Gå til innhold

Har du begynt å vaske ned huset til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

What? Nei, jeg vasker ned huset om våren, når jeg kan ha dører og vinduer oppe og solen viser frem alle mørke kroker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.10.2017 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Ja nå er jeg ferdig vasket.  Julebaksten er i boksene,julebrus i fryser. Ribberull og sylteflesk i rullene. Tatt frem julepynten, vasket det og sortert. Juledekorasjoner vasket. Vinduer vaskes i dag,gardiner vasket og strøket. Juleduker vasket og rullet. Julekort er skrevet,de sendes neste uke. Innbydelser til 2 juledag er skrevet. Juletre er montert, spylt rent for støv. Står i dusjen til tørking. Julelys ute,er montert. Blir tent først 30 nov om kvelden. Pinnekjøtt og ribbe er kjøpt inn. Sendt inn bestilling til polet. Skrevet handleliste. Alt som har lang holdbarhet kjøpes neste uke. Juleklær er tatt frem luftet og fikset. Gulvtepper er til rens. Juleverksted er klart i kjelleren. Multer fra Finnmark kommer snart i posten. Julesilder av diverse typer ligger på glass.Julemusikk er klar. 

Anonymkode: 1f9ae...c31

😂

Hadde ikke klart å komme på så mange oppgaver til jul om jeg hadde prøvd! Og vi har svigermor og pertentlig svigerinne på gjestelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Men jeg har brukt å rydde i ungenes leker før jul og gi vekk det som ikke er i bruk og kaste det som er ødelagt. Da får de plass til julegavene de får. 

I høst har vi ominnredet rommene deres, de har fått litt nye møbler og vi har malt. Så da tok vi samtidig rydding i skap og skuffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gidder jeg ikke.  Jeg vasker som vanlig, tar en halveis storrengjøring på våren engang. Det holder, vi er ikke griser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert 15 år siden jeg kuttet ut å vaske ned til jul, i stedet tar jeg det om våren. I november vasker jeg ned badet og tar alle vindu, rydder i skap og tørker over alle dører og lister skikkelig. Føler at alt blir rent og ryddig til jul da. 

Anonymkode: f0343...1f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, vi er ikke i midten av oktober enda, så nei. Ikke noe julevask her!

Men listene er vasket grundig og alt av karmer. Det siden vi har pusset opp stuene, så da måtte vi gjøre det uansett før malingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 29.9.2017 den 19.04, AnonymBruker skrev:

Har du begynt å vaske ned huset til jul?

Anonymkode: af504...986

Neimen guurimalla da :sjokkbla: DET var for tidlig på året for meg ja

 Mvh sliten koldtjomfru

Anonymkode: 9193b...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...