AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Del Skrevet 28. september 2017 Hvilket språk er lettest å lære? Uttale, gramatikk osv. Jeg klarer ikke skarre r! Er det noen steder i verden hvor man snakker italiensk utenom Italia? Feks store expat grupper osv.. Hørt at mange snakker italiensk i noen områder i sør- amerika..? Jeg vet at det er flere som snakker spansk, men jeg er mer glad i å besøke italia, så veldig usikker. Takker for alle slags innspill Anonymkode: 4ce9b...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 28. september 2017 #2 Del Skrevet 28. september 2017 Om det egentlig er det samme for deg hva du velger, så ville jeg valgt spansk. Fordi det lettere å lære og som du påpeker kan det brukes mange flere steder i verden. Men om du føler at du kommer til å ha mer behov for italiensk så ville jeg valgt det, selv om det stort sett begrenser seg til bruk i Italia og i samtaler med eventuelle italienere du møter andre steder i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Del Skrevet 28. september 2017 spansk Anonymkode: 5c826...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 28. september 2017 #4 Del Skrevet 28. september 2017 Ville valgt spansk jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Del Skrevet 28. september 2017 Du kan lære begge, det er ingenting i veien for det. De som kan flere språk sier at det blir lettere og lettere dess flere språk du kan. Jeg hadde begynt med det jeg likte best, for man trenger motivasjon for å lære, og det går lettere når det er gøy Anonymkode: d4a5d...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 28. september 2017 #6 Del Skrevet 28. september 2017 I følge Wikipedia så snakkes det til en viss grad italiensk i Brasil og Argentina. Hva som menes med til en viss grad er jeg usikker på, men det som det sto ihvertfall. Jeg klarte ikke å velge, så jeg begynte med begge. Liker begge to veldig godt. Om du liker å lese så er det enklere å få tak i spanske bøker i Norge enn det er med italienske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. september 2017 #7 Del Skrevet 29. september 2017 Helt klart spansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #8 Del Skrevet 29. september 2017 Jeg snakker spansk og forstår dermed også mye italiensk. Språkene er selvsagt forskjellige, men har veldig mange like ord. Så jeg ville lært spansk, deretter vil et kurs i italiensk føles mye enklere. Anonymkode: e284d...205 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 29. september 2017 #9 Del Skrevet 29. september 2017 Hvis du vil lære et språk uten å ha noen spesielle årsaker, så begynn med spansk. Det er forholdsvis lett å lære på et turist nivå. Ganske mye mer omfattende om du virkelig skal lære det grundig. Jeg lærte spansk i et halvt år. Det har gjort til at jeg har kunnet kommunisere i land som Romania, Italia, Portugal og Mexico i tillegg til Spania. Jeg kan ikke mye, men det hjelper veldig å kunne tallene og litt grunnleggende gloser. Men om du vil lære et språk for fremtiden er det vel kinesisk som er det beste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Signe28 Skrevet 2. oktober 2017 #10 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hvorfor skal du velge ett av de to språkene? Om du er veldig glad i Italia, om Italia, italiensk kultur og italienere står ditt hjerte nærmest og du har tenkt å bruke en del tid med italienere og i Italia, ja da velger du italiensk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå