Gå til innhold

Utviklingshemmede mødre som mister omsorgen


Pipaluk

Anbefalte innlegg

På 18.10.2017 den 9.26, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig psykisk utviklingshemmet? Diagnoser som asperger eller ADHD? 

Anonymkode: c3353...d81

Det ligger i navnet. Psyken har ikke utviklet seg normalt, selv om kroppen har det. En psykisk utviklingshemmet kan f eks ligge mentalt på nivå som en seksåring, og aldri komme seg videre - med alt det medfører av naivitet, impulsivitet, manglende evne til å passe på seg selv.

Anonymkode: 40269...3c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger i navnet. Psyken har ikke utviklet seg normalt, selv om kroppen har det. En psykisk utviklingshemmet kan f eks ligge mentalt på nivå som en seksåring, og aldri komme seg videre - med alt det medfører av naivitet, impulsivitet, manglende evne til å passe på seg selv.

Anonymkode: 40269...3c3

Sant dette, men ADHD og Asperger er ikke innenfor psykisk utviklingshemming. 

Anonymkode: 88f84...564

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Jesus Kristus... Jeg vet ikke hvem disse "bv ofre" er. Jeg har ikke nevnt noen slike. Uansett viser undersøkelser gjort av interesseorganisasjonen for BV-barn at BV-barn er fornøyd med hjelpen de får. Hvis det er noe de kritiserer, så er det at BV er for passive, og for forsiktige med å redde dem fra uegnede foreldre.

Facebook-gruppen er irrelevant. At psykisk syke mennesker legger ut syke fantasier gjør det bare enda verre. Og det jeg kommenterte er din løgn om at antall medlemmer er relevant. Jeg forklarte hvordan antallet medlemmer er kunstig høyt. Dette svarte du selvsagt ikke på.

Advokater som lever av å angripe BV er ikke fagfolk, og de er ikke troverdige. Løgnene dine er heller ikke troverdige.

Der innrømmer du at du ikke har kunnskap om Barnevernets ofre. Du vet ikke hvem bv ofrene er sier du. Det er mange som kritiserer Barnevernet for at de tar barn uten grunnlag :). Dette er også kritisert av sakkyndige, tidligere bv ansatte og advokater. Alle barn som blir tatt har ikke bestandig uegnede foreldre. Men det mener sikkert du at er irrelevant siden dette er negativ kritikk mot Barnevernet :). Alle skal bli sett og hørt. Hvorfor skal ikke alle bli sett og hørt når de dokumenterer lovbrudd i Barnevernet? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

Syns du at det er greit å kalle folk du ikke kjenner for å være psykisk syke? Minner høflig om at alle skal bli sett og hørt. Alle skal bli tatt på alvor når de kan dokumentere at de blir utsatt for statlige overgrep. 

Når det gjelder advokater, så kan jeg fortelle deg at saker i Barnevernet er dårlig betalt. Det er nødvendig med gratisarbeid for å vinne i Fylkesnemda og dette går på rettssikkerheten løs. Skal uskyldige barn og foreldre bli splittet opp bare fordi at Barnevernet ønsker dette? Advokater som hjelper Barnevernet forsvarer snuskete arbeid. I saken min er det flere detaljerte møtereferater fra møter som aldri har funnet sted. Mener du at dette er ærlig arbeid å støtte opp? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. http://www.advokatbladet.no/2014/05/advokatens-gratisjobbing-er-avgjorende-i-fylkesnemnda/   http://www.dagsavisen.no/innenriks/gar-pa-rettssikkerheten-los-1.384459

Endret av slagelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2017 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner et skilt par med et felles barn hvor begge er psykisk utviklingshemmet (barnemor i ganske sterk og synlig grad). Overrasker meg at aldri bv var involvert, i hvertfall ikke nok til at barnet ble fratatt. 

