Gå til innhold

Studenter, hvor mye jobber dere med skole? Innspill gjerne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nok litt lite tid, men det går fint karaktermessig likevel (gjennomsnitt på litt over B). Jeg er vanligvis på skolen til 8-9 og leser alt fra to til åtte timer, som oftest fire-seks. Har ikke sittet på skolen på kveldstid utenom ved hjemmeeksamen siden førsteåret, og nå er jeg på fjerdeåret. 

 

Det hender jeg studerer litt på kveldstid om det har hopet seg opp en del, men da er det som oftest enkle oppgaver som å korrekturlese en oppgave eller lese en dom på noen sider. 

 

Jeg leser vanligvis på biblioteket, og der er det noen som er både sent og tidlig. Sitter du imidlertid ved siden av dem i noen timer, så er det ganske tydelig hvor lite de faktisk jobber, det er mye prat og spisepauser på halvannen time.

Anonymkode: ab8ad...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/21/2017 at 11:02 PM, AnonymBruker said:

Jeg er veldig ustrukturert. Er kanskje på 1/4 av forelesningene i løpet av en uke, og leser ingenting selv. De siste to ukene før eksamen blir det skikkelig skippertak, og hvert semester sier jeg: "nå skal jeg lese fra første skoledag", men det skjer aldri, og det ender i skippertak år etter år. Nå får jeg ganske bra resultater selvom jeg tar skippertak(B i snitt), men i de to siste ukene før eksamen blir jeg sykt stressa, og angrer hver gang.

Anonymkode: 9a681...baa

Sånn var jeg også gjennom hele bachelorgraden, men greide på en eller annen måte å få B i snitt og komme inn på en god master. Nå studerer jeg to-tre timer hver dag. Det spørs litt. Er veldig mye forskjellig som er studierelatert selv om det ikke er direkte lesing. Jeg har bare studert en uke av masteren hittil da, og ikke vært så mye å jobbe med ennå. Det blir nok ganske mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg var student nå, men jeg pleide å drive med skole fra ca 9 til 16. Var det eksamenstid eller oppgaveskriving ble det oftest en økt fra rundt 17.30 til ca 20 også. 

Helgene tok jeg fri, bortsett fra i eksamensperiodene. 

Følte ikke at jeg jobbet meg i hjel, men ville ikke hatt noen ekstrajobb på toppen av det igjen. (jeg jobbet for å tjene penger i alle ferier. Hadde ikke sommerferie på flere år, og knapt noen andre feriedager heller. Ferie ble å gjøre noe annet enn skole). 

En fin tid egentlig, litt synd det tar slutt. 

Anonymkode: 5d149...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...