Gå til innhold

Tillit rundt økonomi brutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare legge til det er bra du ikke aksepterer situasjonen. Kudos der altså👍

Anonymkode: 4d6b6...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare legge til det er bra du ikke aksepterer situasjonen. Kudos der altså👍

Anonymkode: 4d6b6...368

Bra at hun ikke aksepterer situasjonen? Hun fortsetter jo tydeligvis å betale for han...

Ts: beklager å si det, men denne oppførselen hadde skurret for min del. Det at han ikke investerte i ditt/deres brullyp, men familien sin, der hade jeg følt at noe ikke stemte...Og måten han nå reagerer på når du på nytt tok han i tillitsbrudd.

 

Anonymkode: 3a263...f44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har da ikke brutt noe tillit, du kan da ikke ha noe som helst tillit til ham når det gjelder økonomi? Du blir sånn Nigeria-lurt, hver eneste dag, hele tiden. Hvorfor? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet han seg med deg av kjærlighet eller fordi du har betalt for han? Oppholdstillatelse?

Beklager at jeg kanskje er for direkte her, men noe skurrer med mannen din...

Anonymkode: 3a263...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også gift med en som sender penger til hjemlandet. Men, det har aldri gått utover vår økonomi. Når det sendes nedover er alt annet prioritert først, og det klareres med meg som kone. Å spandere 150 000 på bryllup ville vært uaktuelt. Men nå kommer min mann fra en kultur hvor kona har det meste å si ifm familie, så familien ville ikke mottatt noe med glede dersom de viste at jeg var i mot det. Jeg er gift med en fra et arabisk land ved middelhavet, og det høres ut for meg som om du er gift med noen som er fra mer sør.

Anonymkode: 4ea4b...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra at hun ikke aksepterer situasjonen? Hun fortsetter jo tydeligvis å betale for han...

Ts: beklager å si det, men denne oppførselen hadde skurret for min del. Det at han ikke investerte i ditt/deres brullyp, men familien sin, der hade jeg følt at noe ikke stemte...Og måten han nå reagerer på når du på nytt tok han i tillitsbrudd.

 

Anonymkode: 3a263...f44

Jeg har ikke tenkt å fortsette med å betale for ham. Det gjorde jeg klart da jeg var på vei ut av ekteskapet, og det var et kriterie for å fortsette at nå var dette slutt. Det var også derfor jeg tok de 4000 kr ut av lommeboken hans. Det er nok nå! Å finne dem der føltes som utroskap, når avtalen var så klar som den var. Sviktet, lurt, løyet til, og han har ikke forstått noe. Respekterer meg ikke. Bryr seg ikke. Uansett, han har dratt meg for langt nå. 

Ja dette skurrer! Veldig! Det er rett og slett bare helt feil, og jeg burde ha satt foten ned for mange år siden. Jeg har riktig nok forsøkt, men har ikke stått fast nok på det. Det har vært andre ting som var bra å fokusere på. 

Nei, jeg har ikke importert denne mannen, og jeg har ikke betalt for ham på den måten at jeg har betalt for å få ham til Norge. Jeg ønsker ikke å fortelle hvor han er fra for å ikke bli gjenkjent, men han er ikke fra lengre sør i verden enn AB 4ea4b...22d sin mann. Vi giftet oss av kjærlighet. Men jeg var nok dumsnill i starten, og lot ham betale ned det han hadde forpliktet seg til der. Så bare fortsatte det.

Om dere stiller spørsmål ved hans kjærlighet til meg så er det greit, ,men han gjør dette mot ungene også. Sine egne barn! 

Jeg kan gjerne gjenta, han har ingen annen kone. Det er jeg sikker på. At han sikrer seg der for å flytte dit senere, ja det gjør han nok. Det har alltid lagt i kortene at vi begge skal bo der når vi blir eldre. Siden han sikrer seg på vår bekostning, og på bekostning av livet vi har her, og vil ha her i mange år ennå, tenker jeg også at han sikrer seg i tilfelle jeg går fra ham og han ikke kan leve på meg lenger. Det er iallfall en vond tanke som stadig blir mer fremtredende hos meg. Men han gjør dette mot barna sine også! Det er dem som må leve med konsekvensene, nesten mer enn meg. Den dagen de trenger vår støtte vil vi ikke kunne gi dem det. Fordi deres far prioriterte det bort 

 

 

Anonymkode: 9d0d6...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å fortsette med å betale for ham. Det gjorde jeg klart da jeg var på vei ut av ekteskapet, og det var et kriterie for å fortsette at nå var dette slutt. Det var også derfor jeg tok de 4000 kr ut av lommeboken hans. Det er nok nå! Å finne dem der føltes som utroskap, når avtalen var så klar som den var. Sviktet, lurt, løyet til, og han har ikke forstått noe. Respekterer meg ikke. Bryr seg ikke. Uansett, han har dratt meg for langt nå. 

