Gå til innhold

Anbefaling til botox/fillers i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå innser jeg at området rundt øynene mine trenger hjelp. Masse kråketær og poser under øynene gjør at jeg ser 10 år eldre ut. Men jeg er helt grønn på hva slags behandling jeg trenger. Har noen tips til superflinke/proffe steder i Oslo? Kun kosmetiske sykepleiere/leger. 

Anonymkode: 8fb3c...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert ikke svaret du er ute etter, men jeg tenkte også som deg, og gjorde mye research. 
Fillers over tid gjør at huden blir mer hengete, så da må man bare ha mer og mer fillers med åra, og kan aldri gå uten for da har jo huden utvidet seg pga filleren under og blir mer posete og løs. 
Botox i kråketærene kan gjøre en blind, og mange får kroniske plager som hodepine og svimmelhet av bare 1 gang. 
Vurder om det virkelig er noe du trenger, eller noe du tror du trenger, og om du vil ta risikoen. Vet at det virker som lav risiko fordi det virker såpass vanlig i dag med all reklame rundt om kring, men det er ikke så vanlig å ta som det fremstår, og det er faktisk ca 1 av 10 som får negative konsekvenser av det. 

Anonymkode: 53f1d...df1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen linker på dette? Til AB over her. Blir oppriktig bekymra om dette stemmer😬 Prøvde å Google litt, men fant ingenting. 

Anonymkode: f3040...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at fillersene gjør huden slappere med tiden så jeg på et av de ekspert kirurg programmene på TV, der de frarådet folk å ta fillers/bli avhengig av fillers av den grunnen. Det høres jo også helt riktig ut , der man fyller på vil huden strekke seg med tiden pga filleren, og når filleren da forsvinner blir den mer slapp og pløsete igjen enn utgangspunktet. 
Ekspert kirurgene sa at de som ble avhengige av fillers bare måtte fylle mer og mer for å "fylle ut" huden, siden den stadig ble slappere, så brukte de en pasient der til eksempel og sa at til slutt kan man se ut som man har svulmet opp i ansiktet fordi man må bruke så mye fillers til slutt.... 
Det var dråpen for meg, jeg hadde bestilt filler time to ganger, første gangen utsatte jeg , andre gangen hadde jeg bestemt meg for å ikke gjøre det etter jeg så dette. 

Ang botox så er det mye å finne hvis du googler "side effects botox" "botox gone wrong" "botox blindness" . Det er også en facebook gruppe som heter "botox almost killed me" som jeg anbefaler deg å lese i! Ikke for å skremme deg overhodet, men selv ble jeg veldig takknemmelig for å lese dette. Jeg tok botox en gang, men gjør det ikke igjen. 
Har fått hodepine mange ganger i uka , noe jeg aldri har slitt med før, og det er nå 7 mnd siden jeg tok det og 5 mnd siden det gikk ut av pannen. 
Jeg likte ikke følelsen heller, og du, smilerynker rundt øynene er bare fint :)

Anonymkode: 53f1d...df1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her:

Jeg har hatt filler i leppa gjentatte anledninger. Hver gang filleren har gått ut har huden (leppene) gått tilbake til sin naturlige form uten å bli pløsete/rynketes/slappere. At kilden din er "et ekspert kirurg TV-program" blir litt tynn. 

Ved fillers tilfører man hyaluronsyre, noe som finnes i huden allerede. Man fyller heller ikke slik at huden "strekkes" og man blir slappere. Man fyller for å erstatte det som allerede er borte......

Anonymkode: 9441d...549

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2017 den 13.13, AnonymBruker skrev:

AB over her:

Jeg har hatt filler i leppa gjentatte anledninger. Hver gang filleren har gått ut har huden (leppene) gått tilbake til sin naturlige form uten å bli pløsete/rynketes/slappere. At kilden din er "et ekspert kirurg TV-program" blir litt tynn. 

Ved fillers tilfører man hyaluronsyre, noe som finnes i huden allerede. Man fyller heller ikke slik at huden "strekkes" og man blir slappere. Man fyller for å erstatte det som allerede er borte......

Anonymkode: 9441d...549

Enig med denne.  Jeg har gjort dette i 7 år minst 2 ganger i året. Jeg gjorde masse research på forhånd.  Skal du gjøre noe så velg alltid en klinikk med bra omdømme. Og pass på at sykepleieren som gjør dette er autorisert, og har legitimasjon og gyldig autorisasjonskort fra i år (fra foreksempel restylane el galderma).  

Anonymkode: 248fe...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, disse posene under øynene mine er ikke aktuelle å beholde. Så fåt det heller være at jeg må fylle på oftere. 

Men igjen- noen forslag til gode behandlere i Oslo?

Anonymkode: 8fb3c...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox eller hyaluronsyrefiller hjelper ikke på poser. Filler i tårekanalen (for å jevne ut søkket) kan gjøre vondt verre, siden hyaluronsyre binder vann og kan skape inntrykk av enda større poser og ujevnheter. Jeg ville kontaktet en kosmetisk sykepleier på f.eks Aleris Colosseum Nobel eller Akademikliniken Ullevål, eller kanskje heller startet med å konsultere en plastisk kirurg på ett av de to stedene om hvorvidt nedre øyelokksoperasjon eller laser er bedre.

Anonymkode: 6fb4c...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Botox eller hyaluronsyrefiller hjelper ikke på poser. Filler i tårekanalen (for å jevne ut søkket) kan gjøre vondt verre, siden hyaluronsyre binder vann og kan skape inntrykk av enda større poser og ujevnheter. Jeg ville kontaktet en kosmetisk sykepleier på f.eks Aleris Colosseum Nobel eller Akademikliniken Ullevål, eller kanskje heller startet med å konsultere en plastisk kirurg på ett av de to stedene om hvorvidt nedre øyelokksoperasjon eller laser er bedre.

Anonymkode: 6fb4c...ba7

Takk for tips!

Ifølge denne linken vil Restylane kunne gjøre ganske mye..?

http://www.siljeaustnes.com/2014/11/18/trotte-oyne-sokk-eller-poser-under-oynene/

Anonymkode: 8fb3c...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips!

Ifølge denne linken vil Restylane kunne gjøre ganske mye..?

http://www.siljeaustnes.com/2014/11/18/trotte-oyne-sokk-eller-poser-under-oynene/

Anonymkode: 8fb3c...3b1

Hvorfor ikke dra til Silje? Hun er den beste jeg vet om i Oslo. Selv reiser jeg til Trondheim, da, men det er fordi jeg er så vanvittig fornøyd med resultatet mitt.

Anonymkode: 9441d...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke dra til Silje? Hun er den beste jeg vet om i Oslo. Selv reiser jeg til Trondheim, da, men det er fordi jeg er så vanvittig fornøyd med resultatet mitt.

Anonymkode: 9441d...549

Hvor i Trondheim?

Anonymkode: 03995...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i Trondheim?

Anonymkode: 03995...551

Injeksjonsspesialisten 

Anonymkode: 9441d...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips!

Ifølge denne linken vil Restylane kunne gjøre ganske mye..?

http://www.siljeaustnes.com/2014/11/18/trotte-oyne-sokk-eller-poser-under-oynene/

Anonymkode: 8fb3c...3b1

Hun er kjempeflink, så konsulter gjerne henne. Hun har faktisk jobbet på Aleris Colosseum Nobel (dvs Colosseumklinikken, som det het da hun jobbet der).

Anonymkode: 6fb4c...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk tør å holde på med dette...

Kan noen fortelle meg hvordan dere ser ut når giften går ut?

Må være en ubehagelig følelse.........at dere aldri kan være dere "selv" igjen? For dere blir jo avhengig av det...

Anonymkode: 2ffb9...58a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. september 2017 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Nå innser jeg at området rundt øynene mine trenger hjelp. Masse kråketær og poser under øynene gjør at jeg ser 10 år eldre ut. Men jeg er helt grønn på hva slags behandling jeg trenger. Har noen tips til superflinke/proffe steder i Oslo? Kun kosmetiske sykepleiere/leger. 

Anonymkode: 8fb3c...3b1

Sover /hviler du nok?

Hvordan er kostholdet ditt?

