AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #61 Skrevet 14. oktober 2017 Nå har jeg ikke satt meg skikkelig inn i serien, annet enn at jeg har lest og sett gjennom det som er skrevet på den bloggen så langt. Jeg har ikke studert eller prøvd å tolke noe særlig. Det kommer nok av at jeg ikke finner plottet/skuespillet/filmingen og klippingen troverdig. Plottet så langt: ok. Spennende, og har potensiale. Skuespilleriet: finner det ikke helt troverdig. Iben/Liv er et semikjennt fjes fra før for min del, og reaksjonene og handlingsmønsteret til karakteren er ikke troverdig. "Bestevenninna" som hun har kjent i et år og bor med kommer ikke hjem fra byen, og hun legger ut alt av info om henne på nettet. Hun virker kalkulert og rolig i alle klipp, og det er for "opplagt/manus" hvordan hun forholder seg til en situasjon hvor hun sitter alene med en etterforskning. Hvor er følelsesutbruddene, hvor er hjelp/samtaler fra felles venner, hvor er "Liv" sine venner. Guttorm blir jo kun presantert som biologi-partneren, som dessuten aldri har møtt Thea. Hvorfor skal han plutselig engasjere seg (og bli innlemmet av Liv) så mye? Filmingen og klippingen: det skal se ut som det er Liv (og Guttorm) som filmer, men filmingen er mye mer proff enn det. Dessuten er det mye klipping mellom kamera og dataskjerm, og lyden går over - tydelig profesjonell klipping. Mister feelingen av at dette er filmet at Liv selv. Også - som påpekt tidligere i tråden, så lett å få overvåkningsfilm fra kiosk? Og de Thea hadde vært med sa hun gikk for å kjøpe snus i halv ett tiden, og ett minutt over halv ett er hun på seven? Og når vi får se overvåkningsbildene ser vi kun inngangspartiet, men når Thea vises på skjermen følger plutselig overvåkningsbildene henne til et nytt kamera over disken? Og om Liv ikke fikk til å åpne disse videoene på sin mac fordi hun ikke er så god på data/teknologi, hvorfor er hun da så sabla god i klipping og redigering av disse videoene hun legger ut? Det hopper mellom videodagbok, gamle mobilfilmer, bilder og skjermbilder/filmer fra data - uten noe problem og med god lyd som går over. Jeg sitter så langt igjen med en følelse av at tv2 prøver litt for hardt å lage sin egen verson av skam, og at det har gått litt fort for seg. Det henger liksom ikke helt på greip, og blir for lite gjennomført til at det blir så troverdig at man bli superhekta. Likevel. Selve storyen har nok i utgangspunktet litt potensiale. Men det kommer ikke til sin rett. Så langt i allefall. Anonymkode: e2cea...7ff 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #62 Skrevet 16. oktober 2017 På 6.10.2017 den 14.50, AnonymBruker skrev: Det samme tenkte jeg, det er jo Iben Akerlie som spiller venninna. Anonymkode: e3437...f5a Erjo stort sett skuespillere og dokumentarskapere som er allerede kjente, som har nettverk og ønske (egen selvrealusering) til å lage ekte dokuserier om slikt. Anonymkode: f9123...163 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #63 Skrevet 18. oktober 2017 jeg trodde også at dette var ekte! Jeg har ikke fulgt med serien, men hørt om den, og trodde at thea var en ekte person. Anonymkode: 4f4d7...8e3 1
duplexx Skrevet 18. oktober 2017 #64 Skrevet 18. oktober 2017 Uuuutrolig skuffende hele greia. Den har kjempepotensiale som nevnt over her, men taper seg fullstendig. Skam-ripoff med null kontakt med virkeligheten. Ting ville ikke foregått på den måten. Kjøper ikke skuespiller til verken venninnen og ikke minst foreldrene. Finnes tåpelige foreldre ja. Men det er ikke troverdig noe av det. Heller ikke reaksjonene hennes nei. Jeg hadde blitt hysterisk om dette var min venninne! 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #65 Skrevet 21. oktober 2017 Hvor mange episoder er det planlagt av dette? Anonymkode: edbaa...b10
Gjest -Willow Skrevet 22. oktober 2017 #66 Skrevet 22. oktober 2017 Kunne ha blitt bra, men syns dessverre Iben gjør en dårlig jobb her og det ødelegger helt.