Anonymkode: 2fb30...353

Kanskje de var inne med støtteordninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/8/2017 at 9:22 PM, bettsa said:

Folk som er psykisk utviklingshemmet har ikke lov til å ha barn.

Velkommen til det tredje riket!

Anonymkode: 566b5...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til det tredje riket!

Anonymkode: 566b5...d42

Ikke jeg som har laget reglene men synes du det er forsvarlig at en kvinne som er mentalt sett på alderen med en 10 åring kan ha ansvar for barn? Daglig ansvar og hovesomsorgen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.10.2017 den 19.21, AnonymBruker skrev:

En mann som gjør en utviklingshemmet kvinne gravid kan ikke være skikket til å ta vare på noen. Det må da finnes lover som kan sette slike menn i fengsel?

Anonymkode: 1ca5a...0cc

Selv fedre som er dømt for vold mot barnet kan ha rett til overvåket samvær noen ganger i året. Synes det derfor er underlig at barn kan bli tvangsadoptert så lenge far ikke er utviklingshemmet. 

Da må det være noe med fars omsorgsevner som spiller inn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. oktober 2560 BE den 13.54, slagelse skrev:

Denne saken er stygg. Der brukte Barnevernet en falsk diagnose som hovedargument for å ta barna og forsømte undersøkelsesplikten. 


 


 

 

Har du tenkt på at vi bare hører Én versjon av saken ? Media kan være mikrofonstativ for dette "stakkars" paret som er så uheldig å miste barna sine.  Sannheten kan være noe helt annet. De kan ha så dårlige omsorgsevner at de uansett diagnose ville trengt hjelp fra barnevernet for å mestre foreldrerollen. Barnevernet har ikke lov til å bekrefte eller avbekrefte påstandene som de kommer med.  En annen forklaring kan være at de har visst at de kom til å miste barna i lengre tid, men fremstiler det som at det kom som et sjokk på dem å bli fratatt barna på fødestua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://tinastangstuen.blogg.no/1508959871_alt_handler_om_penger.html

 https://mrbloggen.com/2017/10/01/tvangssterilisering-og-tvungen-abort-i-norge

 

http://www.villmarken.no/rettsvesen/?p=3561

Du skal ikke så inderlig vel tåle en urett som ikke rammer en selv. ( Arnolf Øverland)

Når mennesker lider er nøytralitet en forbrytelse

nøytralitet tjener aldri offeret, nøytralitet tjener bare bøddelen.

Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet

For at det onde skal ha framgang, må gode mennesker tie stille

Taushet gir det onde makt.

Det finnes en masse dokumetasjoner på overgrep og trakasseringer og forfølgelse begått av myndigheter og barnevern for den som vil vite sannheten. Det er mange som mister barn til barnevernet som hverken er rusmisbrukere eller mishandlere !. Det er utrolig naivt og feigt å stole på at autoriteter og myndigheter aldri bryter menneskerettigheter 

Selv om det finnes skikkelige og ordentlige mennesker også innen barnevern og politi,  Så er selve systemet er en psykopatisk etat.  Og visse etater tiltrekker seg oftere mennesker med narsissistiske og psykopatiske trekk enn andre.  Politiet og barnevernet er sånne etater hvor det er langt flere slike mennesker med deres flygende aper og medhjelpere.. Og hvor det er et kameraderi fra avgrunnen...  

Anonymkode: a762a...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2017 den 13.00, bettsa skrev:

Ikke jeg som har laget reglene men synes du det er forsvarlig at en kvinne som er mentalt sett på alderen med en 10 åring kan ha ansvar for barn? Daglig ansvar og hovesomsorgen?

Det blir enda mer komplisert hvis barnet også har spesielle behov som må følges opp. Det blir en ekstra risikovurdering fra barnevernets side. 

