Gå til innhold

Bryllup med drikke kun til maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Peonjenta skrev:

Da kalles det ikke en fest. Brus = barnebursdag.

Så de som ikke liker alkohol eller ikke kan drikke alkohol er da barn i dine øyne.. Det går fint ann å ha fest uten alkohol.. det er hva man gjør det til selv. Eller klarer du ikke å ha det gøy edru? 

Jeg hadde en gang et nært fam medlem som var alkoholiker. Hadde han levd nå så kunne jeg ikke hatt alkohol i bryllupet vårt i det hele tatt. Og det er mange fam som har fam medlemmer som er alkoholikere som de ønsker at skal delta på sin bryllupsdag, og da legger man til rette for det. Akkurat som man har noen alkofrie alternativer til de som ønsker noe annet. Eller at man feks har vegetar mat til en som vegetarianer. At man lar være å ha appelsiner i lokalet om noen har sterk sitrus allergi osv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, tussi84 skrev:

Så de som ikke liker alkohol eller ikke kan drikke alkohol er da barn i dine øyne.. Det går fint ann å ha fest uten alkohol.. det er hva man gjør det til selv. Eller klarer du ikke å ha det gøy edru? 

Jeg hadde en gang et nært fam medlem som var alkoholiker. Hadde han levd nå så kunne jeg ikke hatt alkohol i bryllupet vårt i det hele tatt. Og det er mange fam som har fam medlemmer som er alkoholikere som de ønsker at skal delta på sin bryllupsdag, og da legger man til rette for det. Akkurat som man har noen alkofrie alternativer til de som ønsker noe annet. Eller at man feks har vegetar mat til en som vegetarianer. At man lar være å ha appelsiner i lokalet om noen har sterk sitrus allergi osv. 

 

 

La meg snu det.  Klarer ikke DU å ha det gøy selv om noen tar et par glass vin for å feire den største dagen i noens liv?  Det er da ingen som tvinger deg til å drikke alkohol! Det er i aller høyeste grad valgfritt. 

Jeg kjenner ingen som har hatt det gøy i et alkoholfritt bryllup, de fleste satt å telte timer til de kunne dra hjem.  Men her på KG er det mange som syns bedehusbryllyp er "the shit".   Dere må gjerne prøve å overbevise meg om hvor morosamt det er, ingen av dere har  klart det hittil.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg ingen planer om å gifte meg med det første, men jeg tenker med meg selv at hvis jeg skulle det, så hadde jeg gått for alt eller ingenting når det kom til alkohol - enten alkohol hele veien fra middagen og ut kvelden, eller ingen alkohol i det hele tatt. Det er som noen tidligere i tråden kommenterte at folk gjerne blir litt døsige etter to-tre glass vin, og det vil man vel helst unngå i et bryllup. I tillegg er det jo mange som blir litt brisne av to-tre glass vin, og personlig hadde jeg syntes det var fryktelig kjedelig å bli brisen, for så å "lande" når middagen begynte å nærme seg slutten og festen skulle i gang. Da hadde jeg heller foretrukket å ikke drikke i det hele tatt. Av sistnevnte grunn hadde det derfor også vært greit å vite på forhånd at det ikke ble alkoholservering etter middagen. Jeg har ingen problemer med alkoholfrie fester og sammenkomster, jeg har vært på en del og de kan være like trivelige som de med alkohol, men som mange andre har påpekt så er det greit å vite hva man skal forvente seg for resten av kvelden når man drar avgårde, av hensyn til planlegging og slikt. Hadde jeg fått beskjed i innbydelsen om at det kun ble alkoholservering til maten, hadde jeg valgt å ikke drikke i det hele tatt, heller enn å drikke de to-tre glassene til maten:) 

For ordens skyld: I invitasjonene til begge bryllupene jeg har vært i så stod det opplyst hva ordningen med alkoholservering ble (begge to hadde tre glass til middagen, så bong-ordning utover kvelden), sammen med et raskt sammendrag av planene for kvelden når det kom til mat og alt sånt.

Når det kommer til leker og sånt, så... vel, folk er forskjellige og det er sikkert de som liker det, men personlig synes jeg sånt er litt kjipt, uavhengig om jeg er stein edru eller drita full, og det samme gjelder for alle andre i omgangskretsen min som jeg har snakket med om saken. Det er ikke nødvendigvis at jeg synes det er kleint (avhenger selvsagt litt av hva slags lek det er), men mer det at jeg synes det er kjedelig. Da foretrekker jeg mye heller å fks. danse eller ha gode samtaler med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...