app når det kom 4-5 år siden, har altså ikke matchet med noen somhar vært interessert i å prate eller noe siden januar, kanskje bare å innse at jeg ikke vil finne noen på tinder :P

Nei, ikke sikkert tinder er din beste arena, men om du er på tinder så bør du få deg en bedre profil om du ikke har snakket med noen siden januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, potetstappe skrev:

Nei, ikke sikkert tinder er din beste arena, men om du er på tinder så bør du få deg en bedre profil om du ikke har snakket med noen siden januar. 

Jeg har en helt grei profil, har brukt mye tid på å lage til en skikkelig profil, mens 99% av de jeg ser på tinder har ikke noe profiltekst engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Winza said:

Jeg har en helt grei profil, har brukt mye tid på å lage til en skikkelig profil, mens 99% av de jeg ser på tinder har ikke noe profiltekst engang..

Det som teller er jo ikke om du er fornøyd med profilen, men om damene som sveiper synes den er bra.  Det er bildene som betyr desidert mest på profilen, ikke teksten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, potetstappe skrev:

Det som teller er jo ikke om du er fornøyd med profilen, men om damene som sveiper synes den er bra.  Det er bildene som betyr desidert mest på profilen, ikke teksten. 

Jeg har gått igjennom bildene, fått tips fra ei venninne og brukt tid på å velge ut

Jeg skiftet litt på bildene etter jeg fikk ei venninne til å gi meg hennes mening om hvilke som passet best

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Winza said:

Jeg har gått igjennom bildene, fått tips fra ei venninne og brukt tid på å velge ut

Da ville jeg bedt om tips fra en annen venninne. Du sier jo selv du ikke har snakket med en dame på tinder siden januar. Da er det noe galt med profilbildene. 

Om jeg gir deg aksjetips du alltid taper penger på så gir jeg jo deg dårlige tips. Samme gjelder på tinder. Om en dame gir deg råd og du ikke får resultater så gir hun deg dårlige råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, potetstappe skrev:

Da ville jeg bedt om tips fra en annen venninne. Du sier jo selv du ikke har snakket med en dame på tinder siden januar. Da er det noe galt med profilbildene. 

Om jeg gir deg aksjetips du alltid taper penger på så gir jeg jo deg dårlige tips. Samme gjelder på tinder. Om en dame gir deg råd og du ikke får resultater så gir hun deg dårlige råd. 

Skiftet for en uke siden da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 10.30, Winza skrev:

Hva med dette?

Hei ser at vi har matchet :) Hva gjør du på om dagene?

Nei, hva tror du folk gjør om dagene? De er på jobb eller skole. 
"Hei! Jeg er på jobb nå, du da?" "Ok, jeg er også på jobb. Hva jobber du med?" "Er lærer hva med deg?" "Resepsjonist" "Ok"  .....  
Ikke noe givende samtale, og hva man gjør på om dagene og jobber med sier ingenting om interessene eller personligheten! 
Er jo det man skal bli kjent med. 
Jeg fikk en fin en i dag som gikk slik : 
"Hei! Hund for kos eller driver du med agility/utstilling?  (står i profilteksten min at jeg har hund) Hva er dine topp 3 interesser å drive med? :) Og hvis du kunne valgt hvor som helst, hvor ville du valgt å være akuratt nå?"  

Det var en kjempe fin melding som ga meg lyst til å svare, og som var givende. Han viser at han bryr seg ved å spørre om hvordan hundehold, han får en bedre definasjon av meg ved å spørre om interessene mine, og han kan tolke noe av personligheten min ved å få svar på hvor jeg ville vært om jeg kunne valgt hvor som helst. 

 

Anonymkode: 8aa1a...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hva tror du folk gjør om dagene? De er på jobb eller skole. 
"Hei! Jeg er på jobb nå, du da?" "Ok, jeg er også på jobb. Hva jobber du med?" "Er lærer hva med deg?" "Resepsjonist" "Ok"  .....  
Ikke noe givende samtale, og hva man gjør på om dagene og jobber med sier ingenting om interessene eller personligheten! 
Er jo det man skal bli kjent med. 
Jeg fikk en fin en i dag som gikk slik : 
"Hei! Hund for kos eller driver du med agility/utstilling?  (står i profilteksten min at jeg har hund) Hva er dine topp 3 interesser å drive med? :) Og hvis du kunne valgt hvor som helst, hvor ville du valgt å være akuratt nå?"  

Det var en kjempe fin melding som ga meg lyst til å svare, og som var givende. Han viser at han bryr seg ved å spørre om hvordan hundehold, han får en bedre definasjon av meg ved å spørre om interessene mine, og han kan tolke noe av personligheten min ved å få svar på hvor jeg ville vært om jeg kunne valgt hvor som helst. 

 

Anonymkode: 8aa1a...24e

Greit det hvis personen har skrevet noe på profilen så jeg har noe å gå etter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Winza skrev:

Greit det hvis personen har skrevet noe på profilen så jeg har noe å gå etter :) 

Ta vekk det med hunden så er det spørsmål man kan stille folk uten at det står noe på profilen. Noen spørsmål kan man stille uavhengig av hva som står på profilen. 

Anonymkode: aa762...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta vekk det med hunden så er det spørsmål man kan stille folk uten at det står noe på profilen. Noen spørsmål kan man stille uavhengig av hva som står på profilen. 

Anonymkode: aa762...afd

Det minste man kan gjøre er å skrive en kort presentasjon om seg selv i profilen, virker bare useriøst med bare bilder og ingen info eller noe tekst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Winza skrev:

Det minste man kan gjøre er å skrive en kort presentasjon om seg selv i profilen, virker bare useriøst med bare bilder og ingen info eller noe tekst..

Ja, jeg er forsåvidt enig i det, men det er fortsatt mulig å skrive noe og starte en samtale med noe annet enn "hva skjer?" eller "hva gjør du på om dagene?" 

Med noen kan du få i gang en samtale med hva skjer også, men det kan lettere føre til at samtalen dør ut. Det krever at begge gir litt av seg selv. 

Anonymkode: aa762...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er forsåvidt enig i det, men det er fortsatt mulig å skrive noe og starte en samtale med noe annet enn "hva skjer?" eller "hva gjør du på om dagene?" 

Med noen kan du få i gang en samtale med hva skjer også, men det kan lettere føre til at samtalen dør ut. Det krever at begge gir litt av seg selv. 

Anonymkode: aa762...afd

Ja du har rett der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 hours ago, Winza said:

Det minste man kan gjøre er å skrive en kort presentasjon om seg selv i profilen, virker bare useriøst med bare bilder og ingen info eller noe tekst..

De får vel matcher og samtaler uten å skrive noe på profilen. 

Anonymkode: 01762...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får vel matcher og samtaler uten å skrive noe på profilen. 

Anonymkode: 01762...a06

Blir ikke mye samtalene når de ikke har noe info om seg på profilen, det er jo et minimumskrav når man lager seg en dating profil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Winza skrev:

Blir ikke mye samtalene når de ikke har noe info om seg på profilen, det er jo et minimumskrav når man lager seg en dating profil

Jo, det kan det bli og det har flere skrevet i denne tråden nå, men det er egentlig bare å la være og skrive til de som ikke har noe informasjon om seg selv.

Synes selv det er irriterende med de som ikke har noe informasjon.

Anonymkode: aa762...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Winza said:

Blir ikke mye samtalene når de ikke har noe info om seg på profilen, det er jo et minimumskrav når man lager seg en dating profil

Tror nok det blir samtaler uansett jeg. :) 

Anonymkode: 01762...a06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...