Gjest Ari Loys Skrevet 15. september 2017 #21 Skrevet 15. september 2017 23 minutter siden, Mannemann84 skrev: Ja fordi det er på Kvinneguiden bad assene sitter som anonyme en fredagskveld. Ikke alle menn er like, selv om vi lever i et land som hvor sosiale normer er ekstremt sterke. Kanskje noen av oss er oppvokst i drittmiljøer, fattige og med en haug med dårlige uvaner inn i 20 årene men opplever at en fremdeles har kapasitet til studier og videre utvikling av seg selv?. Jeg har aldri vært på en hytte i hele mitt liv og jeg er 32, hva har du? oppvokst med alt du vil, fine minner og fisketurer på fjellet med far?. Jeg har ikke det. Slutt å være så følsom. Du tar deg bedre ut som bad-ass.
Mannemann84 Skrevet 15. september 2017 Forfatter #22 Skrevet 15. september 2017 Hva er ditt bidrag egentlig? Tror du ikke jeg heller vil være sånn ryggsekk mann med masse fjellbilder på facebooken min? Lykkelig gift og med to små, enn å sitte for meg selv her i kveld?. Fuck this, dette er jo så langt fra slik jeg så for meg livet skulle bli..som overhodet mulig. Alles liv er en tragedie, uansett hvordan vi har det akkurat nå. Vi vil før eller siden dø selv, eller miste alle vi er glad i en etter en etterhvert som vi blir eldre. Det er like greit å ha "mistet" henne nå, istedenfor å skulle gjøre det hele igjen. 3
Horten Market Skrevet 15. september 2017 #23 Skrevet 15. september 2017 Har du lært noe viktig av denne kvinnen? Var det henne som inspirerte deg til forandring?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #24 Skrevet 16. september 2017 Ja jenter kan også føle dypt eller lett savn i årevis. Men bare et tips til deg: Om du vil ha kjæreste eller bli tatt seriøst av bra jenter så må du slutte å gå så mye på byen, og holde deg for god til slosskamper. Om noen truer eller dominerer deg så tenk på det sånn at det er de som har problemer og issues ikke du, men om du lar deres problemer hisse opp deg så får jo du issues og problemer også, sett deg selv høyere enn de og ikke synk ned på huleboer nivå, og fjern deg fra den triggede situasjonen for å unngå eskalering, gjør alt du kan for å ikke eskalere det. Vend det andre kinnet til. Det er veldig bra at du har sluttet å drikke og gå på byen og unngått å dumme deg ut det siste året, men er du innstillt på å la det fortsette å være sånn livet ut? For om du er 33 år så er det virkelig på tide å vokse opp. Du får nok ikke noen ny sjanse hos den jenta som så hvor teit du kunne være før siden hun ikke ønsker å ha kontakt med deg, men ved å fortsette å leve mer stabilt og være et godt kjæresteemne så vil du nok være aktuell for en annen. Og hvis du tenker at jentene ville hatt det bedre med en sunn mann som går på fjelltur, hvorfor ikke bli denne mannen selv? Dine andre egenskaper høres bra ut Anonymkode: dafb1...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #25 Skrevet 16. september 2017 9 timer siden, Mannemann84 skrev: Kan jente også savne menn? Ja! Anonymkode: cf5c2...838 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #26 Skrevet 16. september 2017 8 timer siden, Mannemann84 skrev: Jeg tror mange menn forteller hverandre, spesielt ble jeg fortalt ofte når jeg var yngre, at jenter er laget av hardt stål. Og det gjør kanskje at en etterhvert kommer dit hvor jeg er hvor en lurer på slikt. Aporpos dette så kan jeg snakke for meg selv i hvert fall. Jeg er ikke laget av stål. Tvert i mot har jeg så sterke følelser at jeg må beskytte meg selv. Jeg må lage en mur for å beskytte mine følelser. Fordi det koster meg for mye å ha de utenpå. Anonymkode: c6c01...b14 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #27 Skrevet 16. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Anonymkode: cf5c2...838 Ja, like sikkert som at det finnes enhjørninger. Anonymkode: a5344...5f8
Hjertefisk Skrevet 16. september 2017 #28 Skrevet 16. september 2017 Er du sikker på at det er akkurat denne jenta du savner, TS? Eller savner du forelskelsen, forholdet, tryggheten, måten hun fikk deg til å føle deg? Jeg har hatt intens kjærlighetssorg etter brudd, men etter et par måneder går det som regel bra. Da begynner hjernen å fungere igjen og jeg kommer på hvor dårlig behandlet jeg ble og at jeg fortjener bedre. Jeg har dessverre vært sammen med et par drittsekker. Da er det lettere å glemme dem. Men jeg kan savne å være i et forhold. Da vandrer av og til tankene tilbake på exen og det vi hadde i lag. Men det er jo ikke akkurat han jeg savner. Jeg savner noen å være glade i og som er glad i meg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #29 Skrevet 16. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aporpos dette så kan jeg snakke for meg selv i hvert fall. Jeg er ikke laget av stål. Tvert i mot har jeg så sterke følelser at jeg må beskytte meg selv. Jeg må lage en mur for å beskytte mine følelser. Fordi det koster meg for mye å ha de utenpå. Anonymkode: c6c01...b14 Samme her, jeg er ekstremt følsom og når jeg elsker en mann er det ingen vei tilbake Anonymkode: aab74...b73 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #30 Skrevet 16. september 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, like sikkert som at det finnes enhjørninger. Anonymkode: a5344...5f8 da bør du åpne blikket. Sinnet ditt kan være en svært overtalende løgner Anonymkode: cf5c2...838 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #31 Skrevet 16. september 2017 9 timer siden, Mannemann84 skrev: Ja fordi det er på Kvinneguiden bad assene sitter som anonyme en fredagskveld. Ikke alle menn er like, selv om vi lever i et land som hvor sosiale normer er ekstremt sterke. Kanskje noen av oss er oppvokst i drittmiljøer, fattige og med en haug med dårlige uvaner inn i 20 årene men opplever at en fremdeles har kapasitet til studier og videre utvikling av seg selv?. Jeg har aldri vært på en hytte i hele mitt liv og jeg er 32, hva har du? oppvokst med alt du vil, fine minner og fisketurer på fjellet med far?. Jeg har ikke det. Mye av det du tenker og føler er feil. At du føler det du føler er virkelig, men det betyr ikke at det alltid er sant. Ikke tro på alt du tenker. Du har mange muligheter foran deg Anonymkode: cf5c2...838
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #32 Skrevet 16. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: da bør du åpne blikket. Sinnet ditt kan være en svært overtalende løgner Anonymkode: cf5c2...838 I og med at du faktisk ga et seriøst svar i stedet for å gå til personangrep (det er så sjeldent at jeg faktisk er imponert!) så skal jeg holde den tonen. Det har å gjøre med personlige erfaringer. Brent barn osv. Det hjelper fint lite at alle andre går rundt og prater om hvor fine keiserens nye klær er når jeg ser at keiseren er naken. Jeg ser ikke disse fine klærne som alle andre prater om, da er det vanskelig for meg å tro på de. Derimot har jeg opplevd to partnere som har vært utro, jeg har opplevd å bli gjostet uten å få en forklaring på hvorfor. Da mister du troen, etter hvert, på at kvinner føler noe savn. Anonymkode: a5344...5f8
Mannemann84 Skrevet 16. september 2017 Forfatter #33 Skrevet 16. september 2017 Det skulle seriøst ha vært som i USA der de har lokale sentre for menn og mentalhelse, hvor du kan bare møte opp og bli kjent med andre menn og prate om hva som helst. Hvor enn teit det høres ut som, så sier det jo litt når norske menn registrerer seg på kvinneguiden for å lufte tankene sine...så vanskelig er det for oss menn å snakke sammen. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #34 Skrevet 16. september 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: I og med at du faktisk ga et seriøst svar i stedet for å gå til personangrep (det er så sjeldent at jeg faktisk er imponert!) så skal jeg holde den tonen. Det har å gjøre med personlige erfaringer. Brent barn osv. Det hjelper fint lite at alle andre går rundt og prater om hvor fine keiserens nye klær er når jeg ser at keiseren er naken. Jeg ser ikke disse fine klærne som alle andre prater om, da er det vanskelig for meg å tro på de. Derimot har jeg opplevd to partnere som har vært utro, jeg har opplevd å bli gjostet uten å få en forklaring på hvorfor. Da mister du troen, etter hvert, på at kvinner føler noe savn. Anonymkode: a5344...5f8 Jeg skjønner at du har hatt det kjipt, men at du har dårlig erfaring med tre damer gjør ikke at du kan generalisere til at halve jordens befolkning er på en bestemt måte. Anonymkode: 77f75...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #35 Skrevet 16. september 2017 12 minutter siden, