MalloryK Skrevet 24. september 2017 #1 Del Skrevet 24. september 2017 Siden denne tråden ble spammet ned med slike ting tenkte jeg det var best å lage en egen tråd. Hva er det verste du har funnet på fb som er helt uforståelig? Kvinneforum på FB er god inspirasjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Del Skrevet 25. september 2017 "veit itj ka d heidår fårno." Personen er trønder, men har bodd i Aust-Agder under en måned. Da er det på høy tid å plukke opp lokale ord og uttrykk (SHØ!). Jeg er østlending, aner hva "heidår" er. Anonymkode: 8ae4b...eae 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juletrollet Skrevet 25. september 2017 #3 Del Skrevet 25. september 2017 På 1.5.2017 den 21.49, Juliannaos skrev: Er en som spør om hva man kan lage for å selge i håndballhallen. Denne karen tar medaljen for å skrive dialekt (mener ikke noe vondt, bare artig å se skrivemåten): 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. september 2017 #4 Del Skrevet 25. september 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: "veit itj ka d heidår fårno." Personen er trønder, men har bodd i Aust-Agder under en måned. Da er det på høy tid å plukke opp lokale ord og uttrykk (SHØ!). Jeg er østlending, aner hva "heidår" er. Anonymkode: 8ae4b...eae "Vet ikke hva det heter for noe." 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 29. september 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 29. september 2017 "Vem hadde penger polka fra 1960 tallet " Ja si det? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) HJELP... Jord vonn fulle plen/under da! Åssen bli kvitt faenskapet. De første 5 kommentarene er at de ikke forstår hva hun mener (naturlig nok) Men, det hun egentlig mente var at hun hadde jordrotter... Er norsk virkelig så vanskelig?? Endret 4. oktober 2017 av MalloryK 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 3. oktober 2017 #7 Del Skrevet 3. oktober 2017 "Katti stenger Vinmonopolet i dag?" Jeg aner ikke hvorfor denne Katti stenger ned Vinmonopolet i dag. Hva med å spørre henne selv? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 3. oktober 2017 #8 Del Skrevet 3. oktober 2017 Syns det er skikkelig fint med dialekter! Men de må skrives riktig og ikke av nylig innflytta som prøver! Hvorfor har dere så mye mot det? Og dialekter er norsk,til opplysning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 3. oktober 2017 #9 Del Skrevet 3. oktober 2017 På 25.9.2017 den 19.38, AnonymBruker skrev: "veit itj ka d heidår fårno." Personen er trønder, men har bodd i Aust-Agder under en måned. Da er det på høy tid å plukke opp lokale ord og uttrykk (SHØ!). Jeg er østlending, aner hva "heidår" er. Anonymkode: 8ae4b...eae Heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 4. oktober 2017 Fra en matgruppe (mfb), og denne forstår jeg fortsatt ikke: Og nekkjo da bruka dei på klubb.. smelta nekkja so ligg rondt vomma 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Del Skrevet 4. oktober 2017 37 minutes ago, MalloryK said: Fra en matgruppe (mfb), og denne forstår jeg fortsatt ikke: Og nekkjo da bruka dei på klubb.. smelta nekkja so ligg rondt vomma nekkje er visst bukhinne, klubb er en matrett Anonymkode: b8cb1...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Del Skrevet 4. oktober 2017 On 9/25/2017 at 8:25 PM, Juletrollet said: On 5/1/2017 at 9:49 PM, Juliannaos said: Er en som spør om hva man kan lage for å selge i håndballhallen. Denne karen tar medaljen for å skrive dialekt (mener ikke noe vondt, bare artig å se skrivemåten): Anonymkode: b8cb1...31a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 Populært innlegg #13 Del Skrevet 4. oktober 2017 4 timer siden, NotNaomi skrev: Syns det er skikkelig fint med dialekter! Men de må skrives riktig og ikke av nylig innflytta som prøver! Hvorfor har dere så mye mot det? Og dialekter er norsk,til opplysning. Men dialekter er ikke norsk skriftspråk. De har vi to av, og disse brukes for å ha en felles grunnmur i det norske språket slik at man kan kommunisere på tvers av dialekter. Derfor er ikke dialekter når de er skrevet "norsk" nei. Anonymkode: 15ea4...5a8 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 4. oktober 2017 #14 Del Skrevet 4. oktober 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dialekter er ikke norsk skriftspråk. De har vi to av, og disse brukes for å ha en felles grunnmur i det norske språket slik at man kan kommunisere på tvers av dialekter. Derfor er ikke dialekter når de er skrevet "norsk" nei. Anonymkode: 15ea4...5a8 Makan. Uff!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #15 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg ser så mange "ord delings feil" at jeg blir sprø. Anonymkode: 46ca4...a8d 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #16 Del Skrevet 4. oktober 2017 8 timer siden, NotNaomi skrev: Syns det er skikkelig fint med dialekter! Men de må skrives riktig og ikke av nylig innflytta som prøver! Hvorfor har dere så mye mot det? Og dialekter er norsk,til opplysning. Dialekt er ikke et skriftspråk. Vi har 2 skriftspråk her i landet og det er bokmål og nynorsk Anonymkode: a01b8...8b7 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 4. oktober 2017 #17 Del Skrevet 4. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser så mange "ord delings feil" at jeg blir sprø. Anonymkode: 46ca4...a8d Det ser man overalt nå >_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #18 Del Skrevet 4. oktober 2017 «Nånn som veit ke henne hen e fer nå?!» Anonymkode: be8ab...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #19 Del Skrevet 4. oktober 2017 8 timer siden, MalloryK skrev: Fra en matgruppe (mfb), og denne forstår jeg fortsatt ikke: Og nekkjo da bruka dei på klubb.. smelta nekkja so ligg rondt vomma Og fettet/talget det brukte de på potetball/raspeball.. smelta talget som ligger rundt innvollene/magesekken. Anonymkode: 15266...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #20 Del Skrevet 4. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser så mange "ord delings feil" at jeg blir sprø. Anonymkode: 46ca4...a8d Er det i det hele tatt mulig å ha orddelingsfeil når man skriver digitalt? Det heter særskrivingsfeil. Anonymkode: ed214...452 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå