Gå til innhold

Alle mannlige gjester må ha på seg blå dress i bryllup. Er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis brudeparet er så nøye på det, kan de jo kjøpe inn en haug med blå dresser i passende størrelser til de mannlige gjestene. Nå som Moods of Norway er konkurs, får de sikkert god rabatt på dressene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden de krever dette, vil jeg anbefale dem som ikke har en blå dress å møte opp i hverdagsklær

Anonymkode: fd1ff...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da alltids bruke min blå russedress. Dress er dress og blått er blått....

Anonymkode: 94f91...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Honey Dew skrev:

Bruk blå jeans og blå dongerijakke

Kan Justin Timberlake, kan alle...

justin-timberlake-09-435.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av :) Om det i en invitasjon står "Blå dress" betyr det: mørk farget dress i valgfri farge.Men grå,sort og blå er vanligst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/1/2017 at 9:03 PM, AnonymBruker said:

Det er mannen sin kamerat så jeg kjenner ikke brudepare så veldig godt. Derfor kan ikke jeg si noe til brudeparet heller. Det var lagt ut en kommentar fra brudeparet på FB-gruppe siden om det var problem for folk å få ta i blå dress og der hadde vel bare en svart. Så kanskje de ikke har fått så mange tilbakemeldinger? 

Anonymkode: 47b27...3f3

Ikke lett å svare på slikt public.

Hadde sagt fra in person om jeg var nær venn av brudeparet, ellers ikke gått i bryllupet selv om jeg hadde antrekket. Full respekt for etablerte kleskoder, men liker ikke detaljstyring. Virker som brudeparet ikke ser på gjestene som venner, men som brikker i et fasadespill..

Anonymkode: 49538...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Sandie said:

Slapp av :) Om det i en invitasjon står "Blå dress" betyr det: mørk farget dress i valgfri farge.Men grå,sort og blå er vanligst.

Nei, hvis du leser et par innlegg nedover etter HI ser du at brudeparet avviste sort. Det skulle være blå.

Anonymkode: 49538...594

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sandie skrev:

Slapp av :) Om det i en invitasjon står "Blå dress" betyr det: mørk farget dress i valgfri farge.Men grå,sort og blå er vanligst.

Nope. Det finnes ingen kleskode som heter "blå dress", du refererer til kleskoden "mørk dress".

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sandie skrev:

Slapp av :) Om det i en invitasjon står "Blå dress" betyr det: mørk farget dress i valgfri farge.Men grå,sort og blå er vanligst.

Nei, da står det "mørk dress". En vanlig og normal "dresscode". 

Felleskjøpet har imidlertid et billig og bra alternativ. Ingen kan nekte for at dette er en blå dress i hvert fall! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sandie skrev:

Slapp av :) Om det i en invitasjon står "Blå dress" betyr det: mørk farget dress i valgfri farge.Men grå,sort og blå er vanligst.

Nei faktisk ikke i denne sammenheng. Brudgommen har vært helt klar på at det er kun han og forlovere som får lov å ha på sort dress. Hvis dette hensynet ikke tas så er man ikke velkommen. Dette har han sagt rett ut. 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis du leser et par innlegg nedover etter HI ser du at brudeparet avviste sort. Det skulle være blå.

Anonymkode: 49538...594

 

37 minutter siden, Rosalie skrev:

Nope. Det finnes ingen kleskode som heter "blå dress", du refererer til kleskoden "mørk dress".

 

37 minutter siden, Leo skrev:

Nei, da står det "mørk dress". En vanlig og normal "dresscode". 

Felleskjøpet har imidlertid et billig og bra alternativ. Ingen kan nekte for at dette er en blå dress i hvert fall! :nigo:

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei faktisk ikke i denne sammenheng. Brudgommen har vært helt klar på at det er kun han og forlovere som får lov å ha på sort dress. Hvis dette hensynet ikke tas så er man ikke velkommen. Dette har han sagt rett ut. 

Anonymkode: 47b27...3f3

My bad!Var selvfølgelig begrepet "Mørk dress" jeg blandet med.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være måte på tenker jeg. Jeg hadde nok holdt meg hjemme. Jeg gidder ikke å bli diktert til hvilken farge jeg skal ha på kjolen min. Hadde heller ikke sendt gave til slike folk, virkelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.10.2017 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

Det er slett ikke alle som kjenner noen som har en blå dress i riktig størrelse, nei.

"Rotete" om gjester i et selskap kler seg i ulike farger?!? Det er ikke "rotete", det er helt naturlig.

Synes det er uhørt å pålegge gjester som allerede har en pen mørk dress i skapet en ekstrautgift fordi dressen på død og liv skal være blå.

Det er faktisk ikke alle som har like mye å rutte med. Og om brudeparet forventer at deres sære ønsker skal være viktigere for gjestene enn å kunne betale sine regninger og ha mat på bordet, er det direkte frekt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 1.10.2017 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i bryllup og på invitasjonen står det at alle menn skal ha på seg blå dress, bortsett fra forlovere som skal ha sort. 

Nå har heldigvis mannen min blå dress fra før så vi har ikke blitt noe berørt av dette, men en en annen venn av brudgommen fortalte oss i går at han han ikke har blå dress og hadde spurt brudgommen om det var greit han kom i sort, da fikk beskjed om å holde seg hjemme om han ikke møtte i blått. Damene har også fått tre farger å forholde seg til. 

Er ikke dette fryktelig sært? prøver å si dette til mannen min, men han vil ikke blande seg. 

 

 

Anonymkode: 47b27...3f3

Dette er sært og tulliball. Heldigvis er det en invitasjon. Invitasjon kan man takke nei til. 

Det eneste stedet i Norge som jeg vet om at man har uniformsplikt er i forsvaret under førstegangstjenesten. Resten av livet går man i hva man vil.

Hva er egentlig bryllup og bryllupsfesten? - Holder en knapp på å feire kjærligheten med venner og familie som ønsker å gjøre stas på brudeparet - det har ingen ting å gjøre med å sette opp en forestilling med gjestene som statister. Her er det tydeligvis et brudepar som syns noe veldig godt om seg selv og ganske mye mindre om alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 2.10.2017 den 14.38, Leo skrev:

Så hvis min tilkommende og jeg er nudister og synes nakenbryllup er en knakende god idè så må gjestene rette seg etter det mener du? Fordi det er vår dag? ;)

Men fra spøk til alvor så synes jeg at når man først inviterer gjester så skylder man dem å bli behandlet som nettopp det. Altså gjester. Ikke fargekoordinert dekorasjon eller noe som helst annet. Dersom brudeparet ikke er villig til å ta hensyn til noen andre og betrakter dette som kun sin dag så får de heller feire alene. 

Dersom det var slik så hadde dere åpnet opp for at de som ønsket det kunne gå naken, mens de som ikke ønsket det kunne beholdt klærne på. (Dessuten heter det ikke nudist, men naturist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blå dress er ikke så uvanlig eller vanskelig å få tak i. Da mørk blå. Men når det er mørkt så er det ikke så lett å skille de svarte fra de mørke blå. 

Jeg hadde takket nei av prinsipp, man kan virkelig ikke begynne å fortelle gjestene sine hva de skal ha på seg. Er det bridezilla-diktator? 

Anonymkode: 8be61...f4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvilken farge damene må troppe opp i. Får jeg tippe blå, marineblå og indigo? 

Anonymkode: c95e2...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...