Gå til innhold

Jeg fokuserer mer på om han kommer tilbake enn å komme over han.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holdt på med en umoden "mann" i ca ett år. Det ble aldri seriøst fordi han ikke ville binde seg, feil tidspunkt etc .. Jeg avslutta det for ca 3 mnd siden. Rett etter hadde vi en god del kontakt men nå har jeg ignorert han i tre uker. Han har sendt noen "felles snapper" men ikke noe mer enn det. Jeg er fortsatt storm forelska i fyren og lurer, tenker og håper hver eneste dag at han skal komme tilbake å ville gi oss en ordentlig sjanse. Jeg vil jo ikke fly rundt å tenke på han, jeg vil jo komme over han men hvordan skal jeg få til det? Føler jeg har prøvd alt, trener, er mye med venner, vært på en date, men like forbanna godt er han den første jeg tenker på når jeg står opp ..

Anonymkode: 12790...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo naturligvis ganske vanskelig å gå videre om han har gitt såpass "åpne" forklaringer på hvorfor han ikke er interessert. Samtidig så er det jo akkurat det som skal til for at man blir stormforelska; hinderinger i veien, et lite håp, lengting osv... Det beste er nok om du kan ta en prat med ham, si at det er vanskelig for deg å gå vidre når han gir sånne forkarlinger som gir håp, hvis han kan si til deg at han vet helt sikkert at det ikke blir dere to, så blir det mye lettere å komme seg videre. Antagelig vet han allerede helt sikkert at det ikke blir dere to, han bare gir "snille" forklaringer for at du skal føle deg bedre. Hadde han virkelig hatt de riktige følelsene for deg så hadde det ikke vært "feil tidspunkt" i et helt år...

Endret av Sidsel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sidsel skrev:

Det er jo naturligvis ganske vanskelig å gå videre om han har gitt såpass "åpne" forklaringer på hvorfor han ikke er interessert. Samtidig så er det jo akkurat det som skal til for at man blir stormforelska; hinderinger i veien, et lite håp, lengting osv... Det beste er nok om du kan ta en prat med ham, si at det er vanskelig for deg å gå vidre når han gir sånne forkarlinger som gir håp, hvis han kan si til deg at han vet helt sikkert at det ikke blir dere to, så blir det mye lettere å komme seg videre. Antagelig vet han allerede helt sikkert at det ikke blir dere to, han bare gir "snille" forklaringer for at du skal føle deg bedre. Hadde han virkelig hatt de riktige følelsene for deg så hadde det ikke vært "feil tidspunkt" i et helt år...

Vi har hatt praten flere ganger. Men hver gang lar han døren stå på gløtt, han klarer ikke avslutte det helt med meg. Han sa i fylla for tre uker siden at han er livredd for å angre, at han ikke vet hva han vil osv.. Men det gjør det så utrolig vanskelig for meg når jeg ikke får noe klart svar og jeg har bedt han være ærlig, men likevel er det bare rør 

Anonymkode: 12790...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil du virkelig være sammen med en så vinglete type? Han holder deg på gress, det er jo det han gjør. Du sier han er umoden, kan du ikke prøve å fokusere på hvor umoden han er - du fortjener bedre enn det. Kanskje han ville fortsatt å være umoden og vinglete om han kom tilbake også. Sikker på at denne fyren i lengden ikke vil bringe deg mer uro enn trygghet, hvis det ble sånn? Fokuser på hans negative egenskaper, så kanskje han blekner litt.

Anonymkode: 8ad3e...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et annet perspektiv.

Jeg tror ikke nødvendigvis han er umoden, jeg tror bare du ikke er den han vil ha. Du må gjerne kalle han umoden på bakgrunn av det, men for meg tilsier det at det er du som er umoden. Spesielt når du ikke er villig til å ta innover deg realitetene og legge fortiden bak deg.

Anonymkode: ad8d9...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å fokusere på det negative, men det positive overskygger det. Jeg vil jo ikke være sammen med en som er så vinglete, men det er så ufattelig vanskelig å overbevise meg selv om det fordi jeg er så forelska. Men jeg vet det beste for meg er og ikke ha kontakt med han når han ikke selv vet hva han vil. 

Ja, det er selvfølgelig fullt mulig at det er meg han ikke vil ha. Og det er helt greit, men da mener jeg han også får være "mann" nok til å si det og la meg gå uten noe mere surr. Vi har møttes tilfeldig tre ganger etter det ble avslutta og alle tre gangene er det han som har tatt opp oss, lagt ut om hvor mye han tenker på det, hvor bra vi er sammen og hvor redd han er for å angre. Så om han vet han ikke vil ha meg, hvorfor gjør han det da? Bare for å gjøre det enda vanskeligere for meg å gå videre? Og når jeg ikke snakker til han er det han som prøver å ta kontakt med meg, ikke motsatt. Men jeg synes selvfølgelig dette er super kjipt, jeg har ordentlig kjærlighetssorg, og at det er umodent kan jeg ikke si meg helt enig i.. 

Ts 

Anonymkode: 12790...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg prøver å fokusere på det negative, men det positive overskygger det. Jeg vil jo ikke være sammen med en som er så vinglete, men det er så ufattelig vanskelig å overbevise meg selv om det fordi jeg er så forelska. Men jeg vet det beste for meg er og ikke ha kontakt med han når han ikke selv vet hva han vil. 

Ja, det er selvfølgelig fullt mulig at det er meg han ikke vil ha. Og det er helt greit, men da mener jeg han også får være "mann" nok til å si det og la meg gå uten noe mere surr. Vi har møttes tilfeldig tre ganger etter det ble avslutta og alle tre gangene er det han som har tatt opp oss, lagt ut om hvor mye han tenker på det, hvor bra vi er sammen og hvor redd han er for å angre. Så om han vet han ikke vil ha meg, hvorfor gjør han det da? Bare for å gjøre det enda vanskeligere for meg å gå videre? Og når jeg ikke snakker til han er det han som prøver å ta kontakt med meg, ikke motsatt. Men jeg synes selvfølgelig dette er super kjipt, jeg har ordentlig kjærlighetssorg, og at det er umodent kan jeg ikke si meg helt enig i.. 

Ts 

Anonymkode: 12790...c68

Modenhet i den forbindelse her grunner ut i et definisjonsspørsmål. For meg så er en del av det å være moden å kunne tre ut av en situasjon og se på den objektivt.

Mitt tips er å ha fokus på realitetene. En situasjon der den ene vil ha forhold og den andre ikke, er ikke et grunnlag for å bygge et forhold. Fokus på negative og/eller positive sider holder deg følelsesmessig involvert, som igjen fører til at det blir vanskligere å ta fornuftige valg.

Anonymkode: ad8d9...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke vil binde seg", "feil timing" - dette er jo en avvisning. At han ikke vil være i et forhold med deg er klart nok.

Forventer du at han blokkerer deg fra alle kanaler og flytter til et annet land?

Det å sende deg en fellessnap er ikke å holde døren på gløtt for et forhold. Om du ikke takler den slags "kontakt", så får du være den første til å blokkere.

Anonymkode: 3d7de...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Ikke vil binde seg", "feil timing" - dette er jo en avvisning. At han ikke vil være i et forhold med deg er klart nok.

Forventer du at han blokkerer deg fra alle kanaler og flytter til et annet land?

Det å sende deg en fellessnap er ikke å holde døren på gløtt for et forhold. Om du ikke takler den slags "kontakt", så får du være den første til å blokkere.

Anonymkode: 3d7de...549

Jeg forventer at han sier rett ut: sorry vi passer ikke sammen og lar det ligge med det. At han ikke sier at vi er perfekte for hverandre, at han tenker mye på "oss",  at han skulle ønske vi hadde møttes på ett annet tidspunkt og at han tror det kunne blitt oss om vi hadde gitt det en ordentlig sjanse. At han ikke drar det opp hver gang vi sees, men heller bare spør om jeg har det bra og hvordan det går. Det er det jeg forventer og det er det jeg ville gjort, for da er det INGEN tvil. Men han legger alltid igjen en tvil og det er nok fordi at om han en dag bestemmer seg for å ville satse så vil han at jeg fortsatt skal være der. Jeg takler en avvisning, det er helt OK at ikke alle passer sammen, men jeg synes ikke det er greit å hele tiden skulle la det henge i luften om det kunne blitt noe mer sånn som han har gjort. Det gjør det vanskelig for meg å komme videre fordi jeg håper han mener alt han har sagt. Og jeg er ikke dum, noe er det der, ellers hadde han aldri vært sånn som han vært det året vi var "av og på". At det ikke var nok interesse skjønner jeg og men det kan like gjerne være fordi han bevisst har holdt igjen når vi har vært mye sammen over en lenger periode

Anonymkode: 12790...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer at han sier rett ut: sorry vi passer ikke sammen og lar det ligge med det. At han ikke sier at vi er perfekte for hverandre, at han tenker mye på "oss",  at han skulle ønske vi hadde møttes på ett annet tidspunkt og at han tror det kunne blitt oss om vi hadde gitt det en ordentlig sjanse. At han ikke drar det opp hver gang vi sees, men heller bare spør om jeg har det bra og hvordan det går. Det er det jeg forventer og det er det jeg ville gjort, for da er det INGEN tvil. Men han legger alltid igjen en tvil og det er nok fordi at om han en dag bestemmer seg for å ville satse så vil han at jeg fortsatt skal være der. Jeg takler en avvisning, det er helt OK at ikke alle passer sammen, men jeg synes ikke det er greit å hele tiden skulle la det henge i luften om det kunne blitt noe mer sånn som han har gjort. Det gjør det vanskelig for meg å komme videre fordi jeg håper han mener alt han har sagt. Og jeg er ikke dum, noe er det der, ellers hadde han aldri vært sånn som han vært det året vi var "av og på". At det ikke var nok interesse skjønner jeg og men det kan like gjerne være fordi han bevisst har holdt igjen når vi har vært mye sammen over en lenger periode

Anonymkode: 12790...c68

Jeg kjenner meg SÅ igjen. Skrev nettopp innlegg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, he's not that into you. Dere har holdt på i 1 år, han vet mer enn nok om følelsene sine. Men du er hyggelig å være med og det er godt med sex og kos. FASIT.

Anonymkode: 6b126...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bodd sammen ts? Når han sier at han skulle øsnke dere møttes på et annet tidspunkt, er det pga en eks han ikke er feridig med , evt en annen dame i samme tidsrom?

Anonymkode: fbcb6...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tiden til hjelp. Etterhvert vil du antagelig oppdage at andre kvinner går igjennom det samme med akkurat samme mann og at ingen er god nok år etter år etter år. Der han ender med en dame som er 20 år yngre som han klager over fordi hun ikke vil noe i livet fordi hun er ung og er som folk flest på sin egen alder eller en Thai-jente der han klager over at han må betale for en stråhytte til hennes foreldre. 

Anonymkode: c0311...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutes ago, AnonymBruker said:

Ta tiden til hjelp. Etterhvert vil du antagelig oppdage at andre kvinner går igjennom det samme med akkurat samme mann og at ingen er god nok år etter år etter år. Der han ender med en dame som er 20 år yngre som han klager over fordi hun ikke vil noe i livet fordi hun er ung og er som folk flest på sin egen alder eller en Thai-jente der han klager over at han må betale for en stråhytte til hennes foreldre. 

Anonymkode: c0311...9ed

Tvilsomt. Den harde sannheten er nok at den dagen han møter noen han virkelig ser for seg å leve med, så bruker han ikke 1 år på å finne ut av det.

Anonymkode: 6b126...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, he's not that into you. Dere har holdt på i 1 år, han vet mer enn nok om følelsene sine. Men du er hyggelig å være med og det er godt med sex og kos. FASIT.

Anonymkode: 6b126...9e8

Ja, og det er greit, men hvorfor fortsetter han som han gjør når tilgangen til sex og kos er borte? Det VET han at den er 

Anonymkode: 12790...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er greit, men hvorfor fortsetter han som han gjør når tilgangen til sex og kos er borte? Det VET han at den er 

Anonymkode: 12790...c68

Han håper vel på mer sex og kos da?

Anonymkode: 740ef...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som flere andre sier, hvis det var deg han ville ha så ville det ikke tatt et år for ham å få det til. Og jeg er enig i den delen med å være umoden - begge to, både han og du. Du sier du vil at han skal si rett ut at dere ikke passer sammen, javel. Det kommer han jo tydeligvis ikke til å gjøre. Selv om det er dét DU ville gjort og det du (og mange av oss andre) synes er det riktige å gjøre, så betyr ikke det at det er det han synes og han vil sannsynligvis ikke gi deg de ordene du trenger.

Du er nå fullt klar over dette og det er da opp til deg å gi slipp. Eventuelt blokker han fullstendig om du ikke klarer å forholde deg til fellessnaps osv. 

Anonymkode: a036a...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...