Gå til innhold

Kvalitetsklær til rimelig penge- hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er kvinne. Det er greit å vite da :) Jeg vet ikke om andre bruktbutikker enn Fretex jeg da. Hvilke andre finnes, som finnes i de fleste storbyer?

Jeg ha skyllemiddel, det hjelper på statiske klær, utenom de to plagga jeg har :fnise:

Det er jeg litt skeptisk til :P

 

Skal sjekke dem alle ut! :nordvesta:

Takk for utfyllende svar :blomst: Synes det er skummelt å kjøpe jeans over nettet. Sliter med å finne bukser som passer i vanlige butikker :fnise: Jeg sverger til Gina's Molly Highwaist. Vet du om noen stretch-bukser som kan ligne dem og som er high waist? Det kan gjerne være flere knapper på buksa. Dette visste jeg ikke om etsy, tror jeg kikker litt der også :)

Anonymkode: bbf47...244

Nms gjenbruk finnes stort sett alle steder, men sist jeg var innom en sånn så var det mest for gamle damer der. Mulig det bare var dårlig utvalg der. 

Uff er kun i Oslo. 

Ellers finnes det nok andre hvis man googler etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Nms gjenbruk finnes stort sett alle steder, men sist jeg var innom en sånn så var det mest for gamle damer der. Mulig det bare var dårlig utvalg der. 

Uff er kun i Oslo. 

Ellers finnes det nok andre hvis man googler etter det. 

OK :) Får håpe de får bedre utvalg snart da!

Anonymkode: bbf47...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ha skyllemiddel, det hjelper på statiske klær, utenom de to plagga jeg har :fnise:

Takk for utfyllende svar :blomst: Synes det er skummelt å kjøpe jeans over nettet. Sliter med å finne bukser som passer i vanlige butikker :fnise: Jeg sverger til Gina's Molly Highwaist. Vet du om noen stretch-bukser som kan ligne dem og som er high waist? Det kan gjerne være flere knapper på buksa. Dette visste jeg ikke om etsy, tror jeg kikker litt der også :)

Anonymkode: bbf47...244

Dropp i hvert fall skyllemiddel på stretchbuksene dine! Skyllemiddelet ødelegger elastikken og de blir slappe og stygge mye fortere enn nødvendig. 

Ser at de jeansene er ganske rimelige i utgangspunktet så det spørs vel om det er noe særlig å spare på akkurat dem. Men det finnes mengder av slike jeans som ligner bl.a. fra merker med god kvalitet som f.eks. Levi's, Frame og M.i.h. som koster en liten formue her, men som kan kjøpes mye billigere på ebay. De siste Levi's jeansene jeg kjøpte betalte jeg litt over 300 kroner for inkl. frakt mens i Oslo koster de ca. 1.400. Jeg har også et par Frame-jeans kjøpt for den nette sum av 2.700 kroner her i Norge mens jeg fant tilsvarende på en ebay-outlet (Eller hva jeg skal kalle det) i California til godt under en tredjedel av prisen. Du kan med andre ord prøve deg frem i butikker her og handle på ebay når du vet størrelse etc.

Ellers er jo salg selvfølgelig tingen! Ellos har for eksempel enkelte godbiter som du kan finne til veldig gode priser for eksempel rundt nyttår. Det samme har Zalando og Boozt. Det er også nettbutikker hvor det er superenkelt å returnere det du ikke vil ha. Nelly har en del rimelige gensere/topper i 100% bomull ("Collegestoff") som i hvert fall jeg er fornøyd med.  

(Og hvis du lurer på hvorfor jeg er så voldsomt opptatt av dette så er det fordi jeg har vært nødt til å fornye absolutt hele garderoben min nå i den senere tid på grunn av vektnedgang og da må man nødvendigvis være litt prisbevisst ;) )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler virkelig Days Like this (Vivikes). Veldig fornøyd med kvaliteten i forhold til pris. Pluss de har salg nå og så er mulighet er for å gjøre noen kupp der og :) kan og påpeke at jeg er 25 og handler det meste av klærne mine der så nei er ikke bare for de over 60! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøpte bl.a. en cardigan i 100% bomull der nå på sensommeren. Tror den kostet 180 kroner på salg. Og nei, de har absolutt ikke bare klær for de over 60. Mye basisplagg som passer alle aldersgrupper som vel andre her har nevnt.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare støtte de som oppfordrer til å følge med på salg. Jeg har endel klær av dyrere merker, men kjøper så og si aldri til fullpris. Føler meg på salgene og handler stort sett til 30 eller 50 prosent. Det hjelper jo endel. Kjøper uansett tidløse plagg, så spiller jo ingen rolle om de er fra "forrige sesong". 

Anonymkode: e9206...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, LineG skrev:

Anbefaler virkelig Days Like this (Vivikes). Veldig fornøyd med kvaliteten i forhold til pris. Pluss de har salg nå og så er mulighet er for å gjøre noen kupp der og :) kan og påpeke at jeg er 25 og handler det meste av klærne mine der så nei er ikke bare for de over 60! :)

Tror det varierer veldig fra butikk til butikk. Jeg var innom den på Ski Storsenter i går og jeg trodde det var et lagersalg eller noe. Jeg spurte til og med om det. Fordi utvalget var tragisk, stylingen likeså og hele butikken var preget av amatørmessige plakater og triste klær. 

Jeg er har akkurat bikket 40 og kunne ikke funnet et eneste plagg der. Men til gjengjeld har jeg vært på den på Strømmen Storsenter og det kunne jeg fint ha fornyet halve garderoben uten problemer. 

Anonymkode: 65198...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Vivikes/Days Like This, så er det salg der nå. Jeg ser at de selger favorittbuksa mi til 200 kr, så jeg vurderer å kjøpe flere for å ha liggende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perelandra skrev:

Apropos Vivikes/Days Like This, så er det salg der nå. Jeg ser at de selger favorittbuksa mi til 200 kr, så jeg vurderer å kjøpe flere for å ha liggende. 

Min og! Haha jeg kjøpte de da de åpnet her i byen min for ett år siden, og de er like fine enda syns jeg! Og jeg er ikke snill når jeg vasker de 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 6.12, Leo skrev:

Dropp i hvert fall skyllemiddel på stretchbuksene dine! Skyllemiddelet ødelegger elastikken og de blir slappe og stygge mye fortere enn nødvendig. 

Ser at de jeansene er ganske rimelige i utgangspunktet så det spørs vel om det er noe særlig å spare på akkurat dem. Men det finnes mengder av slike jeans som ligner bl.a. fra merker med god kvalitet som f.eks. Levi's, Frame og M.i.h. som koster en liten formue her, men som kan kjøpes mye billigere på ebay. De siste Levi's jeansene jeg kjøpte betalte jeg litt over 300 kroner for inkl. frakt mens i Oslo koster de ca. 1.400. Jeg har også et par Frame-jeans kjøpt for den nette sum av 2.700 kroner her i Norge mens jeg fant tilsvarende på en ebay-outlet (Eller hva jeg skal kalle det) i California til godt under en tredjedel av prisen. Du kan med andre ord prøve deg frem i butikker her og handle på ebay når du vet størrelse etc.

Ellers er jo salg selvfølgelig tingen! Ellos har for eksempel enkelte godbiter som du kan finne til veldig gode priser for eksempel rundt nyttår. Det samme har Zalando og Boozt. Det er også nettbutikker hvor det er superenkelt å returnere det du ikke vil ha. Nelly har en del rimelige gensere/topper i 100% bomull ("Collegestoff") som i hvert fall jeg er fornøyd med.  

(Og hvis du lurer på hvorfor jeg er så voldsomt opptatt av dette så er det fordi jeg har vært nødt til å fornye absolutt hele garderoben min nå i den senere tid på grunn av vektnedgang og da må man nødvendigvis være litt prisbevisst ;) )


Bruker aldri skyllemiddel på buksene, det får jeg høre hver gang jeg kjøper bukse så den har jeg lært for lenge siden :fnise:

Det var litt av en prisforskjell ja! Hvis jeg skal gjøre noe slik tror jeg nesten at jeg må prøve dem i Norge først eller noe. Kan du skrive linken til det ebay-outletet i California?

Har notert ned alle nettsider :)  Hehe det er sant. Gratulerer forresten :)

 

Anonymkode: bbf47...244

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 13.53, Perelandra skrev:

Apropos Vivikes/Days Like This, så er det salg der nå. Jeg ser at de selger favorittbuksa mi til 200 kr, så jeg vurderer å kjøpe flere for å ha liggende. 

Kan du si hva den heter? Har de den i nettbutikken også?

Anonymkode: 27d79...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 13.53, Perelandra skrev:

Apropos Vivikes/Days Like This, så er det salg der nå. Jeg ser at de selger favorittbuksa mi til 200 kr, så jeg vurderer å kjøpe flere for å ha liggende. 

Hva er forskjellen på str 44 L og 44 Normal?

Anonymkode: 27d79...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si hva den heter? Har de den i nettbutikken også?

Anonymkode: 27d79...84f

Buksa heter Jane. Du kan finne den her: https://dayslikethis.no/no/p/trousers/jane-cotton-bukse/7163100_F990

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på str 44 L og 44 Normal?

Anonymkode: 27d79...84f

Jeg antar at det har med lengden på beina å gjøre, men jeg er ikke sikker. Kan ikke huske å ha sett det i butikkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de normale i str, jeansene hos Vivikes? Er slim jeans veldig smale i lårene?

Anonymkode: 27d79...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LineG skrev:

L står for lang lengde  :) jeg har denne: og har hatt i ett år nå og er like fin. 100 kr billigere på nett enn i butikk https://dayslikethis.no/no/p/trousers/jeans/straight-jeans/7178615_F562

Tusen takk :blomst: Trenger jeg lang lengde når jeg er 174 høy, og ikke har spesielt lange ben?

Anonymkode: 27d79...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Perelandra skrev:

Buksa heter Jane. Du kan finne den her: https://dayslikethis.no/no/p/trousers/jane-cotton-bukse/7163100_F990

Jeg antar at det har med lengden på beina å gjøre, men jeg er ikke sikker. Kan ikke huske å ha sett det i butikkene.

Tusen takk :blomst:  :klemmer:

Anonymkode: 27d79...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk :blomst: Trenger jeg lang lengde når jeg er 174 høy, og ikke har spesielt lange ben?

Anonymkode: 27d79...84f

Litt usikker der, for normal lengde er for lang for meg, er 160.  Jane buksen som ble anbefalt litt oppi der, er bare en lengde på så langt :) bortsett fra i svart der har de kort lengde og 🙈

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de normale i str, jeansene hos Vivikes? Er slim jeans veldig smale i lårene?

Anonymkode: 27d79...84f

Vil si de er normale. Anbefaler veldig å prøve. :) jeg vil ikke si de er veldig smale i lårene men ei heller vie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LineG skrev:

Litt usikker der, for normal lengde er for lang for meg, er 160.  Jane buksen som ble anbefalt litt oppi der, er bare en lengde på så langt :) bortsett fra i svart der har de kort lengde og 🙈

 

Vil si de er normale. Anbefaler veldig å prøve. :) jeg vil ikke si de er veldig smale i lårene men ei heller vie. 

Tusen takk :blomst:  :klemmer:

Anonymkode: 27d79...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant størrelsestabellen, og normal lengde ble riktig for meg :) Tusen takk alle sammen for god hjelp :blomst: Jeg gleder meg til pakken kommer :nori:

 storrelsesguide_underdeler_tegning.png

1: Livvidden måles i midjen over navlen
2: Hoften måles på det bredeste punktet 
3: Innerbenlengde måles på innsiden av låret
    Mål hele lengden fra skrittet ned til gulvet 

Målene taes direkte på kroppen.

 Størrelse  cm   34  36      38  40   42  44          46
 Livvidde   70       74 78        82    88        94 100
Hofte   92 96 100 104     110 116 122
Innside ben Normal        80 80 80 80 80 80 80
Innside ben Lang   86 86 86 86 86 86 86

 

 Størrelse  cm   S        M         L XL
 Livvidde   74 80 86  94
Hofte   96 102 108 116
Innside ben Normal        80 80 80         80
Innside ben Lang   86 86 86 86

 

Anonymkode: 27d79...84f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...