Gå til innhold

Spambots på Tinder


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bare skrive "hva skjer?" er generelt et dårlig trekk når man skal bli kjent med noen. 

Jeg mener, hva svarer man på det? Skal man ramse opp hele dagen? Blir ganske kjedelig samtale, og det er vanskelig å følge det opp med noe interessant. 

Anonymkode: aa762...afd

 Hva vil dere egentlig høre da? :P    

Anonymkode: 73894...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva vil dere egentlig høre da? :P    

Anonymkode: 73894...f59

Nei, spørre om ting. Noe som starter en samtale og som ikke bare går på hva man har gjort den dagen. 

Begge har selvsagt et ansvar for en samtale, men det kan være utrolig vanskelig å kommunisere med folk som bare skriver "hva skjer?" og gjerne har korte svar man ikke får noe mer informasjon ut av. 

Anonymkode: aa762...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, spørre om ting. Noe som starter en samtale og som ikke bare går på hva man har gjort den dagen. 

Begge har selvsagt et ansvar for en samtale, men det kan være utrolig vanskelig å kommunisere med folk som bare skriver "hva skjer?" og gjerne har korte svar man ikke får noe mer informasjon ut av. 

Anonymkode: aa762...afd

Vanskelig å gjøre det hvis personen ikke har skrevet noe informasjon om seg på profilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 


Enig . "Hva skjer" "Hvordan går det?" "Hei alt bra med deg da?" er de værste tinder meldingene å få. 
Neivel så har ikke alle tekst, men hva med å skrive en presentasjon av seg selv? 
Jeg blir mest begeistret for de meldingene jeg får som er noe ala 
"Hei! Så koselig med match :) Du ser ut som en sporty/søt/snill dame, hva ser du etter her? Jeg på min side er over gjennomsnittet glad i *velg hobby her*, *sjanger*filmer og morrakaffen i fullstendig fred og ro. Kunne tenke meg å reise/slå meg ned snart/whatever osv blablabla litt om meg blabla, hva med deg da? Har du reist (eller whatever)/lyst til å reise noen steder nevn topp tre lista di og fortell meg noe om deg tilbake da! :)
Gir et mye bedre inntrykk, mye mer seriøst inntrykk, mye mer intelligent inntrykk, og gir hverandre et mye mer dekkende bilde enn bare en samtale som går ut på "Hei hva skjer, okei ja ferdig på jobb jeg også, okei jobber som det og det, javel, okei, moro, jadda, ok, hadet bra" så døde den samtalen ut uten at man engang vet noe om den andre personen engang av dens interesser og personlighet... 

 

Anonymkode: 8aa1a...24e

Haha, alt det i første mld? Jeg tror veldig mange ville blitt skremt vekk :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Winza skrev:

Haha, alt det i første mld? Jeg tror veldig mange ville blitt skremt vekk :hoho:

Det tror ikke jeg :)  Alt det? Fem seks setninger? Virkelig?! Mye? (Yeah du må være en av de som tenker "Kvinner er kravstore fordi de vil at jeg skal dusje hver uke" også...) Har ikke tall på hvor mange "one liner" menn jeg og venninder har unmatcha , mens skriver noen en lengre melding og et par setninger om seg selv til introduksjon så tenker man "jøss, dette var en anderledes fyr, så hyggelig, han virker jo seriøs siden han skriver en melding og ikke bare en setning, han får jeg svare! her var det lett å svare! så bra!"  

Anonymkode: 8aa1a...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Winza skrev:

Vanskelig å gjøre det hvis personen ikke har skrevet noe informasjon om seg på profilen

Joda, men samtalen dør gjerne ut etter kort tid. Spørs jo litt, men det krever at man stiller litt spørsmål ut fra hva den andre svarer og ikke bare "ok" eller noe som jeg har opplevd. 

Anonymkode: aa762...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror ikke jeg :)  Alt det? Fem seks setninger? Virkelig?! Mye? (Yeah du må være en av de som tenker "Kvinner er kravstore fordi de vil at jeg skal dusje hver uke" også...) Har ikke tall på hvor mange "one liner" menn jeg og venninder har unmatcha , mens skriver noen en lengre melding og et par setninger om seg selv til introduksjon så tenker man "jøss, dette var en anderledes fyr, så hyggelig, han virker jo seriøs siden han skriver en melding og ikke bare en setning, han får jeg svare! her var det lett å svare! så bra!"  

