Gå til innhold

Skambud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke 3 mill ved 3750000 og ett år uten salg er et skambud en gang. Sjekk kvadratmeterprisen på boliger rundt omkring og se hva du kan få til.

Vi bor ut i gokk og bød 1750000 på en bolig på 200kvm med naust og garasje til 2 mill. Fikk den til 1850000.

Anonymkode: fe521...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et rekkehus lå ute for 1,85 mil (+ fellesgjeld på ca 200k). Det hadde ligget ute i noen måneder. Var på visning nr 2. Mange som var innom. Jeg la inn bud på 1,6. Selger ikke fornøyd, men jeg fikk det. Ingen andre som la inn bud.

Anonymkode: 8bb7b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2017 den 0.58, AnonymBruker skrev:

Vil du prøve å fornærme både selger og megler så gjør inderlig gjerne dette. 

Men forventer du å få kjøpe huset så er teknikken feil. Selger vil neppe selge til deg om du innleder med en fornærmelse at dimensjoner. Trenger man ikke selge, så har man tid til å vente på rette kjøperen. 

Et lite tips, ring megler og spør om det har vært noen bud, hva budene var på og til hvilken pris selger forventer å få solgt for. Da har du et bedre utgangspunkt. 

Anonymkode: e1fc7...0c5

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å fornærme megleren, når ingen har villet hatt det til den prisen det siste året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er helt enig. Det er langt mellom de selgerne som blir så "fornærmet" at de heller selger for 100 000 mindre enn høyeste bud. Money talks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i budrunder hvor første budet startet på 20% av prisantydningen... Så ditt bud er ikke skambud, men om de godtar det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...