Ja dette skurrer! Veldig! Det er rett og slett bare helt feil, og jeg burde ha satt foten ned for mange år siden. Jeg har riktig nok forsøkt, men har ikke stått fast nok på det. Det har vært andre ting som var bra å fokusere på. 

Nei, jeg har ikke importert denne mannen, og jeg har ikke betalt for ham på den måten at jeg har betalt for å få ham til Norge. Jeg ønsker ikke å fortelle hvor han er fra for å ikke bli gjenkjent, men han er ikke fra lengre sør i verden enn AB 4ea4b...22d sin mann. Vi giftet oss av kjærlighet. Men jeg var nok dumsnill i starten, og lot ham betale ned det han hadde forpliktet seg til der. Så bare fortsatte det.

Om dere stiller spørsmål ved hans kjærlighet til meg så er det greit, ,men han gjør dette mot ungene også. Sine egne barn! 

Jeg kan gjerne gjenta, han har ingen annen kone. Det er jeg sikker på. At han sikrer seg der for å flytte dit senere, ja det gjør han nok. Det har alltid lagt i kortene at vi begge skal bo der når vi blir eldre. Siden han sikrer seg på vår bekostning, og på bekostning av livet vi har her, og vil ha her i mange år ennå, tenker jeg også at han sikrer seg i tilfelle jeg går fra ham og han ikke kan leve på meg lenger. Det er iallfall en vond tanke som stadig blir mer fremtredende hos meg. Men han gjør dette mot barna sine også! Det er dem som må leve med konsekvensene, nesten mer enn meg. Den dagen de trenger vår støtte vil vi ikke kunne gi dem det. Fordi deres far prioriterte det bort 

 

 

Anonymkode: 9d0d6...a85

Så hva er planen din nå da ts?

Jeg hadde ikke betalt EI krone mer til den mannen! Tenk hvis dere skulle gå ifra hverandre seinere, og du sitter der med en følelse å ha blitt lurt? Nå har jo du investert i alt hjemme slik jeg forstod det, mens han har spart sine penger. På tide at DU får spare, og han får legge ut hjemme, hvis dere fortsatt vil bo sammen.

Anonymkode: 3a263...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er planen din nå da ts?

Jeg hadde ikke betalt EI krone mer til den mannen! Tenk hvis dere skulle gå ifra hverandre seinere, og du sitter der med en følelse å ha blitt lurt? Nå har jo du investert i alt hjemme slik jeg forstod det, mens han har spart sine penger. På tide at DU får spare, og han får legge ut hjemme, hvis dere fortsatt vil bo sammen.

Anonymkode: 3a263...f44

Nei hva er planen min? Det virker jo nesten som vi allerede har gått fra hverandre. Vi har ikke snakket siden han reiste. I går ringte jeg moren hans, og spurte etter ham. Hun sa først "Vent litt!" men kom tilbake etter få sekunder og sa at han ikke var der. Hadde han ikke vært der ville hun vel sagt det med en gang? 

Jeg har ikke nummeret hans der, fordi jeg glemte å overføre gamle numre når jeg fikk ny telefon for litt siden. 

Så han vil ikke snakke med meg, og hva han har fortalt familien vet jeg ikke. Ikke sannheten går jeg ut fra. Nå lurer jeg på om jeg bare skal begynne å pakke tingene hans. Det frister, men føler vi burde snakket sammen minst en gang først. 

Jeg skal klare hus, hjem og unger alene. Det har jeg alltid klart, og med en mindre i kosten kan jeg kanskje klare litt sparing også. 

Dersom dette er slutten tenker jeg å skrive et brev til hans mor og forklare. Jeg finner meg ikke i at han svartmaler meg fullstendig, etter alt jeg har gjort for ham og dem i alle år. 

Anonymkode: 9d0d6...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en mann fra et annet land, og helt fra starten av ekteskapet har han sendt det meste av sine penger til sitt hjemland, mens jeg måtte betale det meste her. Han har handlet mat og noe klær, men bolig og alle regninger har jeg stått alene med. 

Dette har alltid vært sårt for meg, for det er som han prioriterer familien i hjemlandet langt høyere enn meg og barna. I starten trodde jeg imidlertid det ville være for en periode, fordi han nettopp hadde kjøpt en leilighet i sitt hjemland da vi møttes, og jeg forsto jo at han hadde forpliktet seg til noe der som måtte betales. Jeg ble også svært glad i hans familie, og har hatt forståelse for at han vil at de skal ha det bra. 

