Gå til innhold

Usikker på hvem faren er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HI her og takk for alle svar og råd. Etter mye om og men tok jeg endelig motet til meg og dro på besøk til han i dag for å spørre om han ville ta en DNA test, og fortalte om de to andre mennene. Heldigvis kjenner han meg fra før av, så han skjønte at dette er vanskelig for meg og han håper selvfølgelig at det er han som er faren. Til deg som lurer på hvem jeg oppga som far så trenger man ikke å oppgi hvem faren er. Jeg ble innkalt til et møte med nav der de sa at barnet mitt har rett på å vite hvem som er biologisk far. Likte forslaget ditt Kvinne87Rogaland :ler:. Babyen min har fortsatt brunt hår, men det er ikke kullsvart slik som da han var nyfødt, jeg formulerte meg litt rart der. Han ble født med mye hår, og nå har han fått mer og lengre, og dermed har han fått krøller.

Anonymkode: e2160...17e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten vanskelig å svare annet enn at du må ta en DNA test her altså. For barnets skyld.

Men skulle bare legge til at jeg har ei jente (vel og merke) med mannen som er fra midtøsten. Hun hadde ogsp veldig asiatiske trekk i øynene og mørkt hår da hun ble født. Nå har hun blitt veldig mye lysere og mye mer lik meg, ikke noe  asiatisk over øynene lenger. Øynene forandrer seg fortsatt enda hun er snart to (jeg har veldig blå øyna, han helt brune), de veksler mer og mer mot det brune nå syns jeg... så kan jo hende afghaneren er faren selv om han blir lysere. Mannen min ble født mørkhåret men da han var ett var han nesten blond og med masse krøller. Så ble han mørkhåret igjen da han ble større. Så er veldig vanskelig å si ut i fra utseende altså.

Anonymkode: 39add...f2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort fra at barnet kan ligne tidligere partnere du har hatt ubeskyttet sex med.  

http://www.medicaldaily.com/dna-sperm-ex-partners-lingers-female-flies-and-influences-genetics-her-offspring-305934http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3475637/Can-babies-looks-mother-s-ex-lovers-Study-fruit-flies-suggests-chemicals-previous-partner-s-semen-lingering-effect.html

Kanskje det er derfor barnet ditt ligner på dine elskere.?   Det er mye rart innen biologien som forskere undres på.

Anonymkode: aa0e8...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 14.47, Ramona skrev:

 

TS, jeg hadde heller DNA_testet de andre, i tilfelle det er han snille som er faren, så får han aldri vite at det var tvil om farskapet, og forholdet blir ikke ødelagt. 

Jeg er enig med deg. TS burde dna teste de andre mennene, ikke han snille som tror han er far. Det kan ødelegge mye om du begynner med å teste han.

Anonymkode: 7dc25...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet varer lengst.
Så fortell sannheten før det blir noe være. Si at du er usikker da du faktisk drev med noen andre, så for å være sikker er det best å gjøre en test. At du ikke ønsker bidrag før du er sikker på hvem ekte far er afall. 
Er ikke skummelt, men kan hende fyren blir skuffet. Den du må tenke på derimot er sønnen din. Det er viktig for han å vite hvem faren er. Håper du tar motet til deg, og gjør det som er rett. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gul i huden kan være så lett som gulsott, som mange barn har litt av når de blir født :)

Oppdater oss da om hvem faren er? Ble litt spent nå :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Gul i huden kan være så lett som gulsott, som mange barn har litt av når de blir født :)

Oppdater oss da om hvem faren er? Ble litt spent nå :D 

Finnes det hurtig DNA-test som gir svaret på en time eller to?

Anonymkode: fe489...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 20.20, Kvinne87Rogaland skrev:

Jeg har blitt fortalt at fra naturens side ligner babyer veldig på far med én gang de er født. Det er for at far skal kjenne igjen sitt eget barn og ikke være i tvil om at det er hans. Og etter en stund begynner barnet å ligne mer på mor. Jeg vil jo tro at det er afghaneren som er faren. Kan du ikke snike til deg litt DNA fra han og teste i skjul? Tilby han en tyggis og fisk den opp av søpla etterpå?