minister-mio Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter #67 Skrevet 30. oktober 2017 De store klimaksene når en fyr tar bussen til ett sted han ikke bor og når en annen fyr kjøper sjokomelk! 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #68 Skrevet 30. oktober 2017 1 time siden, minister-mio skrev: De store klimaksene når en fyr tar bussen til ett sted han ikke bor og når en annen fyr kjøper sjokomelk! Og det viser seg at den er utgått 😨 Anonymkode: 77e4c...b61
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #69 Skrevet 30. oktober 2017 Men er det på ekte eller er det ikke? Anonymkode: 2f241...b3c
minister-mio Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter #70 Skrevet 30. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det på ekte eller er det ikke? Anonymkode: 2f241...b3c Det er en TV-serie. Fiksjon
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #71 Skrevet 5. november 2017 Hadde gledet meg til å se denne, men syns, som andre at dette var dårlig. Dårlig skuespiller, lite spennende, for mange logiske brister. Anonymkode: 063a2...655 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #72 Skrevet 5. november 2017 Vet noen hvor mange episoder det er? Anonymkode: 063a2...655
Prinsesse788 Skrevet 7. november 2017 #73 Skrevet 7. november 2017 Potensialet er så som så. Jeg er bare så lei av håndfilming. Klarer ikke flere serier der hele greia er filmet fra hånden til skuespilleren. Der var SKAM mye bedre, ordentlig filming og produksjon. 1
Salka Skrevet 7. november 2017 #74 Skrevet 7. november 2017 Jeg datt ut etter første episode jeg. Hadde jo tenkt å fortsette å se, men ble visst ikke sånn. Skuffende serie. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #75 Skrevet 7. november 2017 Syns det går innmari tregt nå. Har egentlig ikke skjedd noe i Danmark. Anonymkode: da42b...61d 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #76 Skrevet 7. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det går innmari tregt nå. Har egentlig ikke skjedd noe i Danmark. Anonymkode: da42b...61d Hva skjedde med ho når ho ble fanget inne hos han fyren? Anonymkode: 2549b...eba
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #77 Skrevet 7. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skjedde med ho når ho ble fanget inne hos han fyren? Anonymkode: 2549b...eba Det vet vi ikke enda. Anonymkode: b0daa...13e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #78 Skrevet 9. november 2017 På Sunday, November 05, 2017 den 22.02, AnonymBruker skrev: Vet noen hvor mange episoder det er? Anonymkode: 063a2...655 Jeg tror at jeg leste i en eller annen program-oversikt at dette skulle sendes 10 episoder til sammen. Men det har vel allerede blitt sendt kanskje fem eller seks episoder på TV, så progrsmmet er isåfsll snart ferdig... Anonymkode: edbaa...b10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #79 Skrevet 16. november 2017 Syns serien bare blir dårligere og dårligere. Veldig urealistisk på mange måter. Hun Liv virker jo ikke genuin i det hele tatt og har det samme uttrykket hele tiden. Selvfølgelig hadde politiet og flere reagert hvis noen var borte i 60 dager? Har hun ingen andre venner som engasjerer seg eller som Liv kan kontakte? Skjer ingenting i klippene. Lurer veldig på hvordan de skal ro i land en avslutning på serien. Anonymkode: 7ec5d...12a 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #80 Skrevet 16. november 2017 Liv virker som en litt spesiell person... Kanskje Thea er drittlei av henne, og derfor har stukket av, eller ikke har stukket av men er et annet sted i Oslo og bare ikke ønsker kontakt? Det er derfor politiet og foreldrene ikke er bekymret. Vi ser alt gjennom Livs øyne, kanskje det er hun som er psykisk syk og har innbilt seg ting om Thea, at de er så gode venninner..... Anonymkode: f6248...f77 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå