Gå til innhold

Finne ei dame som ønsker seg barn


WubWub

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at disse kvinnene er overalt, jeg. Jeg er 27, blir 28 neste år, og opplever at jeg er i sterkt mindretall blant jevnaldrende siden jeg av diverse eksterne grunner mest sannsynlig ikke vil velge å få barn. Mulig jeg burde bli engstelig for at det skal være en dealbreaker i møte med menn?

Jeg tror snart hele kullet mitt omtrent enten har fått barn for lengst eller er på god vei.

Anonymkode: ebb8f...903

Mange som vil krangle om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg ikke er noe problem, men det gjelder å finne en man ønsker å våkne med hver dag resten av livet selv uten barn også. Når man er rundt 30år og oppover og finner kjærligheten har det en tendens til å gå litt fortere med å bli enige om å ta skrittet videre enn hvis man er i tidlig 20-årene. Min erfaring er at veldig mange kvinns fra 25 år er ganske klar for barn, mens det ofte er de yngre guttene som holder igjen. Så hvis du er klar for barn vil nok det bare være et veldig pluss 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ned på favoritt restauranten å spise taco :) Er på ferie sjå. Skal svare når jeg er tilbake om en time eller to. Gleder meg til å lese innspillene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Bootyhunter said:

Mange som vil krangle om deg.

Hyggelig å høre. Er ikke sjelden at jeg må forsvare avgjørelsen min ovenfor de barnefrelste.

Men for de som ønsker barn så burde det være nok kvinner å velge mellom er mitt inntrykk.

Anonymkode: ebb8f...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, jeg er 25. Men er ute etter en mann på min alder. Så 24-26 år. Maks 27 år. Men helst 25 år. Også vil jeg ikke ha barn før jeg er ferdigutdannet, kjøpt leilighet og spart litt penger. Så i 30+ års alderen passer nok fint. :) 

Anonymkode: 4daa4...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jaa, jeg er 25. Men er ute etter en mann på min alder. Så 24-26 år. Maks 27 år. Men helst 25 år. Også vil jeg ikke ha barn før jeg er ferdigutdannet, kjøpt leilighet og spart litt penger. Så i 30+ års alderen passer nok fint. :) 

Anonymkode: 4daa4...2a0

Legger til: Viktig å være sammen lenge før man får barn også. For å sørge for at forholdet er utviklet nok til det. 

Anonymkode: 4daa4...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste mellom 24-35 har da vel ikke barn fra før? Kanskje livet i Oslo er veldig annerledes, men jeg kjenner ikke mange under 30 som har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Theya skrev:

Jeg elsker barn :) så kunne godt få 1-2 til. Hva annet ser du etter i en partner da? Hah.. Blir rene sjekkinga :P

Nei så bra! Da er vi to :)

Hva annet jeg ser i en partner hmm, jeg har tidligere vært sammens med veldig forskjellige typer kvinner så det er ingen fasit på dette. 

Men det er en stor bonus om hun er glad i å reise da jeg ofte er å finne verden rundt, og da ikke på fyllereiser - jeg oppsøker teater, arkeologiske severdigheter, museum, kulturarrangement osv. Hadde vært kjekt med reisefølge :) Så er det veldig fint om hun liker sykle i skogen og er glad i generell trening. Jeg trener mye styrke og jeg har også meldt meg opp på yogakurs (hørt det er bra for stressmestring). Så er det fint om hun er samfunnsengasjert - hvilket parti hun stemmer er ikke så viktig så lenge hun er bevisst på hvilket samfunn hun ønsker seg å stemmer deretter. 

Men dette er bare bonuser :) Hovedkriteriet må være at hun er livsglad , at vi kan le å dele gleder sammen. Smil og latter ilag med den du elsker er det godeste livet har å tilby etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremtiden til menneske er ganske usikker. Mennesker kommer til Norge uten at der er noe bra integreringsprogram, dvs traumatiserte ungdom og voksne som tyr til vold og kriminalitet. 

Mindre penger til velferd, det er ingen garanti at barnet ditt blir et sunt og friskt et som vil klare seg selv

Mer forsøpling som tuller med naturressurser. I verste fall mindre mat og mer fattigdom

Global oppvarming, mer forsvømmelse, flere sykdommer og tropiske insekt som sprer sykdom eller er giftige

Mindre ressurser i verden, større sannsynlighet for at "fattige" land går i opprør og krig. Det er enkelt å finne ut hvordan man skal lage bomber eller drepe mennesker effektivt på nett. I fremtiden vil det bli mye enklere å drive terror for enkeltindivider. Mulig at fattige i rike land blir lei av dårlig behandling og går i opprør mot egne landsmenn

Kanskje blir verden bedre i fremtiden, men der er mye som tyder på at verden kan gå til et større helvete enn det er idag. Jeg ville ikke satset på å få barn

Anonymkode: c5aad...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fremtiden til menneske er ganske usikker. Mennesker kommer til Norge uten at der er noe bra integreringsprogram, dvs traumatiserte ungdom og voksne som tyr til vold og kriminalitet. 

Mindre penger til velferd, det er ingen garanti at barnet ditt blir et sunt og friskt et som vil klare seg selv

Mer forsøpling som tuller med naturressurser. I verste fall mindre mat og mer fattigdom

Global oppvarming, mer forsvømmelse, flere sykdommer og tropiske insekt som sprer sykdom eller er giftige

Mindre ressurser i verden, større sannsynlighet for at "fattige" land går i opprør og krig. Det er enkelt å finne ut hvordan man skal lage bomber eller drepe mennesker effektivt på nett. I fremtiden vil det bli mye enklere å drive terror for enkeltindivider. Mulig at fattige i rike land blir lei av dårlig behandling og går i opprør mot egne landsmenn

Kanskje blir verden bedre i fremtiden, men der er mye som tyder på at verden kan gå til et større helvete enn det er idag. Jeg ville ikke satset på å få barn

Anonymkode: c5aad...832

Jeg er optimist av natur så fremtidige potensielle globale katastrofer rokker ikke ved mitt ønske om å en gang stifte en familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bootyhunter skrev:

Med en gang barnet kommer så går de fleste forhold til helvete. 

Det finnes ingen garantier i livet bortsett fra ett, at alt en dag vil ta slutt.

Men mens vi lever så gjelder det å våge gripe dagen. Den som intet våger intet vinner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, WubWub said:

Jeg er optimist av natur så fremtidige potensielle globale katastrofer rokker ikke ved mitt ønske om å en gang stifte en familie :)

 

jeg er optimist så selv mennesket og nature går til helvete vil jeg prioritere egne behov og ønsker :) 

Anonymkode: c5aad...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er optimist så selv mennesket og nature går til helvete vil jeg prioritere egne behov og ønsker :) 

Anonymkode: c5aad...832

Men miljø , velferd, krig, global oppvarming og innvandring blir en helt annen debatt enn trådens emne. Jeg diskuterer gjerne dette med deg da jeg faktisk er opptatt av alle disse tingene selv og jeg investerer store deler av arven min i fornybar energi, utvikling av vannteknologi og forskning som kan bidra til miljøvennlige løsninger på mange arenaer, men det må bli i en annen debatt. Du får lage en tråd om det å invitere meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Det tror jeg ikke er noe problem, men det gjelder å finne en man ønsker å våkne med hver dag resten av livet selv uten barn også. Når man er rundt 30år og oppover og finner kjærligheten har det en tendens til å gå litt fortere med å bli enige om å ta skrittet videre enn hvis man er i tidlig 20-årene. Min erfaring er at veldig mange kvinns fra 25 år er ganske klar for barn, mens det ofte er de yngre guttene som holder igjen. Så hvis du er klar for barn vil nok det bare være et veldig pluss 😊

Ja vi gutta venter dessverre altfor lenge med å begynne tenke på barn. Jeg var i forhold fra jeg var 20-28 år og tanken om barn hadde aldri slått meg og det var ikke engang en vurdering. Når jeg ble 28 år trengte jeg tid for meg selv noen år ettersom jeg havnet i en vanskelig situasjon, har nå kommet meg over kneika og har nå begynt å tenke på og lage familie :)

Men jeg er rusten på datingfronten så jeg frykter jeg vil være veldig sjenert på første datene og kanskje ikke si så mye :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WubWub skrev:

Hvor vanskelig er det å finne ei hyggelig dame i 24-35 årene som ønsker seg barn? De fleste på den alderen har vel kanskje allerede barn fra før så det vil muligens gjøre det utfordrende?

Bor du på bygda?

Jeg er 27 og ingen av mine nære venninner på samme alder har barn. Kusiner på 32 har heller ikke barn (dog er i forhold).

Opp i 34-35 har de nok barn, men fra 24-30, nei. 

Anonymkode: 1f077...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, WubWub said:

Men miljø , velferd, krig, global oppvarming og innvandring blir en helt annen debatt enn trådens emne. Jeg diskuterer gjerne dette med deg da jeg faktisk er opptatt av alle disse tingene selv og jeg investerer store deler av arven min i fornybar energi, utvikling av vannteknologi og forskning som kan bidra til miljøvennlige løsninger på mange arenaer, men det må bli i en annen debatt. Du får lage en tråd om det å invitere meg :)

Hihi, disse tema er kun morsom debatt, problemene eksisterer ikke på ordentlig. barna mine vil vokse opp i fattigdom og globale økonomiske problemer, men hvem bryr seg, jeg vil har under hihi :):):) 

Anonymkode: c5aad...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bor du på bygda?

Jeg er 27 og ingen av mine nære venninner på samme alder har barn. Kusiner på 32 har heller ikke barn (dog er i forhold).

Opp i 34-35 har de nok barn, men fra 24-30, nei. 

Anonymkode: 1f077...a59

Bor i en by :) Når jeg ser på facebook vennelista mi har alle jeg kjenner i alder av 25-35 opptil flere barn. Jeg er den eneste barnløse. Men facebook vennelisten min representerer nok neppe tverrsnittet av befolkningen så jeg kan ikke bruke den som grunnlag for reell statistikk.

Det var dog en annen som i tråden her hevdet at snitt alderen for å få barn i Norge var 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, WubWub skrev:

Ja vi gutta venter dessverre altfor lenge med å begynne tenke på barn. Jeg var i forhold fra jeg var 20-28 år og tanken om barn hadde aldri slått meg og det var ikke engang en vurdering. Når jeg ble 28 år trengte jeg tid for meg selv noen år ettersom jeg havnet i en vanskelig situasjon, har nå kommet meg over kneika og har nå begynt å tenke på og lage familie :)

Men jeg er rusten på datingfronten så jeg frykter jeg vil være veldig sjenert på første datene og kanskje ikke si så mye :rodme:

Bra du ventet hvis den du var sammen med likevel ikke var den rette for deg lenger. Jeg tror kanskje man vet sånn innerst inne noen ganger, kanskje det var derfor tanken om barn var så fjern?!

Uansett, ikke mist motet eller håpet. Men jeg skal være ærlig å si det et stor forskjell på å date i starten av 20-årene og starten av 30-årene. Min historie er ganske lik din. Følte det som å komme til «andre bordsetting» når jeg begynte å date i 30-årene, sidemannen var delvis mettet på endel ting, servietter og duk var tilgriset av gammel moro og ja.. Det var nye utfordringer, mer historie å innfinne seg i og akseptere på en måte. Men samtidig er man litt mer målrettet og gidder ikke kaste bort tid på noe son ikke føles rett. Ingenting er umulig 😊

Hvorfor skulle du vært så sjenert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke registrere deg på Tinder el., og så skrive der at du ønsker en fremtid med barn?

Anonymkode: 9f3a6...0f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...