Gå til innhold

Ha Elbil stående ute uten lader hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe problem å ha en Elbil stående ute uten lader i 8 timer fra mandag-fredag hele året? 
Vil den tape mye strøm når det er 10 minus? 

Anonymkode: 9d8a2...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går fint på alle elbiler unntatt Tesla. Tesla bruker endel strøm når den er parkert.

Anonymkode: 1b3a9...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tdm900 skrev:

Er vel nor som alle vet st batterier og kulde er en dårlig kombo

Siden du vet dette så godt, så kan du sikkert svare på hvor dårlig kombo det er og på hvilken måte? 
Batteriet i elbiler har litt mer kapasitet enn batteriet i en mobiltelefon.

Anonymkode: 9d8a2...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden du vet dette så godt, så kan du sikkert svare på hvor dårlig kombo det er og på hvilken måte? 
Batteriet i elbiler har litt mer kapasitet enn batteriet i en mobiltelefon.

Anonymkode: 9d8a2...2bf

Klarer du ikke innse det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Når batteriet er fult kobler laderen ut. Batteriet tapet ikke strøm på å stå i 10 kuldegrader, men effekten du får ut av det kan være litt dårligere om du bruker det når det er kaldt. Derfor har de fleste elbiler oppvarming av batteriet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min e-golf står som regel uten strøm mens jeg er på jobb. Det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt uproblematisk med alle elbiler, men man vil tape litt kapasitet når batteriet blir kaldt. Den vil man få tilbake igjen om batteriet varmes opp (mange biler har aktiv varming av batteriet, Tesla bruker f.eks restvarme fra kjøling av motor til å varme batteriet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tdm900 skrev:

Klarer du ikke innse det selv?

Man kan ikke innse noe man ikke har kompetanse  :ler2: Jeg har ikke akkurat så veldig stor innsikt i hvordan et bilbatteri fungerer, men jeg vet at det er bedre enn et batteri i et kamera eller en mobiltelefon som fort kan tappes i kuldegrader. 

Du har tydeligvis ikke snøring selv siden du ikke klarer å svare på spørsmålet mitt. Alle i tråden sier i mot deg :balltre:

Anonymkode: 9d8a2...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke innse noe man ikke har kompetanse på  :ler2: Jeg har ikke akkurat så veldig stor innsikt i hvordan et bilbatteri fungerer, men jeg vet at det er bedre enn et batteri i et kamera eller en mobiltelefon som fort kan tappes i kuldegrader. 

Du har tydeligvis ikke snøring selv siden du ikke klarer å svare på spørsmålet mitt. Alle i tråden sier i mot deg :balltre:

Anonymkode: 9d8a2...2bf

 

Anonymkode: 9d8a2...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, prt90 skrev:

Nei. Når batteriet er fult kobler laderen ut. Batteriet tapet ikke strøm på å stå i 10 kuldegrader, men effekten du får ut av det kan være litt dårligere om du bruker det når det er kaldt. Derfor har de fleste elbiler oppvarming av batteriet

Jeg har tenkt til å ha vinterpakke, og så lenge jeg kan varme opp bilen, få start og kjøre et par mil, så er jeg fornøyd.

Anonymkode: 9d8a2...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke innse noe man ikke har kompetanse  :ler2: Jeg har ikke akkurat så veldig stor innsikt i hvordan et bilbatteri fungerer, men jeg vet at det er bedre enn et batteri i et kamera eller en mobiltelefon som fort kan tappes i kuldegrader. 

Du har tydeligvis ikke snøring selv siden du ikke klarer å svare på spørsmålet mitt. Alle i tråden sier i mot deg :balltre:

Anonymkode: 9d8a2...2bf

Jeg har efaring med bilbatteri og kulde, og at et stort batteri i en batteribil skal være stort bedre går ikke inn hos meg! Og når de også må ha varme for å kunne fungere når de skal brukes, er det ikke mye å rope hrra for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tdm900 skrev:

Jeg har efaring med bilbatteri og kulde, og at et stort batteri i en batteribil skal være stort bedre går ikke inn hos meg! Og når de også må ha varme for å kunne fungere når de skal brukes, er det ikke mye å rope hrra for!

Det at det ikke går inn hos deg betyr ingenting annet enn at du ikke bare er kunnskapsløs, men i tillegg ignorant.

Du kan ikke sammenligne ett standard bilbatteri og de batteriene som står i Elbiler, fordi de er designet med helt ulike målsetninger.  Det er en grunn til at vi har hatt en batterirevolusjon de siste 10 årene.

De varmer opp batteriene av akkurat samme årsak som man designer forbrenningsmotorer til å komme raskt i effektiv arbeidstemperatur. Det handler om driftseffektivitet, ikke at de ikke virker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.10.2017 den 7.51, AnonymBruker skrev:

Er det noe problem å ha en Elbil stående ute uten lader i 8 timer fra mandag-fredag hele året? 
Vil den tape mye strøm når det er 10 minus? 

Anonymkode: 9d8a2...2bf

Går fint det. Hundrevis (tusenvis?) av elbilister gjør det allerede. Den store fordelene med elbiler er at de ikke trenger dra igang en gjennomkald og stivnet fossilmotor. Et faktum ignoranten tdm900 glatt overser ..eller ikke begriper?

Anonymkode: deb93...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2017 den 9.15, AnonymBruker skrev:

For de av oss som evner å lese mer enn overskrifter:

En gjennomgangstone i aktørenes problembeskrivelse, er at de opplever problemer, men at det er vanskelig å tilskrive elbillading spesielt.

Anonymkode: deb93...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...