Tyggis vil tørke ut ganske fort. Det enkleste er nok, heh, å ha sex med de igjen og bruke kondom denne gangen, så fiske opp kondomet igjen fra søpla etterpå og så ta en sveip med q-tip og sende inn.

Anonymkode: e806b...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det hurtig DNA-test som gir svaret på en time eller to?

Anonymkode: fe489...a6f

Det tror jeg ikke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/9/2017 den 1.56, AnonymBruker skrev:

HI her og takk for alle svar og råd. Etter mye om og men tok jeg endelig motet til meg og dro på besøk til han i dag for å spørre om han ville ta en DNA test, og fortalte om de to andre mennene. Heldigvis kjenner han meg fra før av, så han skjønte at dette er vanskelig for meg og han håper selvfølgelig at det er han som er faren. Til deg som lurer på hvem jeg oppga som far så trenger man ikke å oppgi hvem faren er. Jeg ble innkalt til et møte med nav der de sa at barnet mitt har rett på å vite hvem som er biologisk far. Likte forslaget ditt Kvinne87Rogaland :ler:. Babyen min har fortsatt brunt hår, men det er ikke kullsvart slik som da han var nyfødt, jeg formulerte meg litt rart der. Han ble født med mye hår, og nå har han fått mer og lengre, og dermed har han fått krøller.

Anonymkode: e2160...17e

Hva er meningen med å ikke oppgi hvem faren er?

Er det slik at du kan bli selvvalgt alenemor og heve stønader?

Anonymkode: edc92...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal få ligge rundt så mye de måtte orke for min del. Det er ikke mitt problem om de føler seg "brukt" av en sexpartner eller lurer på om det var voldtekt siden hun var full osv osv.

Jeg ser stadig vekk tråder om uhell med prevensjon, kjønnssykdommer, bidrag, ikke jobb eller sted å bo fra enslige mødre.Det finnes flere sider hvor dette temaet tas opp så og si daglig.

Jeg synes det er fælt å tenke på at helt uskyldige barn blir født inn i dette ugjennomtenkte livet av sine foreldre, da spesiellt mor siden hun velger abort eller ikke. Det må da kunne være koselig å fortelle til barnet sitt at det ble lags av kjærlighet og ikke ved feks ett ons?? 

Jeg skal heldigvis ikke ha flere barn, men neimen om jeg hadde fullført ett svangerskap uten en far tilstede og rammene på plass. Barn fortjener mye mer enn en far som ikke er tilstede og en mor som er totalt avhengig av økonomisk støtte.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er mye mer verdifull som menneske hvis du venter til du er gift da? Skal vår verdi verdsettes ut fra hvor lav terskel vi har for å ha sex med en ny person? Har man ikke kontroll hvis man har lav terskel for å ha sex? Kan man ikke ha god kontroll og trygghet på seg selv og bestemme seg for at man vil ha lav terskel for å ha sex?

Anonymkode: e4324...564

Hvorfor overdriver du? Det er mulig å ha sex i ny og ne uten at man skal grubble over hvilken av disse 3 mennene som jeg knullte i en smal tidsperiode , hvem av de som er faren. Ts er billig og har null selvkontroll

Anonymkode: edc92...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er meningen med å ikke oppgi hvem faren er?

Er det slik at du kan bli selvvalgt alenemor og heve stønader?

Anonymkode: edc92...c94

Ja det kan man. Hun visste jo ikke hvem faren var, og da er far ukjent og man er alene med barnet. Hadde hun derimot hatt samboer hadde hun ikke fått alle stønader for å være alene med barnet.

Anonymkode: 8fb53...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det kan man. Hun visste jo ikke hvem faren var, og da er far ukjent og man er alene med barnet. Hadde hun derimot hatt samboer hadde hun ikke fått alle stønader for å være alene med barnet.

Anonymkode: 8fb53...0f7

Det gjelder vel bare hvis samboeren er far til barnet. "Pater est" gjelder vel bare gifte.

Anonymkode: e4324...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...