Gå til innhold

Hvordan rense et hjem for negative energier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg anbefaler at du skaffer bergkrystall, etpar små biter og legger dem i lommen i en periode. De skal renses hver gang du pusser tennene. Skyll dem i vann mens du tenker at de renses av det hvite lyset.  Det er faktisk dette som skjer. Krystallene vil holde de negative energiene unna kroppen din. Angående huset, er det viktig at du går i dialog med åndene, på en konstruktiv måte, men uten av du lar dem styre showet. Strø salt i krokene, og der det er "mørkt", mens du joiker, kveder eller tar en strupesang. Jodling kan også fungere, om dere foretrekker dette. Hvis en av dere kan spille et instrument, bruker dere selvsagt dette. Deretter tar du kost og soper opp de negative energiene. Kast ut. Vent ca en uke og gjenta ved behov.

Dette er meget gode råd. Anbefaler også å henge opp drømmefangere, 2-3 stykker på hver vegg bør holde, dessuten skal hagenisser holde onde ånder borte utendørs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg ikke mene det? Du befinner deg på alternativforumet, til info. Google husrens, det utføres jo ofte av folk rundt om. vil bare vite hvem og hvordan. Gjør anything for at dette skal bedre seg. Vi går alt i parterapi, så prøver på alle måte.r...

Anonymkode: 505a3...084

Jeg tror personlig ikke på slike ting som at hus har dårlig energi el. men jeg skal ikke blande meg i det. Vil ikke tro at det er huset det er galt med, men forholdet deres.

Du lurer også på hvordan man renser huset selv, og jeg kan garantere deg at du finner det hvis du søker litt på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, MinnieM said:

Jeg tror personlig ikke på slike ting som at hus har dårlig energi el. men jeg skal ikke blande meg i det. Vil ikke tro at det er huset det er galt med, men forholdet deres.

Du lurer også på hvordan man renser huset selv, og jeg kan garantere deg at du finner det hvis du søker litt på nettet. 

Forholdet vårt er ikke perfekt, men jeg vil påstå det er langt bedre enn majoritetens, faktisk. Problemene våre startet faktisk etter at vi kom inn i dette huset, og vi har bodd 7 ulike steder sammen. Det har aldri vært slik som dette, Det var også etter å ha bodd et halvt år her at jeg så meg nødt til å kontakte parterapeut. Vi er i hovedsak gode venner, har masse lidenskap og sex, like verdier og snakker godt sammen. "Alt" er liksom på plass her. Likevel ble ting bare tungt mellom oss etter vi flyttet hit. Mannen har blitt labil og hissig, han som har vært så rolig. Venner av meg forstår ingenting, de kjenner oss som det stabile, solide paret som bare er så riktig for hverandre. 

Jeg så på Åndenes makt en dag og da sa den klarsynte noe slikt som "Denne energien som er her, er ikke fysisk farlig for dere, men den er emosjonelt farlig. Fordi den skaper konflikt og uro mellom dere". den traff meg. Når i tillegg lyspærer har gått hos oss ukentlig siden vi flyttet inn, så slo det meg at det kunne være noen negative energier som stjeler energien vår. Jeg har fått angstsymptomer i perioder etter vi kom hit, mannen har blitt deprimert, forholdet som alltid har gått av seg selv er blitt vanskelig, i tillegg til mye fysisk sykdom og hodepinen.. Både jeg og mannen har i tillegg måttet begynne på sovepiller i perioder etter v kom hit- og vi har aldri slitt med nattesøvnen.... Synes det er påfallende. Og så har vi aldri kjent at vi har falt til ro her, har liksom aldri flyttet helt inn... Og tror vi gjør lurt i å komme oss bort så fort som mulig.. 

Har nå prøvd salvie, tent på, og gått med denne fra rom til rom. Satt frem glass med saltvann.. og luftet godt i hele boligen. Krysser fingra. Bergkrystall skal jeg huske på å få tak i ..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, HalldirV2 said:

Dette er meget gode råd. Anbefaler også å henge opp drømmefangere, 2-3 stykker på hver vegg bør holde, dessuten skal hagenisser holde onde ånder borte utendørs. 

2-3 drømmefangere på hver vegg?? Det var voldsomt, da! BArna har drømmefangere på soverommene sine, men bare en hver..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, MinnieM said:

Har forresten lett mer enn LITT på internett de siste dagene. Det var selvsagt derfor jeg spør her. Har bare funnet ut at man kan gå med røkelse av salvie gjennom boligen og vifte det inn i hver krok. Jeg spurte også om noen har erfaring med HVEMjeg kan kontakte... som ikke koster skjorta (de på tv gjør jo det). Kan ikke begripe at noen ALLTD må svare så himla nedlatende på hvert lille spørsmål.... det bør jo være rom for det på et alternativforum. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1: Heng opp en rå bit bacon i et av vinduene i stua. Så tar du en stekt baconbit i kjøkkenvinduet.   Det er viktig at det er fra samme baconstykke, og det bør være fra frittgående griser.

Dag 2: Nå er det soverommene sin tur: Der strør du salt og pepper i vinduskarmen.   Litt fersk gressløk i hver nattbordskuff.

Dag 3: Hell en rå eggeplomme i lomma på alle ytterjakker som henger i gangen.

Dag 4: Nå er det tid for tilberedning.  Hent alle ingrediensene fra hvert sitt sted, mens du sakte sier "uova e pancetta" for hvert rom du går ut av.  Gå inn på kjøkkenet og ha alt i en stekepanne.  Stek det, mens du hvisker 'ora andrà bene'

Pakk blandingen sammen i en avis fra en av påskedagene.  Grav den så ned under garasjen. 

Lykke til!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Kalevala said:

Dag 1: Heng opp en rå bit bacon i et av vinduene i stua. Så tar du en stekt baconbit i kjøkkenvinduet.   Det er viktig at det er fra samme baconstykke, og det bør være fra frittgående griser.

Dag 2: Nå er det soverommene sin tur: Der strør du salt og pepper i vinduskarmen.   Litt fersk gressløk i hver nattbordskuff.

Dag 3: Hell en rå eggeplomme i lomma på alle ytterjakker som henger i gangen.

Dag 4: Nå er det tid for tilberedning.  Hent alle ingrediensene fra hvert sitt sted, mens du sakte sier "uova e pancetta" for hvert rom du går ut av.  Gå inn på kjøkkenet og ha alt i en stekepanne.  Stek det, mens du hvisker 'ora andrà bene'

Pakk blandingen sammen i en avis fra en av påskedagene.  Grav den så ned under garasjen. 

Lykke til!

Fantasifullt! ;)

Tror jeg holder meg til salvie....

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Vi kalte det surblader, og pleide spise det, da jeg var liten.

Prøver du å si, at du har spist surblader, før?

Anonymkode: 45f34...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å si, at du har spist surblader, før?

ja, er det feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎10‎.‎2017 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å google dette for tror det henger igjen mye negative energier i hjemmet vårt. Kanskje også åndelig aktivitet. Det vi har opplevd, er at siden vi flyttet inn i dette huset har jeg og mannen kranglet mye, blitt vendt fra hverandre, energien har vært forferdelig tung og negativ. Vi har vært gjennom en stor krise siden vi kom i dette huset. Og det er ganske sjokkerende, for vi har hatt et så innmari kjærlig, godt og nært forhold. Vi sover også dårlig der og har mye vondt i hodet, har vært en del sykdom OG lyspærene går absolutt hele tiden, uten at noe feil er funnet.

Vet at man kan rense et hus selv, men finner ingen konkrete oppskrifter for dette på nett. Noen nevner at man kan bruke (hvit) salvie og salt, men hvordan? Tar også i mot tips om personer som kan hjelpe....

Personlig har jeg best erfaring med grønnsåpe til rens og vask av hus. Salvie og salt har jeg aldri prøvd. Og lufte regelmessig på soverommet gjør at man sover bedre og ikke får så vondt i hodet.

Anonymkode: be331...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, AnonymBruker said:

Personlig har jeg best erfaring med grønnsåpe til rens og vask av hus. Salvie og salt har jeg aldri prøvd. Og lufte regelmessig på soverommet gjør at man sover bedre og ikke får så vondt i hodet.

Anonymkode: be331...056

:) Jeg tenker ikke på vanlig husvask og rengjøring her altså, det gjør vi regelmessig. O g sover med vinduet oppe hver natt, så det er liksom ikke hygienen eller dårlig utlufting det står på.. Som sagt, har bodd i 8 hjem med denne mannen over 2 tiår,  og aldri vært i nærheten av et slikt helvetesår som vi har hatt siden innflytning her :( 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.10.2017 den 20.53, Olaug Olsen skrev:

ja, er det feil?

Nei, jeg bare, lurte på om, du hadde, gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Hvordan gikk det med rensen? Hva funket? Sliter med samme problem og trenger sårt råd.

Anonymkode: 6ca81...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å rense hus handler om intensjon. At man kobler seg på mentalt og gjør hva det nå enn er som trengs, om det er å vifte rundt med armene, synge noe eller gå med tromme. Det er bare ulike måter som passer for den enkelte når intensjonen er å rense hus. Å brenne salvie alene vil nok ikke gjøre så mye annet enn at det lukter salvie av det. 

Anonymkode: 86127...bad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...