Gå til innhold

Hva er greia med folk og problemer med gjennomstekt biff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel den aktuelle restauranten sitt problem i så fall, ikke noe du trenger å fly i flint for?

Anonymkode: 62432...161

Hvor vil du med denne nedlatende tonen? Selv om dine argumenter ikke holder mål grunnet manglende erfaring om service og kundebehandling, samt konsekvensene av dårlig service er det vel mulig å forholde seg til tema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som vil ha knusktørr skosåle går ikke på restauranter hvor kokken faktisk kan lage mat. 

Anonymkode: 6b551...bb0

Kompetene kokker tibereder ikke knusktørre skosåler. Ærlig talt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk kan spise ustekt kjøtt. er helt motbydelig å se rosa/rød kjøtt med blod BLÆH 

Anonymkode: d4678...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, i min familie spiser vi alltid well done. Både fordi vi ikke ønsker matforgiftning og vi er ikke ulver som trenger kjøttet rått.

I svigerfamilien LER de HØYT og RÅTT av meg, altså ikke kjærlig "hahaha", men det kan bli så betent at svigermor må ta seg en røyk for å roe seg. Jeg har aldri sagt noe annet enn "jeg liker det sånn, dere liker det sånn, ikke noe mer styr enn det" (har aldri klaget på maten, tar som regel bare det gjennomstekte i kantene siden de likevel bare hiver det). 

Jeg tillot meg å dra en liten vits da de ble skrevet ut fra sykehus i Syden. "Godt jeg tok min gjennomstekt", sa jeg. 

Anonymkode: 5aa0b...b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, daemonia skrev:

Og hvis jeg hadde laget stek til middag og invitert noen hadde jeg laget den slik JEG liker den. Hvis folk ikke liker min måte å lage maten på, så trenger de faktisk ikke å spise. Ikke trenger de å komme på middag flere ganger heller. 

 

Det er vel litt der diskusjonens kjerne(temperatur) ligger? Hvis du inviterer noen på middag så forventer du gjerne at de spiser det de får servert, på den måten de får det servert. På en restaurant er det ikke slik. Man går riktignok dit for å få mat, men der opphører også likheten, for på en restaurant betaler man og jo "finere" restauranten er jo mer må man som regel betale. Hvis det betyr at man ikke kan få biff gjennomstekt hvis det nå en gang er det man liker best, da er jeg for så vidt enig i at restauranten ikke er pengene verdt. 

Jeg er for øvrig enig med Sirah i at man selvsagt ikke kan forvente å få forandret vesentlige deler av menyen, som f.eks. i eksempelet med å forlange at soppbitene blir plukket ut av sausen, eller få kokt makaroni i stedet for gratinerte poteter, men 2 minutter lengre steketid av en biff burde være en "no-brainer". 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
1 time siden, Bakepulver skrev:

Du har en forferdelig dårlig humor om du synes at dette er morsomt.. Det kommer meget tydelig frem at du ikke er kjent med serviceyrker og god kundebehandling. 

Du har helt rett her.

Om man ikke er i stand til å tilpasse servicen til kundens preferansen når det kommer til å gjøre noe så enkelt som å steke en biff et par min ekstra er man dårlig serviceinnstilt. Det er et minus i alle serviceyrker og svekker f.eks resturanten  som en helhet.

Hilsen en som liker steken sin medium... om det har noe å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kokken kan strekke seg litt lenger, men hvis h*n ikke er villig til å gjøre det fordi alt på menyen er fast eller han hater gjennomstekt biff eller noe sånt.. så hvorfor ikke bare gå et annet sted? Hva er greien med å hisse seg så sykt og bli personlig fornærmet som det virker som noen blir? Virker som det er en slags maktgreie, folk bare klikker fordi deres personlige mening ikke er viktig på en arena der de er vant til at den er det eller mener de har rett til å bestemme. 

Som flere skriver her så tilbyr jo "alle" gjennomstekt biff, så da burde det i enda større grad være et ikke-problem at noen få velger å ikke tilby det.

Anonymkode: 62432...161

Så klart kan man velge å gå et annet sted, men man sitter jo gjerne på restauranten der og da fordi man er sulten. Jeg hadde glatt gått en annen plass neste gang i allefall. Jeg kan skjønne at kokken på en 5 stjerners Michelin restaurant kanskje er litt særere enn en på Jensens Bøffhus (selv om det ikke burde spilt noen rolle), men når kokken på Egon ikke kan gjennomsteke biffen så har han valgt feil jobb altså 😂 

41 minutter siden, Benson skrev:

På steder der kokken kan å lage mat får man ikke en knusktørr skosåle selv om man skulle våge å be om gjennomstekt kjøtt.

