AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg skal i begravelse til en god venninne imorgen som dessverre har gått bort i veldig ung alder. Jeg har aldri vært i en begravelse før, og lurer på om det er vanlig å ta med en enkel rose å legge på kisten? Og gjør man det før eller etter begravelsen? Sier presten at 'nå kan de som evt ønsker komme å legge på enkelt blomster'? Og isåfall hvis det er vanlig, hvilken farge på rosen er mest vanlig, hvit eller rød? Håper veldig på svar, er så usikker. Anonymkode: 81df0...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TML0802 Skrevet 9. oktober 2017 #2 Del Skrevet 9. oktober 2017 Det vanligste er å legge ned blomster oppe ved båren før seremonien starter. Snakk med presten eller begravelsesagenten når du kommer, så får du hjelp! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Del Skrevet 9. oktober 2017 Kondolerer TS. I de begravelsene jeg har vært borti har det noen ganger vært noen av de nærmeste som har lagt ned roser på kisten. Gjerne barn. Jeg har ikke vært i kjempemange begravelser selv, men jeg kan ikke huske at det noen gang har blitt opplyst "at nå kan de som ønsker legge på blomster". Det har, i de begravelsene jeg har vært med på, kun vært nærmeste familie som har gjort det. Men det betyr jo ikke at det kan gjøres annerledes. Anonymkode: d6e9f...b72 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #4 Del Skrevet 9. oktober 2017 Nei, det er ikke vanlig. Nær det skjer, er det organisert på forhånd og de som skal delta på rosepåleggelsr har fått beskjed. Så det skal du aldeles ikke finne på å gjøre. Anonymkode: 82875...c2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2017 #5 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Du kan gå fram å legge den ved kisten før seremonien starter. Eller på kisten. Det er en fin gest. Endret 9. oktober 2017 av NotNaomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2017 #6 Del Skrevet 9. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke vanlig. Nær det skjer, er det organisert på forhånd og de som skal delta på rosepåleggelsr har fått beskjed. Så det skal du aldeles ikke finne på å gjøre. Anonymkode: 82875...c2a Da er skikkene ulike fra sted til sted. Hvem vil finne på å synes det ikke er en fin gest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 10. oktober 2017 #7 Del Skrevet 10. oktober 2017 Kondolerer TS. I min bestefars begravelse la jeg og mine søsken hver vår hvite rose på kisten før den ble senket ned i jorda. Ikke avtalt på forhånd, men min mor som var nærmeste pårørende kunne fint bestemme det. Men enig med en over at det jo bare er å spørre når du ankommer. Hvis du blir i tvil kan du sikkert legge den ved graven før du går, hvis det ikke har åpnet seg noen annen mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funginger Skrevet 10. oktober 2017 #8 Del Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, NotNaomi skrev: Du kan gå fram å legge den ved kisten før seremonien starter. Eller på kisten. Det er en fin gest. Det er greit nok å gi blomstene til begravelsesagenten når man kommer til kirken, men jeg synes virkelig ikke man skal legge blomster hvor som helst, i hvert fall ikke på kisten. Hvis man er nær familie kan man jo gjøre hva man vil, men venner burde ikke gjøre slikt. Det står nok en haug av blomster og kranser oppsatt på og rundt kisten. Hvis det er begravelse, kan du muligens legge rosen på kisten etter jordpåkastelsen og etter at alle har kondolert de pårørende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. oktober 2017 #9 Del Skrevet 10. oktober 2017 Kondolerer. Det er ikke vanlig å gå fram å legge en rose på kisten. Få blomster sendt til båren. Det er vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå