Gå til innhold

Bryllup med drikke kun til maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

12 liter rødvin og 12 liter hvitvin til 70 gjester ? Det blir jo bare 2 glass til hver. Syntes det var litt lite til middagen ? 

Anonymkode: ccf35...887

Ikke alle drikker. En del kommer til å kjøre, og noen kommer til å ha øl istedenfor ellee brus. Blir det tomt så har de alkoholfritt å drikke. Vi var gjester i et bryllyp i fjor med 60 gjester..de hadde 9 l vin av hver det holdt i massevis. Vi skal forr ha koldtbord også og ikke 3 retters middag. Kommer gjestene kun for gratis alkohol hos oss trenger de ikke å komme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Jolene skrev:

Tenkte det samme. I tillegg til 2 brett av cider øl etterpå, altså det er jo ingenting med tanke på hvor mange timer et bryllup faktisk varer. Dessuten er det ikke alle som tåler vin, øl eller cider, hva har man da tenkt på av alternativer? Jeg er ikke for flatfyll i et bryllup, men jeg er veldig for å tilrettelegge for at gjester skal ha en mest mulig fin dag også.

Det blir nok av brus, farris og vann

 Vi spiser ikke før rundt kl 1830 på kvelden. 

20 til 30 stk av gjestene kommer ikke til å drikke alkohol heller fordi dem enten ikke liker det, eller kjører samt det er 4 barn tilstede. 

Vi ønsker ikke fulle gjester ravende rundt den dagen, da får de holde seg hjemme. Kan du ikke ha det gøy uten masse alkohol, hold deg hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tussi84 skrev:

Det blir nok av brus, farris og vann

 Vi spiser ikke før rundt kl 1830 på kvelden. 

20 til 30 stk av gjestene kommer ikke til å drikke alkohol heller fordi dem enten ikke liker det, eller kjører samt det er 4 barn tilstede. 

Vi ønsker ikke fulle gjester ravende rundt den dagen, da får de holde seg hjemme. Kan du ikke ha det gøy uten masse alkohol, hold deg hjemme.

Hvor har jeg skrevet at man skal være ravende rundt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.9.2017 at 9:16 AM, AnonymBruker said:

JEG ville hatt den opplysningen på forhånd, slik at jeg kunne takket nei til invitasjonen.

Jeg kjøper ikke nytt antrekk, gave, frisørtime for oppsetting av håret og setter av en hel helg til en "bryllupsfest" der jeg "ikke får lov til" å nyte et glass vin eller 2 utover kvelden.

Jeg foretrekker å vite på forhånd om jeg er invitert i barneselskap. Et bryllup der det serveres alkohol kun til middag?

Og hva hadde du tenkt toastmasteren skulle si etter middag? "Folkens, da er det strax tid for fest og dans! Men desverre tillates det ikke mer alkohol enn det dere fikk til middagen!" 

Eeh nei. Det funker ikke slik.

Anonymkode: 23a2f...df4

Jeg tror uansett at jeg hadde vært takknemlig for at du ikke kom i bryllupet mitt 

Anonymkode: a7218...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange kristne venner, og har hatt det veldig gøy i alkoholfrie bryllup. Jeg synes det er litt "kjipere" å bare servere litt alkohol til maten og så skru av krana, det virker mer gjerrig enn å ikke ha alkohol i det hele tatt.

Anonymkode: 989a7...066

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Vi betalte drikken til maten, alle gjestene fikk 3-4 bonger hver mener jeg det var og etter det måtte de betale selv. Gidder ikke betale for mine alkoholiserte onkler og tanters flatfyll. For de andre holdt jo bongene rikelig. Vi hadde riktignok sen middag, så det var ikke så lang tid på å feste før de uansett måtte videre på byen, så for å unngå den maniske panikkdrikkingen gjorde vi det sånn.

Anonymkode: f1ad2...291

Dro folk på byen i bryllupet deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, tussi84 skrev:

Ikke alle drikker. En del kommer til å kjøre, og noen kommer til å ha øl istedenfor ellee brus. Blir det tomt så har de alkoholfritt å drikke. Vi var gjester i et bryllyp i fjor med 60 gjester..de hadde 9 l vin av hver det holdt i massevis. Vi skal forr ha koldtbord også og ikke 3 retters middag. Kommer gjestene kun for gratis alkohol hos oss trenger de ikke å komme.

18 l vin til 60 gjester.   Hørtes i kjipeste laget ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:

18 l vin til 60 gjester.   Hørtes i kjipeste laget ut. 

Det holdt jo for de som var der. Alt ble ikke drukket opp engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tussi84 skrev:

Det holdt jo for de som var der. Alt ble ikke drukket opp engang. 

Utrolig 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 2.37, tussi84 skrev:

Vi skal ha vin tilgjengelig på bordene under middagen. Vet ikke hvor mange gjester vi blir konkret enda men vi har planlagt å handle inn 12 l rød vin, og 12 l hvitvin om vi blir ca 70. 3 liter av hver på hvert bord i e formasjonen. Det blir også 1 glass velkomst drink. Etter middagen blir det ikke servert mer vin, men det vil være tilgjengelig øl og sider vi har kjøpt inn til det er tomt. Vi kommer til å kjøpe ca 2 brett av hver. Til kaffen blir det er lite glass conjac eller bailys for de som ønsker det. Brus, og vann med både med og uten kullsyre vil være tilgjengelig hele tiden. Alkoholfri øl også.

Vi er ikke ute etter noe fylle fest. Vi ønsker at folk kommer pga begivenheten, ikke om de er intr i å drikke mest mulig. Er de kun ute etter å drikke mest mulig trenger de ikke komme heller.

 

Så alle skal ikke få et glass en gang? 

Normalt er det 5 glass pr flaske vin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tussi84 skrev:

Ikke alle drikker. En del kommer til å kjøre, og noen kommer til å ha øl istedenfor ellee brus. Blir det tomt så har de alkoholfritt å drikke. Vi var gjester i et bryllyp i fjor med 60 gjester..de hadde 9 l vin av hver det holdt i massevis. Vi skal forr ha koldtbord også og ikke 3 retters middag. Kommer gjestene kun for gratis alkohol hos oss trenger de ikke å komme.

«Komme kun for å få gratis alkohol»? Med de summene det koster gjestene å delta i et bryllup (gave, transport og kanskje til og med antrekk dersom de ikke har noe passende fra før) så hadde det jo vært billigere for gjestene å ta ei fyllekule hjemme dersom det var målet ? 

Jeg drikker sjeldent alkohol siden jeg har små barn, men jeg pleier å drikke i alle fall 3 glass vin til en lang bryllupsmiddag. Og blir ikke full for det. 

Anonymkode: ccf35...887

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har mange kristne venner, og har hatt det veldig gøy i alkoholfrie bryllup. Jeg synes det er litt "kjipere" å bare servere litt alkohol til maten og så skru av krana, det virker mer gjerrig enn å ikke ha alkohol i det hele tatt.

Anonymkode: 989a7...066

Er ofte sånn det gjøres når brudeparet har lagt opp til et bryllup som egentlig er for kostbart for dem og skylder på familiemedlemmer som bråker når de drikker for å skjule at de ikke har råd til å ha åpen bar. Det er bare en løsning på skammeligheten: Utsett bryllupet til de har råd til å gjøre ære på sin oppgave som vertskap eller gå på kommunehuset og gifte seg der og så bare holde en enkel middag for familien etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Illuminatum skrev:

Så alle skal ikke få et glass en gang? 

Normalt er det 5 glass pr flaske vin.

Der er ikke alle som drikker alkohol i det hele tatt. Av ca 70 gjester vet vi alle fall om 20 til 25 stk som ikke kommer til å røre alkohol i det hele tatt. Noen fordi de må kjøre, andre for de dem ikke liker vin, og noen liker ikke alkohol i det hele tatt. Og noen velger å drikke øl istedenfor vin.

Helt utrolig at man må forsvare hvordan brudeparet vil ha det på kg. Det er 4 til 5 glass beregnet på 750 ml forøvrig. 1 liter gir da ca 6 til 7 glass. Så 12 l blir 80 glass.. det vil si 80 glass rødvin og 80 glass hvitvin. Det er 3 til 4 glass i snitt på 40 gjester som drikker.. mer enn nok. Det går ann å drikke andre ting enn vin eller øl.

Hvis 9 l av hver kunne holde så fint til 60 gjester i et annet bryllup så kan jeg ikke forstå at 12 l av hver ikke holder til 70.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som ønsker å drikke seg full, gjør det uansett dessverre. Enten det er på «mat-vin», før festen, lommelerke, flaske på badet eller hva det er. Jeg syns betal-bar setter standarden på at dette ikke er noe fyllefest, og det demper ofte inntaket betraktelig. Åpen bar derimot inviterer til flatfyll. 

Poenget er at uansett vil de som ønsker det bli fulle. Så det er nok ganske bortkastet :) 

Anonymkode: 9c7c7...919

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, O.G. skrev:

Er ofte sånn det gjøres når brudeparet har lagt opp til et bryllup som egentlig er for kostbart for dem og skylder på familiemedlemmer som bråker når de drikker for å skjule at de ikke har råd til å ha åpen bar. Det er bare en løsning på skammeligheten: Utsett bryllupet til de har råd til å gjøre ære på sin oppgave som vertskap eller gå på kommunehuset og gifte seg der og så bare holde en enkel middag for familien etterpå. 

Så alle bryllup må ha 3 retters middag med fri flyt av alkohol både på middagen og fri bar etterpå for at vertskapet altså brudeparet skal være verdig? For noe tull..

Om bryllupet er vellykket har å gjøre med om gjestene koser seg eller ikke, om de føler seg inkludert. Det er ingen skam å ikke ha fri bar, jeg synes det høres mer ut som fornuftighet og mer kontroll.

Skulle alle par ha fri bar så hadde det vært mye mindre par som giftet seg. Vi kommer til å bruke 80000 til 90000 på bryllupet totalt med mat, drikke, kjole, fotograf, lokale, pynt, kaker, servitør, dress med tilbehør mannen, bil som henter oss etter seremoni, brudepynting, sanghefter, kirke program, invitasjoner, bordkort etc etc.. og synes det er mer enn nok! 

Endret av tussi84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De som ønsker å drikke seg full, gjør det uansett dessverre. Enten det er på «mat-vin», før festen, lommelerke, flaske på badet eller hva det er. Jeg syns betal-bar setter standarden på at dette ikke er noe fyllefest, og det demper ofte inntaket betraktelig. Åpen bar derimot inviterer til flatfyll. 

Poenget er at uansett vil de som ønsker det bli fulle. Så det er nok ganske bortkastet :) 

Anonymkode: 9c7c7...919

Om noen blir fulle i vårt bryllup og ikke klarer å oppføre seg så blir de kastet ut av festen dessverre.. fordi en person skal ikke få lov til å ødelegge for alle andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, tussi84 said:

 fordi en person skal ikke få lov til å ødelegge for alle andre 

Det gjør dere gjør dere allerede.

Anonymkode: ef0f3...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Er ofte sånn det gjøres når brudeparet har lagt opp til et bryllup som egentlig er for kostbart for dem og skylder på familiemedlemmer som bråker når de drikker for å skjule at de ikke har råd til å ha åpen bar. Det er bare en løsning på skammeligheten: Utsett bryllupet til de har råd til å gjøre ære på sin oppgave som vertskap eller gå på kommunehuset og gifte seg der og så bare holde en enkel middag for familien etterpå. 

For noen er det faktisk et reelt problem at enkelte ser på bryllupsfesten som en eneste stor fyllafest, uavhengig av budsjett. Handler vel heller ikke om "familiemedlemmer som bråker", men det faktum at brud og brudgom faktisk gruer seg til bryllupet nettopp fordi onkel Alfred alltid drikker seg fra sans og samling og mer enn gjerne legger opp til heftige diskusjoner om politikk. Alternativet er da å la være å invitere onkel Alfred dersom man har fri bar, men dersom man velger å ikke ha fri bar/ikke alkoholservering, så kan han inviteres likevel. 

Av og til blir jeg sjokkert over hva mennesker kan finne på å uttale seg om... Som de åpenbart ikke har noen som helst form for peiling på. Man er i et bryllup for å feire kjærligheten, og di fleste er da i stand til å gjøre det uten fri bar...? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør dere gjør dere allerede.

Anonymkode: ef0f3...af9

Vet du at jeg tror bryllupsfesten blir bra jeg. De menneskene vi har i livet vårt er mer opptatt av andre ting og ikke x antall liter alkohol på hver..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tussi84 said:

Vet du at jeg tror bryllupsfesten blir bra jeg.

Det blir den sikkert, er det noen som har ment noe annet?

Anonymkode: ef0f3...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...