👏👏👏

Helt enig! Som skrevet tidligere (husker ikke om det var i denne eller i den andre tråden 🤔): Den beste indrefileten jeg noensinne har spist var gjennomstekt! Den smeltet på tungen og smakte altså så fantastisk at jeg ikke engang har ord! Det værste er at jeg fikk gjennomstekt biff ved en feil :P Hun jeg var der sammen med bestilte gjennomstekt og kelneren hadde misforstått og trodd vi begge skulle ha det. Jeg orket ikke klage på det og tenkte at jaja... Angret ikke på det valget for å si det sånn! Kan kokken lage mat kan han/hun også servere en nydelig gjennomstekt biff som til og med jeg liker 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bakepulver skrev:

Hvor vil du med denne nedlatende tonen? Selv om dine argumenter ikke holder mål grunnet manglende erfaring om service og kundebehandling, samt konsekvensene av dårlig service er det vel mulig å forholde seg til tema? 

Jeg tror AB sikter til at de noen steder blåser i din versjon av kundebehandling, og det må være deres privilegium. Så får du heller unngå den type steder. 

I tillegg til fisefine steder som har en set menu hvor de knapt gidder å spørre om du har noen allergier først, så har jeg også vært på low key gourmetsteder hvor "menyen" er at kokken lager det han vil og har du noen spesielle ønsker så kan du "fuck off" (parafrasert fra faktisk meny). De må få lov til å drive businessen sin som de vil, du kan jo bare unngå å gå der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, clyde skrev:

Gravide bør ikke stole på meg, jeg aner jo ikke hva gravide skal ha og ikke. Da er det tryggest for alle at de kan steke kjøttstykket selv, eller så kan vi spise noe annet godt :P

Gravide er jo ikke spesielt vanskelige når det gjelder dette. De understreker jo bare at de må ha kjøttet gjennomstekt. Dersom man ikke klarer dét er man jammen meg tafatt, eller bare veldig dårlig til å lage mat. 

Anonymkode: f5367...de4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spise koteletter isteden da? Er jo samme smakt, bare koster mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hvorfor ikke spise koteletter isteden da? Er jo samme smakt, bare koster mindre.

Hvordan koteletter spiser du som mener at svinekjøtt og oksekjøtt smaker det samme?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Hvordan koteletter spiser du som mener at svinekjøtt og oksekjøtt smaker det samme?

skikkelig gjennomstekt biff synes jeg smaker det samme som koteletter. Forferdelig lenge siden jeg har smakt gjennomstekt, men jeg husker jeg tenkte at det like gjerne kunne være en kotelett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos skrev:

skikkelig gjennomstekt biff synes jeg smaker det samme som koteletter. Forferdelig lenge siden jeg har smakt gjennomstekt, men jeg husker jeg tenkte at det like gjerne kunne være en kotelett :fnise:

Da har du fått gjennomstekt biff av en kokk som burde funnet seg noe annet å gjøre for å si det sånn 😂 Jeg spiste koteletter til middag i dag og selv om det er grei mat det så hadde jeg heller spist gjennomstekt biff anyday :P fra en person som kan lage det vel og merke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Evilposelos skrev:

skikkelig gjennomstekt biff synes jeg smaker det samme som koteletter. Forferdelig lenge siden jeg har smakt gjennomstekt, men jeg husker jeg tenkte at det like gjerne kunne være en kotelett :fnise:

Synes du som åpenbart ikke er så begeistret for gjennomstekt biff. De som liker gjennomstekt biff har selvsagt en annen matopplevelse. 

Anonymkode: f5367...de4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Jeg tror AB sikter til at de noen steder blåser i din versjon av kundebehandling, og det må være deres privilegium. Så får du heller unngå den type steder. 

I tillegg til fisefine steder som har en set menu hvor de knapt gidder å spørre om du har noen allergier først, så har jeg også vært på low key gourmetsteder hvor "menyen" er at kokken lager det han vil og har du noen spesielle ønsker så kan du "fuck off" (parafrasert fra faktisk meny). De må få lov til å drive businessen sin som de vil, du kan jo bare unngå å gå der. 

Takk! La meg kysse deg! :ler: begynte å lure på om jeg hadde klikket fullstendig og skrev på et annet språk uten å merke det selv eller noe, siden tilsynelatende ingen forstår hva jeg mener og begynner å svare i alle mulige retninger om hva gravide kvinner bestiller på restaurant, eller uttalelser fra kundeservice spesialisten om at jeg mangler helt dypere forståelse for anekdoten om den lokale restauranten i bumfuck nowhere som ble nedlagt etter at maten tapte seg..  

Men ja, det er akkurat det jeg mener. Mennesker, aksepter at det finnes steder som ikke serverer mat til deres preferanse, og spis på et av de tusenvis av andre stedene som gjør det i stedet. 

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bakepulver skrev:

Hvor vil du med denne nedlatende tonen? Selv om dine argumenter ikke holder mål grunnet manglende erfaring om service og kundebehandling, samt konsekvensene av dårlig service er det vel mulig å forholde seg til tema? 

Hehe ja sorry, skal prøve å slutte å være nedlatende - skal heller lære av deg hvordan man diskuterer på en mindre nedlatende måte. Bare et spørsmål på veien - bør jeg bruke dette innlegget her, eller et av de to andre der du sier at meningen min kommer av at jeg mangler helt forståelse for tema som mal? :rolleyes:

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gravide er jo ikke spesielt vanskelige når det gjelder dette. De understreker jo bare at de må ha kjøttet gjennomstekt. Dersom man ikke klarer dét er man jammen meg tafatt, eller bare veldig dårlig til å lage mat. 

Anonymkode: f5367...de4

Nå har jeg aldri hatt en som er gravid på middag, så jeg har aldri satt meg inn i de greiene der. Den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
38 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Jeg tror AB sikter til at de noen steder blåser i din versjon av kundebehandling, og det må være deres privilegium. Så får du heller unngå den type steder. 

I tillegg til fisefine steder som har en set menu hvor de knapt gidder å spørre om du har noen allergier først, så har jeg også vært på low key gourmetsteder hvor "menyen" er at kokken lager det han vil og har du noen spesielle ønsker så kan du "fuck off" (parafrasert fra faktisk meny). De må få lov til å drive businessen sin som de vil, du kan jo bare unngå å gå der. 

Jeg syntes synd på Bakepulver som må forsvare seg mot dette.

God eller dårlig service er relativt universelt uavhengig av hvilket yrke eller hvilken type restaurant det er snakk om. Det at du bruker argumenter " Liker du ikke restauranten for du bare gå til et annet sted" bli så patetisk som argument at jeg burde rapportere deg for å diskutere som en fjorten-åring. 

Det samme blir " Jobben min var å spise på fine restauranter.. Derfor vet jeg bedre enn deg".

Jeg kan banne på at de restaurantene som i dag har bygget opp et rykte hvor de kan slippe unna med å ha dårligere kundebehandling sannsynligvis har kommet seg opp til dette punktet ved å faktisk steke biffene litt lenger når kundene ønsket det. Det er vanskelig å bygge opp en restaurant ved å ha dårlig kundebehandling selv om maten din er god...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

aksepter at det finnes steder som ikke serverer mat til deres preferanse, og spis på et av de tusenvis av andre stedene som gjør det i stedet. 

Er det noen her som har sagt at de ikke har akseptert dette? Siter dem...

Om du skal sitte å være sarkastisk over tastaturet ditt kan du la vær å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe ja sorry, skal prøve å slutte å være nedlatende - skal heller lære av deg hvordan man diskuterer på en mindre nedlatende måte. Bare et spørsmål på veien - bør jeg bruke dette innlegget her, eller et av de to andre der du sier at meningen min kommer av at jeg mangler helt forståelse for tema som mal? :rolleyes:

Anonymkode: 62432...161

Vel du skjønner åpenbart ikke at dårlig service kan bety kroken på døren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Jeg tror AB sikter til at de noen steder blåser i din versjon av kundebehandling, og det må være deres privilegium. Så får du heller unngå den type steder. 

I tillegg til fisefine steder som har en set menu hvor de knapt gidder å spørre om du har noen allergier først, så har jeg også vært på low key gourmetsteder hvor "menyen" er at kokken lager det han vil og har du noen spesielle ønsker så kan du "fuck off" (parafrasert fra faktisk meny). De må få lov til å drive businessen sin som de vil, du kan jo bare unngå å gå der. 

Min versjon av kundebehandling? Kundebehandlingen og servicen er enten god eller dårlig!  Hvilke steder er det jeg skal holde meg unna?? Jeg har vært på flere såkalte snobbete restauranter og har opplevd dårlig service kanskje to ganger. 

Denne AB vet ingenting om servicenæringen da de lever av å gjøre oss til lags!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...