Gå til innhold

Kul i nakken, jente 11 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 11 år har en kul i nakken, rett under hårfestet. Denne er på str med en liten drue, vond når hun tar på den, og ikke bevegelig. Veldig hard. Noen som har opplevd dette? Ringer selvfølgelig legen i morgen tidlig, men kjenner at jeg bekymrer meg. Aldri opplev dette tidligere. Det gjør også vondt når hun bøyer hodet bakover. 

Anonymkode: d39d4...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå og legg deg, og snakk med legen i morgen.

Anonymkode: baac3...8cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en hoven lymfekjertel (har hun vært forkjølet eller syk i det siste?) som er helt ufarlig, men greit å få sjekket hos legen likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ringe legen, hadde lignende bak øret, det var et lipom. Samboer hadde på ryggen og det var en gigantisk kvise under huden. Så er stor sjanse for at det ikke er kreft (er det du har i tankene antar jeg.)

Anonymkode: a5dc3...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er en lymfeknute/fettkul. Men ja, snakk med lege. 

Jeg har en kul i nakken (lymfeknute) på samme plass, og den er vanligvis på størrelse med en ert, men blir større, hardere og ikke-bevegelig når jeg har betennelse i kroppen/er syk. Så det kan godt hende det bare er det! 

Men uansett er det alltid lurt å sjekke kuler, spesielt hvis de ikke kan flyttes rundt på, hos lege. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 11 år har en kul i nakken, rett under hårfestet. Denne er på str med en liten drue, vond når hun tar på den, og ikke bevegelig. Veldig hard. Noen som har opplevd dette? Ringer selvfølgelig legen i morgen tidlig, men kjenner at jeg bekymrer meg. Aldri opplev dette tidligere. Det gjør også vondt når hun bøyer hodet bakover. 

Anonymkode: d39d4...fa6

Høres ut som en hoven lymfekjertel, og skyldes nok ganske sikkert en infeksjon, forkjølelse osv... Men, ta en tur til legen om den ikke går ned de neste dagene. KG er forøvrig et dårlig forum å stille slike spørsmål på, her får du raskt alle diagnoser mellom himmel og jord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...