Noen i familien min var avlastningsfamilie for et søskenpar som tilhørte en større søskenflokk hvor mor var psykisk ustabil og i tillegg hadde lærevansker. Barna var vant til å spise pizza hver kveld og hadde aldri sett en potet før. De hadde dårlige tenner og hadde ingen fast leggetid. Det skled helt ut da far flyttet ut av heimen. Barnevernet kunne ikke lenger kompensere omsorgen med hjelpetiltak og barna måtte flytte, i tre ulike fosterhjem. 

I det tilfellet burde barna vært tatt ut tidligere men barnevernet har sitt regelverk de må følge hvis barna skal tas ut av hjemmet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pipaluk skrev:

 

Har du tenkt på at vi bare hører Én versjon av saken ? Media kan være mikrofonstativ for dette "stakkars" paret som er så uheldig å miste barna sine.  Sannheten kan være noe helt annet. De kan ha så dårlige omsorgsevner at de uansett diagnose ville trengt hjelp fra barnevernet for å mestre foreldrerollen. Barnevernet har ikke lov til å bekrefte eller avbekrefte påstandene som de kommer med.  En annen forklaring kan være at de har visst at de kom til å miste barna i lengre tid, men fremstiler det som at det kom som et sjokk på dem å bli fratatt barna på fødestua.

Dette paret knuste Barnevernet i retten :). De dokumenterte dokumentforfalskning i saken på TV2. Og Barnevernet brukte en falsk diagnose som hovedargument for å ta barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, slagelse skrev:

Dette paret knuste Barnevernet i retten :). De dokumenterte dokumentforfalskning i saken på TV2. Og Barnevernet brukte en falsk diagnose som hovedargument for å ta barna.  

Ut fra det jeg leser så kom de til et forlik, altså en løsning som begge parter ble enige om. De skal observeres på et foreldre-barn-klinikk for å få veiledning der. Det er heller ingen garanti mot at de kan bli fratatt barna senere. Nå velger de å samarbeide og det er det viktigste:)

Om de fullstendig hadde knust Barnevernet så hadde ikke en spesiell oppfølging som de får tilbud om nå, være nødvendig.

http://www.tv2.no/a/8222722/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pipaluk skrev:

Ut fra det jeg leser så kom de til et forlik, altså en løsning som begge parter ble enige om. De skal observeres på et foreldre-barn-klinikk for å få veiledning der. Det er heller ingen garanti mot at de kan bli fratatt barna senere. Nå velger de å samarbeide og det er det viktigste:)

Om de fullstendig hadde knust Barnevernet så hadde ikke en spesiell oppfølging som de får tilbud om nå, være nødvendig.

http://www.tv2.no/a/8222722/

Der var de en liten stund. Hun overhørte en samtale om at de kom til å ta barna, så foreldrene bestemte seg for å rømme til Polen. De var i Polen og hadde oppfølging der av tre psykologspesialister som konkluderte med at de var egnede foreldre. I jaunar 2017 vant de en knusende seier i Tingretten og har omsorgen for tvillingene. Barnevernet trakk saken i Tingretten fordi at deres argumentasjon bygget på en falsk diagnose :). De skjønte at de hadde tapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få PU diagnose må du ha IQ under 70 og vise betydelige svekkende ADL ferdigheter. Det sier seg selv at de da ikke kan ha daglig omsorg for et barn. Og jeg må si jeg er skeptisk til partene deres også. 

Endret av HerKommerMummi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HerKommerMummi skrev:

For å få PU diagnose må du ha IQ under 70 og vise betydelige svekkende ADL ferdigheter. Det sier seg selv at de da ikke kan ha daglig omsorg for et barn. Og jeg må si jeg er skeptisk til partene deres også. 

Hva er ADL?

Anonymkode: c3353...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ADL?

Anonymkode: c3353...d81

Google is your friend...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

Google is your friend...

Sa mumien :skratte: 

Anonymkode: c3353...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 14.17, slagelse skrev:

Den er korrekt. Minner høflig om at Barnevernet tar for mange barn og at dette er dokumentert mange ganger. Men du ønsker ikke å se på dette og ta det alvorlig. Du ønsker heller ikke å dokumentere det du sier. :) 

Hva er det du babler om? Jeg påpekte at det ikke er BVs oppgave å overprøve legers faglige vurderinger.

