Gå til innhold

Det er bare betydningsløse følelser. De ødelegger likevel livet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er trist større deler av dagene. Jeg savner en. Jeg var så glad da jeg startet å føle noe. Endelig kanskje det kan klaffe denne gangen. Men noe er i veien. 

Det var dumt at han kontaktet meg. Ellers hadde jeg ikke lagt merke til han. Hadde jeg bare enda fått like lett følelser for en det er litt mer aktuelt med. 

Jeg var lenge forelsket i han jeg likte fra 2013. Det var like ille da. Jeg skjønner ikke i ettertid at jeg orket å tenke, analysere og sørge så mye over han. Fant ut etter 3 år at følelsene var gjensidig og. Men da har begge funnet ny. Vel, han har fått dame. Jeg er nok en gang ulykkelig betatt. 

Jeg ser bare ikke hvor jeg kan treffe en jeg liker like godt. Jeg har spredt nettverk og er ganske ensom til tider. Jeg treffer omtrent aldri noen jeg liker. 

Men så tenker jeg på. Man vil ha det man ikke har, så om jeg klarte å fokusere annerledes så hadde jeg sikkert vært glad. Og det med å treffe sin utkårede, er vel enklere om man er en super utadvendt person som kommer over ens med alle?  Så det må vel være min introvesjon som gjør at jeg ikke så lett glemmer den jeg faller for. Dette kunne jeg sikkert klart å dekke med venner. Men jeg har laber interesse for de fleste... Men er ikke helt uinteressert heller. 

En annen teori er at dette bare er kjemiske prossesser i hjernen. Ved å finne piller mot dette vil jeg slippe. 

Selv liker jeg å tro at følelsene oppstod av en grunn. At det kanskje er noe der. Men så dreper jeg min egen glede ved å tenke på at jeg er veldig liten i dette universet. Mine følelser er totalt betydningsløse. De er et resultat av kjemiske reaksjoner i min kropp og tilfeldigheter. 

Jeg leste for en stund tilbake, at nedstemte/deprimerte personer er det fordi de ser virkeligheten? 

Anonymkode: c5367...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å si at ditt liv er betydningsløst i den store sammenheng er noe helt annet enn å si at ditt liv er betydningsløst for deg. Finn din mening med livet, så gir ditt liv mening for deg.

Pass på at du ikke omfavner depresjonen. Mitt inntrykk er at personer som er deprimerte gjerne går etter forhold/situasjoner som bidrar til enda mer depresjon, og skyver vekk det som kan bidra til en lykkeligere retning.

Anonymkode: f2734...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å si at ditt liv er betydningsløst i den store sammenheng er noe helt annet enn å si at ditt liv er betydningsløst for deg. Finn din mening med livet, så gir ditt liv mening for deg.

Pass på at du ikke omfavner depresjonen. Mitt inntrykk er at personer som er deprimerte gjerne går etter forhold/situasjoner som bidrar til enda mer depresjon, og skyver vekk det som kan bidra til en lykkeligere retning.

Anonymkode: f2734...787

Det er litt vanskelig  å vite om man omfavner depresjonen eller ikke. Og dette er en grunn til at jeg ikke tør å gå etter noe forhold, fordi jeg vet at jeg ikke har det så bra, og da er sikkert personen jeg går etter dårlig automatisk :/

Anonymkode: c5367...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...