Men det har vært sårt at han for eksempel spanderte 150000 kr da broren skulle gifte seg, mens vi selv hadde en enkel vielse på tinghuset, og jeg aldri har fått den bryllupsreisen jeg ble lovet som kompensasjon for det enkle bryllupet. Jeg har aldri hatt råd, siden jeg måtte betale nesten alt her, og han fortsatte med å sende sine penger til hjemlandet. Det er ikke pengene det står på egentlig, men det føles trist å være "mindre verdt" for ham enn familien i hjemlandet. 

Etter tre år tok jeg ut separasjon. Det ble for mye krangling. Jeg var alene en god stund, og han reiste tilbake til sitt hjemland. Jeg betalte for reisene for at ungene skulle få se far og hans familie. Han bidro riktig nok under oppholdet, men at han bodde der var alt i alt en dyr løsning for meg. Barna var for små til at de kunne reise alene, så jeg var med på turene til far, og det ble tydelig at vi ennå hadde følelser for hverandre. Vi ble derfor enige om å forøke på ny, men jeg var helt klar på at da måtte han være min ektemann på alle måter, også økonomisk. Det forsto han sa han. 

Vi flyttet sammen igjen, og det samme har fortsatt. Han handler mat og noe klær, og mener det er tilstrekkelig å bidra med det. 

I juli hadde vi en briste eller bære- samtale om forholdet vårt, der jeg ga helt klart uttrykk for at jeg ikke vil ha ham i livet mitt dersom ting ikke endrer seg. Han har sendt nok penger til sitt hjemland nå, og har en god buffer der, så nå er det på overtid at han prioriterer meg og ungene! Mitt krav var at alle pengene som tjenes i Norge blir i Norge, hver eneste krone! Enten gikk han med på det, eller så var jeg og han historie, for nå hadde jeg fått nok. Nå trenger jeg å føle at jeg og ungene er viktige for ham også, ikke bare familien i hjemlandet. Dessuten er det nødvendig at vi får en buffer her også, ettersom ungene vokser til og det vil bli store utgifter fremover. Han gikk med på det kravet, og vi fortsatte som en familie. 

Han reiser til sin familie tre uker denne måneden, og lønnen kom på konto like før reisen ble han forbanna over at jeg hadde overført det meste til felleskonto. Det sto igjen 5800 kr, som er til dekning av lån han har, til trening, og 3000 kr til personlig bruk.Han ble forbanna selv om vi hadde blitt enige om det. Han mente at det burde være et unntak når han skulle reise dit, for han trengte jo feriepenger. Nei sa jeg, du har rikelig med penger på konto der, og siden han ikke har lønn under ferien (permisjon) vil det til felles måtte strekkes enda lengre. Han jobber også som vikar, på timer, og vi vet ikke om han får mange timer når han kommer tilbake. Så de pengene er det behov for her, og avtalen vår var klar; Ingen penger tjent i Norge skulle lenger til hans hjemland. (Han har 100000 kr på konto der.) Det var mitt krav for å fortsette forholdet. 

Han var sur, men godtok det tilsynelatende. Jeg har nylig vært i utlandet, så jeg gav ham vel 600 kr i euro til reisen. Når han kommer frem har han penger! 

Like før han skulle reise synes jeg det hadde minket veldig i det vi har av kontanter i huset, og vi hadde en del kontanter, fordi jeg har lagt til side til noe spesielt. Siden jeg ikke stoler på ham økonomisk sjekket jeg derfor om han hadde tatt noe, og da jeg så i reiselommeboken hans lå det vel 4000 norske kroner klar til reisen ved siden av de euroene jeg hadde gitt ham. Jeg sjekket derfor kontoen hans, for å se om han hadde tømt den. Det hadde han ikke. 

Jeg tok derfor de 4000 kr og la dem til side. Siden jeg ikke er helt sikker på om han har tatt dem fra kontantene jeg hadde liggende (jeg hadde ikke helt kontroll på hvor mye det skulle være der), fant jeg ut at jeg fikk la tvilen komme ham til gode, og bare legge dem til sides. Men avtalen var at han ikke skulle ta med seg penger, så de fikk ligge her og vente på at han kom tilbake. 

Jeg sa ikke til ham at jeg tok dem ut av lommeboken, for ettersom vi har avtalen som vi har mente jeg at han burde forstå hvorfor jeg hadde tatt dem ut, og at han burde skamme seg når han oppdaget at jeg hadde tatt dem ut. Jeg visste også at det ville bli krangel av dette, og fant ut at det var bedre at den krangelen kom når han allerede hadde reist, så ungene ikke fikk det med seg. 

Da han var kommet til mellomlandingen ringte han og sa at jeg hadde stjålet hans penger. Nei sa jeg, de ligger her og venter på deg, men vi hadde en temmelig klar avtale, og den ville du bryte. Du har nok penger til turen i euro! 

Han var hysterisk rasende, og fastholdt at jeg hadde stjålet hans penger. Han hadde tatt litt og litt ut av konto over to måneder sa han, og dessuten lagt til side litt av det jeg hadde gitt ham i kontanter når han sa at han skulle handle. Det sa han uten skam, selv om han altså har sagt at han trengte mer til å handle enn han gjorde, og stukket pengene i egen lomme istedenfor. 

Jeg holdt bare fast at vi hadde en avtale, pengene lå her, men HAN hadde brutt avtalen, ikke jeg. 

Etter en stund ringte han opp igjen, og dumme meg trodde han da hadde fått tenkt seg om og innsett at det var han som hadde brutt avtalen, men istedenfor anklaget han meg for å ha stjålet penger av ham tidligere. Vi hadde et innbrudd for mange år siden, og da ble blant annet en del kontanter han hadde liggende stjålet, og nå hadde han tenkt og kommet frem til at jeg måtte ha arrangert et liksom innbrudd for å ta de pengene. 

Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det! Dette var penger han hadde lagt til side for å ta med seg på en annen tur til hjemlandet, og det hadde vært stort behov for dem her den gangen også, men det var ikke hans prioritet. Nå flere år senere konkluderte han altså med at jeg var den som tok dem, og så raserte leiligheten (noe som kostet meg mye tid å ordnet opp i, og også penger siden jeg siden ikke har våget å leve uten alarm) for å skjule at jeg hadde tatt dem. 

Egentlig tror jeg ikke at han tror jeg har tatt de pengene, men jeg tror at det er hans strategi å lage så mye støy rundt dette at det at han brøt avtalen om å ikke ta mer penger til hjemlandet på en måte drukner i at jeg må forsvare meg istedenfor å påpeke at han har sviktet igjen. Jeg hadde barna med meg da vi oppdaget innbruddet (hadde vært med mannen og en kamerat av ham før vi kom hjem og oppdaget det, men tok farvel i byen før jeg tok bussen hjem med ungene), og ungene var så store at de kunne prate en del, så hadde jeg rasert leiligheten ville de nok ha sagt noe.  Det første gutten sa da vi oppdaget raseringen var "Se hva pappa har gjort!", for han trodde tydeligvis at faren hadde kommet seg hjem før oss og rotet noe veldig. 

I alle år har jeg tapt mye penger på denne mannen. Forsørget både ham og barna, for at han skal fremstå som storkar i sitt hjemland. Dekket reiser, dekket alt, og han har bidratt med et minimum. Jeg kan tydeligvis ikke stole på ham økonomisk, selv etter at det ble avtalt at det var slutt på at han sendte penger bort, og det var kriteriet for at vi skulle fortsette ekteskapet. 

Så nå står vi altså her, og han mener jeg har stjålet 4000 kr fra ham, og påstår at jeg tidligere har stjålet mer.

Hvem av oss er den urimelige her? Er det meg for å ha holdt tilbake 4000 kr uten å si noe før han dro, eller er det ham? (Både det i at han tok de 4000 kr til reisen i utgangspunktet, og påstandene etterpå.)

Anonymkode: 9d0d6...a85

Han utnytter deg og invitere i utlandet.

Krev mer da han er mannen i forholdet.

Anonymkode: 4539d...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror IKKE at han hadde de 4000 fra før av, han er slett ikke typen til å spare til en reise til hjemlandet når han bare regner med at han skal kunne raske med seg rubbel og bit og reise. Det at han beskylder deg for å ha stjålet er utvilsomt at han prøver å lage støy silk du skriver.

Det åpenbare problemet er selvsagt at du taper og taper penger på han, et annet problem er at for å ikke tape penger på han må du kontrollere hans økonomi, og det går ikke, så den løsningen dere så ut til å ha funnet, funker ikke heller.

Du sier at dere har det greit ilag så lenge dere ikke snakker om økonomi, det fikk meg til å se forholdet deres som et pent hus som mangler grunnmur og som er bygget på en myr. Dere har det IKKE greit når grunnlaget er at han snyter og svindler deg slik som han gjør.

Og JA, skriv et brev til moren hans om dere går fra hverandre.

Anonymkode: 0d41b...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fra Tyrkia eller Egypt han fyren her altså. Kanskje helst fra Tyrkia.

 

Anonymkode: 876e0...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutes ago, AnonymBruker said:

Han er fra Tyrkia eller Egypt han fyren her altså. Kanskje helst fra Tyrkia.

Anonymkode: 876e0...dfd

Har det noe å si? Norske menn kan også snylte på damene sine, til opplysning.

Anonymkode: 0d41b...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...