At BV tar for mange barn er ren løgn. Under 3% av sakene BV får inn hvert år ender med omsorgsovertakelse. Norge ligger blant de laveste i Europa i antall omsorgsovertakelser sammenlignet med befolkningen generelt.

Jeg har dokumentert dette og flere andre ting som motbeviser løgnene dine mange ganger. Du må slutte å lyve hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 14.26, slagelse skrev:

Der innrømmer du at du ikke har kunnskap om Barnevernets ofre. Du vet ikke hvem bv ofrene er sier du. Det er mange som kritiserer Barnevernet for at de tar barn uten grunnlag :). Dette er også kritisert av sakkyndige, tidligere bv ansatte og advokater. Alle barn som blir tatt har ikke bestandig uegnede foreldre. Men det mener sikkert du at er irrelevant siden dette er negativ kritikk mot Barnevernet :). Alle skal bli sett og hørt. Hvorfor skal ikke alle bli sett og hørt når de dokumenterer lovbrudd i Barnevernet? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

Syns du at det er greit å kalle folk du ikke kjenner for å være psykisk syke? Minner høflig om at alle skal bli sett og hørt. Alle skal bli tatt på alvor når de kan dokumentere at de blir utsatt for statlige overgrep. 

Når det gjelder advokater, så kan jeg fortelle deg at saker i Barnevernet er dårlig betalt. Det er nødvendig med gratisarbeid for å vinne i Fylkesnemda og dette går på rettssikkerheten løs. Skal uskyldige barn og foreldre bli splittet opp bare fordi at Barnevernet ønsker dette? Advokater som hjelper Barnevernet forsvarer snuskete arbeid. I saken min er det flere detaljerte møtereferater fra møter som aldri har funnet sted. Mener du at dette er ærlig arbeid å støtte opp? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. http://www.advokatbladet.no/2014/05/advokatens-gratisjobbing-er-avgjorende-i-fylkesnemnda/   http://www.dagsavisen.no/innenriks/gar-pa-rettssikkerheten-los-1.384459

Dette er bare spam fra deg. Jeg påpeker at barnevernsbarns egen interesseorganisasjon har undersøkelser som viser at barna er fornøyde med hjelpen de har fått fra barnevernet, og at hvis det er noe som kritiseres så er det at BV er for sent ute.

Ditt svar er å spamme med løgner som er avslørt mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det finnes skikkelige og ordentlige mennesker også innen barnevern og politi,  Så er selve systemet er en psykopatisk etat.  Og visse etater tiltrekker seg oftere mennesker med narsissistiske og psykopatiske trekk enn andre.  Politiet og barnevernet er sånne etater hvor det er langt flere slike mennesker med deres flygende aper og medhjelpere.. Og hvor det er et kameraderi fra avgrunnen...  

Anonymkode: a762a...706

Eh, nei.

BV vedtar omsorgsovertakelse i under 3% av de ca. 50000 sakene de får inn hvert år.

BV vinner 90% av sakene som ankes til tingretten.

BV har vunnet alle sakene som har vært fremmet for menneskerettsdomstolen så langt.

I følge Europarådet er Norge et av landene som er på bunn i Europa når det gjelder antall omsorgsovertakelser i forhold til folketallet.

I følge barnevernsbarnas egen organisasjon er disse personene glade for at de ble reddet for foreldrene. Problemet de peker på er at BV ofte kommer inn for sent og gir foreldrene for mange sjanser.

I følge statistisk valide undersøkelser har et overveldende flertall av befolkningen «stor tillit» til barnevernet.

I følge samme undersøkelser har over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen for barna sine «stor tillit» til barnevernet.

Påstanden din om at visse etater tiltrekker seg psykopater o.l. er også bare svada.

Skjerp deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...