AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hva sparer det drivstoff av å ha vinduet lukket egentlig? Ved hjelp av noen enkle grep kan du spare drivstoff: Bruk første gir minst mulig Bruk lite strøm i bilen og sørg for å ha riktig trykk i dekkene Slipp gasspedalen når du kjører i nedoverbakker Bruk motorvarmer Skru av air condition om du ikke trenger å ha den på Lukk vinduene Anonymkode: f2fec...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Del Skrevet 11. oktober 2017 Lukket vindu betyr mindre luftmotstand. Anonymkode: 2235c...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Del Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lukket vindu betyr mindre luftmotstand. Anonymkode: 2235c...0f0 ....men mindre drivstoff??? Anonymkode: f2fec...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 11. oktober 2017 #4 Del Skrevet 11. oktober 2017 Jo mer motstand. Jo hardere vil motoren jobbe og trenger mer drivstoff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Del Skrevet 12. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: ....men mindre drivstoff??? Anonymkode: f2fec...b77 Noen har ikke fulgt med i fysikktimene, ser jeg. Prøv selv å gå fremover. Så finner du deg en tung ting/en venn, som du må dytte foran deg for å komme fremover. Hva skjer da med farten din? Kraften din? Hint: du må bruke mer kraft for å opprettholde farten, siden du nå må dytte imot en motstand. Og jo mer kraft du bruker, jo mer energi krever det. Bilen sin energi kommer fra drivstoff. Altså må bilen bruke mer drivstoff på å holde farten oppe når det er høyere luftmotstand. Det er også derfor bilen din bruker mer drivstoff i oppoverbakker enn på flatmark. Akkurat som at du må bruke mer energi på å gå i en oppoverbakke enn å gå på flatmark. Anonymkode: 9d46a...f39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Del Skrevet 12. oktober 2017 Men hva med bruk av vifta fordi man ikke har vinduet åpent, sparer man ikke verkstedregning om man har vinduet åpent om sommeren istedenfor å bruke vifta hele tiden? Har en gammel bil og fikk råd av mekaniker å ikke bruke den om det ikke er nødvendig så jeg ikke sliter den ut før jeg må. Anonymkode: 1566d...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tba Skrevet 12. oktober 2017 #7 Del Skrevet 12. oktober 2017 Det er veldig lite forskjell på forbruket med lukkede eller åpne vinduer i lav fart. Hvis jeg husker riktig så bruker du mer drivstoff med AC enn å kjøre med åpne vinduer under ca 70 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Del Skrevet 12. oktober 2017 Anonymkode: 5aefb...759 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #9 Del Skrevet 12. oktober 2017 Hvis vifta/HVCAen din er så ødelagt at du ikke kan bruke den, må du fikse den. Fukten setter seg i bilen, og stoffer, tepper og skum samt noen av platene bakom skinn/stoff i døren begynner å råtne. Ikke lurt å la det skje. Anonymkode: a0620...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå