Gå til innhold

Kjøpte hus men selger nekter å levere dokumentasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg kjøpte hus for 2år siden. I annonsen står det at badet er pusset opp med fagmann. Da vi signerte papirene glemte han å ta med boligmappen som beviser at badet er fagmessig utført. Men han lovte å gi meg dette ved overtakelsen. Det gikk heller ikke for han fant den ikke under flyttekaoset. 

Siden har jeg purret med jevne mellomrom, men han har sunket under jorden. Ikke engang megleren har fått tak i han. 

Kan jeg bare se på de papirene som tapt, eller kan jeg gjøre noe for at han gir fra seg disse papirene? 

Anonymkode: 5effe...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro badet ikke har blitt pusset opp av fagmenn dessverre. :( 

Anonymkode: b376d...ec6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til når det skjer noe med badet....evet renner vann gjennom huset. Står det i prosjektet? 

Anonymkode: 2908c...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du nok blitt lurt. Sett advokat på saken med en gang! 

Anonymkode: 8d70d...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierskifteforsikring er vel til for slike ting kanskje? Ellers vil jeg hengt på mekleren som en sint veps da han burde være den som fremskaffer denne dokumentasjonen spør du meg. Han skrev jo i annonsen at jobben var faglig utført, da bør han ha sett dokumentasjon på dette før han skrev det.

Anonymkode: fd6f3...0d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset. 

Kan det bli en erstatningssak hvis han ikke klarer å fremskaffe dette? 

Anonymkode: 5effe...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til når det skjer noe med badet....evet renner vann gjennom huset. Står det i prosjektet? 

Anonymkode: 2908c...596

Vi har ikke hatt noen problemer med badet, men det er uansett greit å ha papirene i orden. 

Anonymkode: 5effe...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det i prospektet??

Anonymkode: a5e81...f1b

Ja, det gjør det. 

Anonymkode: 5effe...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bedrifter legger slik informasjon inn i Boligmappa.no 

For sikkerhets skyld kan du ta en titt der (du logger deg inn med bank-id).

Det høres dessverre ut som dere har blitt lurt av selger, og da finnes det ingen garanti på badet deres.

Anonymkode: f6bac...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt advokat i morgen. Dette er muffins. Mulig du slt har tapt dine rettigheter på grunn av tiden. Selger må da kunne vite hvem han har brukt under oppussingen?

Anonymkode: d4ba1...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg kjøpte hus for 2år siden. I annonsen står det at badet er pusset opp med fagmann. Da vi signerte papirene glemte han å ta med boligmappen som beviser at badet er fagmessig utført. Men han lovte å gi meg dette ved overtakelsen. Det gikk heller ikke for han fant den ikke under flyttekaoset. 

Siden har jeg purret med jevne mellomrom, men han har sunket under jorden. Ikke engang megleren har fått tak i han. 

Kan jeg bare se på de papirene som tapt, eller kan jeg gjøre noe for at han gir fra seg disse papirene? 

Anonymkode: 5effe...0ae

Logg deg inn på boligmappa.no. Der skal det ligge dokumentasjon som du er ute etter. Er det ikke fagmessig gjort, vil det heller ikke være lagt noe dokument inn i den. Dette er noe som dukka opp for få år siden, alt jeg har hatt elektriker til(så langt) kommer inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, tdm900 skrev:

Logg deg inn på boligmappa.no. Der skal det ligge dokumentasjon som du er ute etter. Er det ikke fagmessig gjort, vil det heller ikke være lagt noe dokument inn i den. Dette er noe som dukka opp for få år siden, alt jeg har hatt elektriker til(så langt) kommer inn der.

Tusen takk for hjelpen. Jeg sjekket dette nå, men det står ingen info der. Det står ingen info fra seriøse firmaer som vi selv har benyttet. 

Jeg sjekket firmaene som utførte badet. De eksisterer enda. Tror du de har papirene i arkivet?

Anonymkode: 5effe...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for hjelpen. Jeg sjekket dette nå, men det står ingen info der. Det står ingen info fra seriøse firmaer som vi selv har benyttet. 

Jeg sjekket firmaene som utførte badet. De eksisterer enda. Tror du de har papirene i arkivet?

Anonymkode: 5effe...0ae

Ja, drt kan nok hende de har. Som sagt vet jeg ikke sikkert når denne mappa til hver bolig ble opprettet, men for 3 år siden var den oppe og gikk, jeg har dokumentasjon på rehabilitering av sikringskapet mitt der, samt noe anna småtteri seienere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...