Anonymkode: 8aa1a...24e

O.o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Winza skrev:

Haha, alt det i første mld? Jeg tror veldig mange ville blitt skremt vekk :hoho:

Faktisk ikke. Er man ute etter noe seriøst så er det slike meldinger som får svar. Jeg også hater å få Bare et "Hei" eller "hva skjer?" eller " har du hatt en fin dag da?". Av prinsipp da gir jeg et like kort svar (om jeg gidder å svare), og om de ikke følger opp med en litt skikkelig melding så sletter jeg matchen. Det er svært sjeldent det ikke er noe på profilen å ta tak i. det er jo en grunn til at man ønsker å sende ei melding, og om man er litt seriøs så bør det være litt mer enn at vedkommende ser bra ut på et bilde. Er det et bilde med en aktivitet så spør om den aktiviteten feks. Ser du at vedkommende har hund så kan det være enn innfallsport. Det er mange muligheter.

Med han jeg dater nå så sendte jeg første melding. Den var ikke lang, men nok til at han ble interessert. "Hei!:) Kjekk fyr med flere like interesser som meg du. Jeg er også glad i aktiviteter ute i naturen som klatring og padling. Kunne du tenke deg å bli litt kjent med meg?" Og ja han har fått meldinger fra flere damer som også bare var "hei" eller lignende, som han heller ikke har giddet å svare på. Så det er ikke bare vi damer som forventer litt mer. Nå hadde jeg nok ikke tatt kontakt med han om han ikke hadde hatt tekst på profilen sin også da, det var den som fikk meg til å sende melding, selv om bildene også viste hva han likte å gjøre.

Men om man derimot bare er ute etter sex så kan man jo gå mer rett på sak. Har opplevd det også, og det er veldig greit, for da kan jeg takke pent nei og slette matchen med en gang. Om man er interesert i det derimot så vil det jo bare være å kjøre på. Enkelt og greit.

Anonymkode: 77246...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk ikke. Er man ute etter noe seriøst så er det slike meldinger som får svar. Jeg også hater å få Bare et "Hei" eller "hva skjer?" eller " har du hatt en fin dag da?". Av prinsipp da gir jeg et like kort svar (om jeg gidder å svare), og om de ikke følger opp med en litt skikkelig melding så sletter jeg matchen. Det er svært sjeldent det ikke er noe på profilen å ta tak i. det er jo en grunn til at man ønsker å sende ei melding, og om man er litt seriøs så bør det være litt mer enn at vedkommende ser bra ut på et bilde. Er det et bilde med en aktivitet så spør om den aktiviteten feks. Ser du at vedkommende har hund så kan det være enn innfallsport. Det er mange muligheter.

Med han jeg dater nå så sendte jeg første melding. Den var ikke lang, men nok til at han ble interessert. "Hei!:) Kjekk fyr med flere like interesser som meg du. Jeg er også glad i aktiviteter ute i naturen som klatring og padling. Kunne du tenke deg å bli litt kjent med meg?" Og ja han har fått meldinger fra flere damer som også bare var "hei" eller lignende, som han heller ikke har giddet å svare på. Så det er ikke bare vi damer som forventer litt mer. Nå hadde jeg nok ikke tatt kontakt med han om han ikke hadde hatt tekst på profilen sin også da, det var den som fikk meg til å sende melding, selv om bildene også viste hva han likte å gjøre.

Men om man derimot bare er ute etter sex så kan man jo gå mer rett på sak. Har opplevd det også, og det er veldig greit, for da kan jeg takke pent nei og slette matchen med en gang. Om man er interesert i det derimot så vil det jo bare være å kjøre på. Enkelt og greit.

Anonymkode: 77246...e1c

Hva med dette?

Hei ser at vi har matchet :) Hva gjør du på om dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det tror ikke jeg :)  Alt det? Fem seks setninger? Virkelig?! Mye? (Yeah du må være en av de som tenker "Kvinner er kravstore fordi de vil at jeg skal dusje hver uke" også...) Har ikke tall på hvor mange "one liner" menn jeg og venninder har unmatcha , mens skriver noen en lengre melding og et par setninger om seg selv til introduksjon så tenker man "jøss, dette var en anderledes fyr, så hyggelig, han virker jo seriøs siden han skriver en melding og ikke bare en setning, han får jeg svare! her var det lett å svare! så bra!"  

Anonymkode: 8aa1a...24e

Folk er jo forskjellige. Jeg blir helt svett av sånne lange førstegangsmeldinger, kjennes litt ut som en jobbsøknad. Nå sveiper jeg heller ikke på de som ikke skriver noe om seg selv i profilen sin (med mindre de ser ut som George Clooney), må ha litt mer kjøtt på benet enn "kjekk". At de klarer å formulere en hel setning, og at de ikke kun er interessert i skog og mark er greit å vite. 

For min del fungerer faktisk "Hei!" helt fint, noen er litt mer kreative og kommenterer på noe fra bildene mine (akkurat nå har de minimalt å gå ut i fra, men tidligere hadde jeg et par feriebilder). Har fått et par av de lange introene, men det har aldri blitt noe ut av det. En humoristisk vri er også ok, eller han som bare startet med "Vi kan jo ha sex". Den var kanskje litt vel direkte, men i det minste ærlig (ble ikke noe sex) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Winza skrev:

Hva med dette?

Hei ser at vi har matchet :) Hva gjør du på om dagene?

Kan være en god start, men kommer helt an på hvordan man tar den videre.

Det trenger ikke å være en lang melding for min del, men når folk bare skriver "hei" eller "hva skjer?" så gidder jeg ikke å svare.

Anonymkode: aa762...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt beskyldt for å være en spambot noen ganger. Ikke spesielt trivelig det heller. 

Anonymkode: de325...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt beskyldt for å være en spambot noen ganger. Ikke spesielt trivelig det heller. 

Anonymkode: de325...f63

Men du poster ikke lenker til sexsider på første mld da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har blitt beskyldt for å være en spambot noen ganger. Ikke spesielt trivelig det heller. 

Anonymkode: de325...f63

Da sender du kanskje ut meldinger som ikke har noe å gjøre med meldingene du faktisk får?

Anonymkode: c781c...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at "hei" og "hva skjer" ikke er de mest givende samtalestarterne, men er da ikke så vanskelig å svare noe ordentlig heller da. Om jeg fikk en slik melding pleide jeg å svare ordentlig og så var samtalen i gang. 

For eksempel:
"Hei, hva skjer?"
"Hei hei! Akkurat bakt boller, så nå lukter det skikkelig godt i leiligheten min :D Har du hatt en fin dag?"

Om mannen ikke klarer å fortsette samtalen etter det der er han en tapt sak uansett. 

Anonymkode: 0ff39...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Winza skrev:

Men du poster ikke lenker til sexsider på første mld da eller?

Nei såklart gjør jeg ikke det.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sender du kanskje ut meldinger som ikke har noe å gjøre med meldingene du faktisk får?

Anonymkode: c781c...f9c

Nei.. Jeg svarer høflig på spørsmål og spør tilbake. Likevel har jeg flere ganger blitt spurt noe slikt som "er du spam?" 

Anonymkode: de325...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei såklart gjør jeg ikke det.

Nei.. Jeg svarer høflig på spørsmål og spør tilbake. Likevel har jeg flere ganger blitt spurt noe slikt som "er du spam?" 

Anonymkode: de325...f63

Det høres veldig rart ut :klo: Må være de som bare er sære :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om spambots på tinder, nå har til og med de vanlige brukerne begynte å oppføre seg rart o.O

51638611-510A-45DA-BAA6-11ACD3747750.thumb.jpeg.edf03b7dfcde633597cc5504538d957d.jpeg

Og så fjernet hun matchen, haha fy fader asså, tinder har blitt helt ødelagt :P Er jo bare spambots og useriøse tullinger, savner tinder slik det var når det var nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Winza said:

Når man snakker om spambots på tinder, nå har til og med de vanlige brukerne begynte å oppføre seg rart o.O

51638611-510A-45DA-BAA6-11ACD3747750.thumb.jpeg.edf03b7dfcde633597cc5504538d957d.jpeg

Og så fjernet hun matchen, haha fy fader asså, tinder har blitt helt ødelagt :P Er jo bare spambots og useriøse tullinger, savner tinder slik det var når det var nytt..

Sikker på det var en vanlig bruker? Hun trenger jo ikke å ha lest innleggene dine for å svare på meldingene dine. Tror nok det var spambot.

Anonymkode: 01762...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikker på det var en vanlig bruker? Hun trenger jo ikke å ha lest innleggene dine for å svare på meldingene dine. Tror nok det var spambot.

Anonymkode: 01762...a06

Vi hadde en felles venn, fant til og med Facebook profilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...