Gå til innhold

Har du begynt å vaske ned huset til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, skal ikke det heller. Vasker vanlig ellers i året og har storvask på våren når takvifta skal på igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 19.04, AnonymBruker skrev:

Har du begynt å vaske ned huset til jul?

Anonymkode: af504...986

Hvilket spørsmål...vaske ned huset til jul?nå?

Anonymkode: 1f9ae...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en sånn ordentøig rengjøring snart,men kun fordi det faktisk trengs. Rydde ut av bod og kjeller,sortere klær og gi bort det jeg ikke vil ha,rydde skap og skuffer m.m.

Setter ikke av en hel dag til det,men skal ta litt sånn nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt vårrengjøringen enda... den synes i hvert fall. Men jeg er skikkelig sjuskete og her vaskes ikke en gang i uken. Fader, jeg savner bedre tider da jeg hadde vaskehjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.9.2017 den 0.02, AnonymBruker skrev:

De fleste legger nok rundvask av hjemmet til nærmere jul. Tak og vegger er ikke vanlig å ta mer enn en til to ganger i året vanligvis men folk prioriterer nok helgevask til vanlig også. Det er to eksempler veldig i ytterpunktene du presenterer her :) 

Anonymkode: d51e6...f57

Jeg har aldri vasket vegger eller tak.....er jeg en dårlig husmor?

Anonymkode: 8b989...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg fatter ikke vitsen. Hvorfor i alle dager ha storrengjøring på den mørkeste tiden av året, når skitt og smuss synes aller aller minst??? Og når det er mer enn stress og kav nok som det er? Og man ikke kan dra ut møbler og la det stå utendørs mens man herjer på?

Her vasker vi ekstra godt kun om vår eller sommer, og tar det litt om litt. 

Anonymkode: 1b72b...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at jeg vasker hver uke, har jeg rundvask 3 ganger i året, og før jul er en av gangene.
Men den tar jeg nærmere jul, ikke 3 mnd før.  :)

Anonymkode: a439e...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget med noen stor julevask. Her er det kun vanlig vask og så bruker vi heller førjulstiden på hyggeligere og viktigere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå er jeg ferdig vasket.  Julebaksten er i boksene,julebrus i fryser. Ribberull og sylteflesk i rullene. Tatt frem julepynten, vasket det og sortert. Juledekorasjoner vasket. Vinduer vaskes i dag,gardiner vasket og strøket. Juleduker vasket og rullet. Julekort er skrevet,de sendes neste uke. Innbydelser til 2 juledag er skrevet. Juletre er montert, spylt rent for støv. Står i dusjen til tørking. Julelys ute,er montert. Blir tent først 30 nov om kvelden. Pinnekjøtt og ribbe er kjøpt inn. Sendt inn bestilling til polet. Skrevet handleliste. Alt som har lang holdbarhet kjøpes neste uke. Juleklær er tatt frem luftet og fikset. Gulvtepper er til rens. Juleverksted er klart i kjelleren. Multer fra Finnmark kommer snart i posten. Julesilder av diverse typer ligger på glass.Julemusikk er klar. 

Anonymkode: 1f9ae...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så lang tid tar det da virkelig ikke, da må jeg jo vaske på nytt når jula kommer.

Anonymkode: c25f9...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker jevnt hele året. Jeg vasker vinduer når det er nødvendig, vegger når det er nødvendig, skap når det er nødvendig o.l så slipper jeg å "vaske til jul", eller man kan si jeg vasker til jul året rundt :P For meg skal ikke julen være stress, men kos. 

Anonymkode: c522d...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nå er jeg ferdig vasket.  Julebaksten er i boksene,julebrus i fryser. Ribberull og sylteflesk i rullene. Tatt frem julepynten, vasket det og sortert. Juledekorasjoner vasket. Vinduer vaskes i dag,gardiner vasket og strøket. Juleduker vasket og rullet. Julekort er skrevet,de sendes neste uke. Innbydelser til 2 juledag er skrevet. Juletre er montert, spylt rent for støv. Står i dusjen til tørking. Julelys ute,er montert. Blir tent først 30 nov om kvelden. Pinnekjøtt og ribbe er kjøpt inn. Sendt inn bestilling til polet. Skrevet handleliste. Alt som har lang holdbarhet kjøpes neste uke. Juleklær er tatt frem luftet og fikset. Gulvtepper er til rens. Juleverksted er klart i kjelleren. Multer fra Finnmark kommer snart i posten. Julesilder av diverse typer ligger på glass.Julemusikk er klar. 

Anonymkode: 1f9ae...c31

:pls: :pls:

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker støv en gang i uka, støvsuger og vasker toalettet to ganger i uka, vasker gulv 1-2 ganger i mnd, skifter på senger annenhver uke, vasker i og oppå skap en gang i året. Vinduer hver vår og høst. Gidder ikke vaske noe mer til jul nei. Da er det nok stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, men er av de som ikke vasker mye ekstra til jul. Det synes jo ikke i mørket uansett!

Når det er sagt har jeg faktisk vasket mer enn normalt i det siste, men det skyldes hussalg og ikke jul ;)

Anonymkode: 01e47...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...