Gå til innhold

Rød, brennende og tørr hud i ansiktet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt denne følelsen et par ganger før, men går gjerne måneder i mellom hver gang. Dette er tredje gangen jeg opplever dette. Er 30 år, er ikke før i en alder av 25 jeg fikk kviser. Men disse har jeg mer eller mindre fått fikset opp i, bortsett fra når jeg spiser mye sukker, så har litt smånupper akkurat nå 🙈

Første gangen var etter en en gjørmemaske (har brukt denne senere tid også, da ble jeg ikke rød, brennende og tørr). Andre gangen var på ferie i et varmt land, og skulle ta på solkrem, og tredje gangen nå. Sov med sheet mask kvelden før, og hadde to forskjellige ansiktskremer på et par ganger i løpet av dagen (da jeg skulle ut på byen, og har hatt litt tørre partier rundt øynene, haken og kinnene, så sminken skulle legge seg pent). Men var ikke først 4 timer etter siste påføring og en dusj (akkurat etter dusjen, men vasket ikke med noe) hvor den røde, brennende følelsen kom igjen. Noe stram er den også. Hva kan dette være?

Har vært hos hudterapaut hvor hun sa huden min var normal, mot sensetiv. Hun nevnte ikke rosacea, og jeg har alltid vært litt rød i kinna, da jeg har veldig lys hud.

IMG_4558.thumb.JPG.e16b2dab2e4549b1230da354a6410e87.JPG

IMG_4561.thumb.JPG.f29276debb680901a06a1002812142d7.JPGIMG_4560.thumb.JPG.f8f54a56ad4a6956b59b41d797d650da.JPGEllers bruker jeg å rense hver kveld, bruker en skrubbesvamp i ny og ned samt ansiktmaske, og avslutter alltid med hudkrem. Morgen bruker jeg kun hudkrem.

Alt svir utenom kokosolje. Aloevera svir også. Noen som vet hva det skyldes? Allergisk reaksjon, rosacea, eksem, tørrhet/dehydrert? Skal til hudlege, men ikke før 2 oktober :( 

Vil gjerne være litt forberedt til timen, og undersøke. Slenger med et bilde for å vise 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: aef1b...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det kun kommer etter at du har brukt nye produkter vil jeg tro du er overfølsom for noen av stoffene i disse produktene. Har du sammenliknet innholdsfortegnelsene? 

Anonymkode: 60e91...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det kun kommer etter at du har brukt nye produkter vil jeg tro du er overfølsom for noen av stoffene i disse produktene. Har du sammenliknet innholdsfortegnelsene? 

Anonymkode: 60e91...faa

Har brukt produktene flere ganger og dager før uten å ha kjent noe til det. Men det kan kanskje bygge seg opp? Var uansett ikke først etter flere timer etter bruk jeg fikk dette igår.

Hoppet i dusjen, renset som sagt ikke pga jeg ville bevare fukten slik at sminken la seg pent, men fikk jo vann i ansiktet. Plutselig når jeg kom ut av dusjen, og tørket ansiktet med håndkle, først da jeg kjente at det svidde skikkelig, så meg i speilet, og jeg var kjemperød, mye rødere enn bildene viser nå. Gikk heldigvis ned i farge over natten.

Anonymkode: aef1b...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elveblest, Ts. Klassisk allergisk eller stressrelatert reaksjon. Det er ikke farlig, men unektelig ubehagelig og kan få en tendens til å "vende tilbake" så jeg ville nok sett i retning forenkling og milde produkter om jeg var deg. 

Men, som nevnt: det skyldes like ofte stress som allergi. 

Anonymkode: e12f4...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...