Røyker du?

Anonymkode: 2ffb9...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk tør å holde på med dette...

Kan noen fortelle meg hvordan dere ser ut når giften går ut?

Må være en ubehagelig følelse.........at dere aldri kan være dere "selv" igjen? For dere blir jo avhengig av det...

Anonymkode: 2ffb9...58a

Absolutt ikke. Du ser ut som før du startet. Har flere ganger latt det gå helt ut i lengre perioder. For eksempel ved svangerskap og amming. Man blir ikke avhengig, men når du føler deg mer tilfreds vil man jo selvsagt gjøre det igjen. Om pengeboka tillater det.

Fillers og rynkekrem er begge anti-aging. Filler inneholder hyaluronsyre, som ligger naturlig i huden. Når vi blir eldre minker denne gradvis, og huden blir mindre elastisk og rynkete. Når man bruker rynkekrem, som inneholder kollagen (som skal forebygge rynker på samme måte), så er det dessverre ikke like effektivt da mange mangler elastin. Så istedenfor å bruke flere hundre kroner et par gang i året på rynkekremer som ikke funker (da snakker vi avhengig), så kan man bruke et par tusen på filler som virkelig tar bukt på problemet.

Anonymkode: 9441d...549

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sover /hviler du nok?

Hvordan er kostholdet ditt?

Røyker du?

Anonymkode: 2ffb9...58a

Dette funker ikke. 

Vi snakker om genetiske og aldersbetingede rynker. Klart røyking forverrer huden, men du blir ikke kvitt rynker ved å sove mer, slutte å røyke og spise bedre. Det skulle man gjort fra ungdommen isåfall. Og selv da vil du en gang få rynker. Det som kan holde det i sjakk er:

- Solkrem

- Solkrem

- Solkrem

- Øyekrem

Anonymkode: 9441d...549

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg var livredd for å prøve botox og filler første gang, ville fjerne kråketær og fylle litt i leppene (og da mener jeg litt) Men det virker jo som de fleste som driver med dette her bare ønsker å fylle mest mulig i kundene sine for å tjene mest mulig penger, det siste jeg ville var å ende opp med ducklips (er ikke mye som ser dummere ut enn det)

En venninne av meg tipset meg om en kosmetisk sykepleier i Oslo, sjekket henne ut på insta og facebook og leste en del reviews om henne før jeg turte og prøve dette første gang. Og jeg tuller ikke når jeg sier at hun er den BESTE jeg noen gang har sett, alle bildene hun viser til, venninnen min, meg og nå også moren min pluss to tanter har vært hos henne, og det ser faktisk bare ut som vi holder oss veldig godt :) Naturlig resultat og langt i fra duck lips.

Det er ikke hver dag man møter mennesker med en genuin lidenskap for de driver med, men det er ganske tydelig at Sandra hos Beauty medical i Oslo liker jobben sin- og det har hun all grunn til for hun er desidert en av de beste på dette området. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, NaJ said:

Jeg var livredd for å prøve botox og filler første gang, ville fjerne kråketær og fylle litt i leppene (og da mener jeg litt) Men det virker jo som de fleste som driver med dette her bare ønsker å fylle mest mulig i kundene sine for å tjene mest mulig penger, det siste jeg ville var å ende opp med ducklips (er ikke mye som ser dummere ut enn det)

En venninne av meg tipset meg om en kosmetisk sykepleier i Oslo, sjekket henne ut på insta og facebook og leste en del reviews om henne før jeg turte og prøve dette første gang. Og jeg tuller ikke når jeg sier at hun er den BESTE jeg noen gang har sett, alle bildene hun viser til, venninnen min, meg og nå også moren min pluss to tanter har vært hos henne, og det ser faktisk bare ut som vi holder oss veldig godt :) Naturlig resultat og langt i fra duck lips.

Det er ikke hver dag man møter mennesker med en genuin lidenskap for de driver med, men det er ganske tydelig at Sandra hos Beauty medical i Oslo liker jobben sin- og det har hun all grunn til for hun er desidert en av de beste på dette området. 

Det der så jo ikke ut som reklame i det hele tatt.

Anonymkode: 03995...551

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...