Gå til innhold

Daten lurer på hvorfor jeg var så engstelig i utgangspunktet... Fortelle? (Haster litt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på date med en tindermatch tre ganger, skal møtes på nytt til uka. 

Da vi avtalte å møtes første gang, måtte jeg legge inn en "sikkerhetsventil" og krevde at vi møttes på et sted hvor jeg lett kunne komme meg unna. Formulerte meg med et glimt i øyet, men samtidig med en alvorlig undertone. Har behov for det etter at jeg opplevde å bli voldtatt i Tyrkia for fire år siden (da jeg var 19 år) som følge av at jeg var godtroende. 

Kjemien mellom meg og daten har derimot vært upåklagelig hele veien. Han lurer på hvorfor jeg var så opptatt av å kunne rømme. Tenker at det er fyfy å snakke om fortid med en date (i hvertfall så tidlig) og tenker også det kan være litt voldsomt å lesse i fanget på han over melding. Samtidig vil jeg gi han et skikkelig svar. Hva synes dere jeg skal gjøre? Eventuelle tips til hva jeg kan skrive? 

 

 

Anonymkode: 300a8...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder det ikke å si at du har en erfaring som skremte deg slik at du trenger litt tid før du blir kjent med noen til å snakke om det? 

Anonymkode: 0e5df...90a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være greit å snakke om det når dere møtes og ikke skrive det i en melding, for det er fryktelig lett å misforstå det man leser og hvis dere snakker sammen så kan du se reaksjon og svare ut i fra det. 

Anonymkode: 0e5df...90a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt for privat til å kaste ut hele sannheten nå alt. Ville ikke fortalt hele historien utover om det faktisk blir dere to siden noen menn er såpass egosentrert at de trekker seg unna om du lukter issues.

Bare vær vag, men alvorlig. Bare si noe sånt som at du har hatt en uheldig opplevelse og derfor er forsiktig, men at du ikke er redd han eller noe sånt og liker å treffe han. 

Anonymkode: f567b...ee7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! 

 

Skrev: "(...) Litt skummelt å nevne det, men jeg har hatt en opplevelse som har gjort at jeg trenger å vite at jeg har en rømningsmulighet. Så ingenting personlig mot deg! Du fremstår som alt annet enn skummel (du måtte jo minne meg på at jeg kunne rømme), så i såfall skjuler du det godt 😉" 

Han fremstår som veldig omsorgsfull og forståelsesfull, så håper det var et greit svar? 

Anonymkode: 300a8...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser egentlig ikke hvorfor du har vært så dramatisk når du har lagt frem disse vilkårene. Du har jo lagt opp til spekulasjoner. Helt vanlig at man møtes på et offentlig sted med enkel vei til å komme seg unna på første møtet. Du hadde jo ikke trengt å gjøre noe ut av det i det hele tatt. 

Kanskje du egentlig har et behov for å snakke om denne hendelsen? Jeg ville imidlertid ikke ha lesset noe sånt på en person så tidlig i datingfasen. 

Anonymkode: f83ac...7ad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke si det som det er, men dersom dere fortsetter å date så tror jeg både du og han har godt av at du forteller litt om fortiden din. Da blir det kanskje lettere å forholde seg til hverandre og lære han hvordan han evt. må ta hensyn. 

Jeg ville nok bare fortalt at du ville møtes et sted hvor det var mulig å komme seg unna raskt fordi det er mye kjipt som man hører og leser om for tiden. 

Når jeg har datet så har jeg møtt datene på steder hvor det er flere folk og mulig å komme seg unna (i tilfelle noe skulle bli ubehagelig eller utrolig kleint). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Synes det er helt innenfor at du sier det ts. Om det er for tidlig å snakke med det om han vet jeg ikke, men jeg hadde ikke reagert negativt på det. Det er mye lettere å ta hensyn når man vet slike ting. Hvis du ikke sier noe ville jeg følt at noe var gale når du holder igjen uten at jeg vet hvorfor. Jeg hadde blitt mindre trygg og mer på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å møtes på et offentlog sted er da normen, og det er overhodet ikke noe merkelig ved det. 

Anonymkode: 84d96...61f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke svare noe som helst. Det kan dere ta hvis dere eventuelt går videre med forholdet. Og som personen over sier, det er da helt normalt å møtes på offentlig sted i starten, det er ikke noe som må forklares spesielt. 

Anonymkode: b2ebf...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ville møte noen for første gang i trygge omgivelser er da helt normalt og ikke noe du trenger å forklare deg om! Det skjønner han av seg selv, og å spørre om det er bare for å undertrykke deg som kvinne og bagatellisere den faren og det ubehaget vi kvinner ofte møter med menn, det er for å gjøre det ukomfortabelt for deg og for at du selv skal bagatellisere det. 
Ikke svar på det, bare si at det sier seg jo selv, man møter ikke en fremmed person i utrygge omgivelser! 

Anonymkode: 05951...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...