Gå til innhold

Usikker på hvem faren er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei KG. For fire måneder siden ble jeg mamma til min skjønne sønn. Problemet er at jeg er usikker på hvem faren er. Den helgen han ble unnfanget så hadde jeg samleie med tre menn. Da sønnen min ble født hadde han masse svart hår, blå øyne og "asiatiske" øyne, og hudfargen var litt gul. Så jeg tenkte at det kanskje var han som er opprinnelig fra Afghanistan (utseendet hans er veldig asiatisk) som var faren.

Men nå har utseendet hans forandret seg, han har ikke lenger så asiatiske øyne, men øyenfargen har blitt brunere og håret har blitt lysere og har fått krøller. Huden har blitt mørkere, men det kan jo være fordi det nettopp har vært sommer. Han andre mannen som kanskje kan være faren vet ikke om min sønn i det hele tatt, men jeg har han som venn på Snapchat. Han har blå øyne, lysebrunt hår og masse krøller, også er han brun i huden akkurat som min sønn, men er usikker på om det er en naturlig farge eller fordi han kanskje tar solarium.

Han tredje mannen er veldig hvit, men har krøller i håret og mørke øyne. Jeg har også lagt merke til at min sønn har like kinnben som denne mannen. Jeg bor i samme nabolag som han, derfor ser jeg han av og til, men han virker veldig overlegen og skummel. Jeg har for eksempel prøvd å vinke til han og smile når jeg ser han i butikken, men han bare ser strengt på meg tilbake og snur seg. Tørr ikke å spørre han om han kunne tatt en dna test. Vet ikke om jeg ville hatt han som far til min sønn uansett, bortsett fra at han ser bra ut utseendemessig.

Nummer to, med lysebrunt hår er en ganske useriøs person, jeg tror han bor i kollektiv og han fester veldig mye. Har prøvd å se på my story han legger ut på Snapchat og han kan finne på å legge ut bilder av at han sitter på do. Han jobber visst også som telefonselger. Jeg har ikke snakket med han siden vi hadde samleie og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å spørre om han kunne tatt en dna test.

Han første mannen har jeg veldig dårlig samvittighet ovenfor, siden jeg føler at ulikhetene mellom han og min sønn har blitt for store til at det er han som kan være faren. Han kommer av og til på besøk og har alltid med god mat til meg, og noen ganger også dagligvarer som poteter og Zalo, og han har kjøpt gaver til sønnen min. Han tror at det er hans sønn, siden det er jo det han har blitt fortalt av meg, siden jeg tenkte at det ikke kunne være de to andre da han var nyfødt. Jeg har også blitt veldig glad i denne mannen, siden han er alltid så snill mot meg, og han er utrolig glad i sønnen min og er en kjempe flink pappa. Han har tilbudt seg å passe han mange ganger for meg, slik at jeg kan gå ut med venninner. Jeg har kjent han siden videregående, og vi har hengt mye sammen tidligere, og han er for god til å bli behandlet slik. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal legge frem dette for han, jeg er redd det hadde knust hjertet hans, nå som han er blitt så glad i sønnen min. Nå ønsker han å betale barnebidrag, men det blir jo helt feil om det ikke er han som er biologisk far!!!

Jeg er helt fortvilet og trenger hjelp. Hvordan ville dere ha løst en slik situasjon?

Anonymkode: e2160...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du kan gjøre, og det eneste rette for den saks skyld, er å ta DNA test mot disse 3 mennene. Uansett utfall vil sønn din da uansett vite hvem hans biologiske far er. Å se på utsende blir bare gjetting. 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tør å ha ubeskyttet sex med tre menn, men du tør ikke å be dem ta en farskapstest? Hvordan skal du tørre å være mor for barnet ditt når du allerede nå ikke tør å stå opp for ham? Din sønn har rett til å få kjenne sin far og hans familie, det er faktisk en menneskerettighet. 

Anonymkode: 9ab3f...2a1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Her var det så mye jeg hadde lyst til å si, men jeg tror jeg lar det være siden min mor alltid sa,  at om man ikke hadde noe pent å si så trenger man ikke si noe i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste og mest riktige for deg og alle involverte, ikke minst din sønn, er å ta en DNA test. Skal ikke moralisere, men det er noe av ansvaret man har som mann, når man har ubeskyttet tilfeldig sex at men faktisk kan bli far.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tør å ha ubeskyttet sex med tre menn, men du tør ikke å be dem ta en farskapstest? Hvordan skal du tørre å være mor for barnet ditt når du allerede nå ikke tør å stå opp for ham? Din sønn har rett til å få kjenne sin far og hans familie, det er faktisk en menneskerettighet. 

Anonymkode: 9ab3f...2a1

Det er jo det jeg prøver å finne ut av, jeg vil at min sønn skal ha en mann og se opp til. Selv er jeg veldig glad i min far og har et sterkt ønske om at min sønn blir godt kjent med sin far og hans familie.

Anonymkode: e2160...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en baby på 4 mnd driver å soler seg på sommeren. ?

Hva krysset du av på nav sine papirer?

Dette blir for dumt.

 

Anonymkode: 3fe34...181

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta DNA-test. Jeg ville forklart situasjonen til han som nå tror han er faren. Han blir sikkert både skuffet, lei seg og sint, og det har han all rett til å bli siden du ikke har vært ærlig med ham. Start med DNA-test med ham, og er han faren, trenger du ikke involvere de andre. Er han ikke det, må du gå videre på lista. Som de andre sier - utseende blir bare ren gjetting. 

Mulig jeg leser litt mellom linjene her, men du kan ikke la være å ta tak i dette selv om den mannen du håper er faren, og som tror han er faren, vil være en bedre far for barnet enn de to andre. Sannheten vil komme for en dag.

Anonymkode: ccab0...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du har havnet i en vanskelig situasjon og at det kan være ubehagelig å be om DNA, men det er nok det eneste rette å gjøre her. For den som er faren sin del, og aller mest for barnet.

Anonymkode: 5566d...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

TS, jeg hadde heller DNA_testet de andre, i tilfelle det er han snille som er faren, så får han aldri vite at det var tvil om farskapet, og forholdet blir ikke ødelagt. 

Endret av sofie777
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråd og innlegg er ryddet for spekulasjon og personangrep, samt svar til dette

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du jo bare få ryddet opp i fortest mulig?! Få tatt en DNA test og finn ut hvem som er faren for barnets skyld.

Anonymkode: b0334...2cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Cyndaquil skrev:

Det eneste du kan gjøre, og det eneste rette for den saks skyld, er å ta DNA test mot disse 3 mennene. Uansett utfall vil sønn din da uansett vite hvem hans biologiske far er. Å se på utsende blir bare gjetting. 

 

Uff....stakkars deg. God klem. Jeg ville tatt DNA test mot nr 1 først. Og så ta det derfra. Der kan være krøller bak i hans eller din familie. 

Hvis negativt svar så vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Det mest ærlige ville jo være å finne ut hvem som er faren. På lang sikt tenker jeg du vil ha det best med denne avgjørelsen. Da har du på en måte gjort ditt. Men tror ville involvert en og en. Ikke vits i å kontakte nr 3 hvis det eksempelvis er nr 2 som er faren. 

 

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sensi skrev:

Uff....stakkars deg. God klem. Jeg ville tatt DNA test mot nr 1 først. Og så ta det derfra. Der kan være krøller bak i hans eller din familie. 

Hvis negativt svar så vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Det mest ærlige ville jo være å finne ut hvem som er faren. På lang sikt tenker jeg du vil ha det best med denne avgjørelsen. Da har du på en måte gjort ditt. Men tror ville involvert en og en. Ikke vits i å kontakte nr 3 hvis det eksempelvis er nr 2 som er faren. 

 

Lykke til. 

Sorry...mente med å sitere deg at jeg er egentlig enig med deg. Men at jeg ville gjort det slik jeg beskrev 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man krøller og lysnende hår på en baby på fire mnd? 

Anonymkode: 6b5f1...6c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fortalt at fra naturens side ligner babyer veldig på far med én gang de er født. Det er for at far skal kjenne igjen sitt eget barn og ikke være i tvil om at det er hans. Og etter en stund begynner barnet å ligne mer på mor. Jeg vil jo tro at det er afghaneren som er faren. Kan du ikke snike til deg litt DNA fra han og teste i skjul? Tilby han en tyggis og fisk den opp av søpla etterpå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...