Gå til innhold

Å elske noen før man har møtt dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om en mann som sier at han elsker deg før han har møtt deg? Opplevde dette med en mann som jeg traff på nettet. Han mente at han elsket meg før vi hadde møttes første gang. Han spurte om jeg elsket han, og jeg svarte at det gjør jeg ikke når jeg ikke har møtt han enda, og at det er umulig å elske noen før man har møtt den personen. Han mente likevel det var mulig, og at han utfra bildet, telefonsamtaler og chatting på nett elsket meg på det grunnlaget. Jeg synes dette er merkelig. Hva synes dere?

Anonymkode: 54d45...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd 

Anonymkode: f33d1...7aa

Oops, litt for rask med å trykke. 

Jeg har opplevd å få sterke følelser for noen over nettet (snakket med eksen i mange måneder før vi møttes), men aldri elsket noen på grunnlag av chatting og telefonsamtaler.

Men min første eks sa det før vi møttes. Syntes ikke det var merkelig 

Anonymkode: f33d1...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han norsk eller er det en fra utlandet som prøver prøver å få deg forelsket slik at han kan svindle deg for penger? 

Uansett, jeg traff en person men pga avstand er det snart ett år siden jeg så han. Jeg har fremdeles følelser. 

Anonymkode: 2e19c...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en sier noe slikt til en person man ikke engang har møtt, da ville det ringt mange varsellamper. Her tenker jeg med en gang at han har baktanker som kun gagner han.

Det er en lang prosess til å faktisk virkelig elske en person.

Anonymkode: 7a0ea...4e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt det etter halvår med chatting. Vi møttes etter 1 år. Planlegger samboerskap nå så vil si det er mulig

 

Kvinne 25

Anonymkode: 9e35f...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Høres ut som en eks av meg. Håper for din skyld det ikke er ham. 

Anonymkode: 9dfdb...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar. Jeg for min del synes det er rart, og varsellampene blinker. Nei, han er norsk og er ikke en svindler. Det vet jeg helt sikkert. Ser at noen mener det er ok, men for meg blir dette for unaturlig. Mener fremdeles at man ikke skal bruke ordet "elske" om en person man ikke har møtt. Som en sier over her: Det er en lang prosess å komme til å elske noen, og det er jeg helt enig i.

Anonymkode: 54d45...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det er mulig. Men som andre nevner er det å elske noen en lang prossess, og denne prossessen tror jeg kan ta enda lenger tid om man ikke har møttes fysisk. Men om man snakker sammen daglig i for eksempel ett år tror jeg man kan elske personen etterhvert. Det som kan være skummelt her er at inntrykket man har fått av personen ikke nødvendigvis samsvarer med realiteten når man møtes. Men dette kan skje selv om man også har møttes i virkeligheten. Man kan elske en person for det inntrykket man får av personen. Hvordan personen har fremstillt seg, selv om det ikke samsvarer med hvordan personen egentlig er.

Anonymkode: b75de...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som bruker verbet å elske når de er forelsket, og det er fordi forelskelse kan være så sterk at man føler at man elsker. Men det å elske er en dypere følelse som ikke kan komme etter kort tid uansett om man har truffet hverandre eller ikke, etter min mening.

Man blir forelsket med en gang, og kjærligheten varer slik at når forelskelsen og de voldsomme følelser knyttet til den er borte, så foreligger det fortsatt kjærilghet, ubetinget kjærlighet. Så om noen sa til meg at han elsker meg etter kort tid, ville jeg førstreagere litt som deg TS, men jeg ville prøve å minne meg om årsaken: den store forelskelsen :)

Også avhenger det av alder. Noen som er 25 og sier det, helt ok, men noen som er 40 eller 50 ville jeg forvente litt mer "fornuft". Men følelser har jo sjelden noe med fornuft å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om en mann som sier at han elsker deg før han har møtt deg? Opplevde dette med en mann som jeg traff på nettet. Han mente at han elsket meg før vi hadde møttes første gang. Han spurte om jeg elsket han, og jeg svarte at det gjør jeg ikke når jeg ikke har møtt han enda, og at det er umulig å elske noen før man har møtt den personen. Han mente likevel det var mulig, og at han utfra bildet, telefonsamtaler og chatting på nett elsket meg på det grunnlaget. Jeg synes dette er merkelig. Hva synes dere?

Anonymkode: 54d45...858

Merkelig. Vær varsom! Psykopater pleier ofte å kjøre steinhardt på i begynnelsen. Ikke umulig at han går ned på kne etter første date. Igjen: Vær varsom!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for svar. Jeg for min del synes det er rart, og varsellampene blinker. Nei, han er norsk og er ikke en svindler. Det vet jeg helt sikkert. Ser at noen mener det er ok, men for meg blir dette for unaturlig. Mener fremdeles at man ikke skal bruke ordet "elske" om en person man ikke har møtt. Som en sier over her: Det er en lang prosess å komme til å elske noen, og det er jeg helt enig i.

Anonymkode: 54d45...858

Svarte på førsteinnlegget før jeg leste videre, sorry! Godt å se at du er klar over risikoen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det ikke går an . Man kan elske sider av noen, men ikke virkelig elske og kjenne noen man ikke har møtt. 

Anonymkode: dcfda...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...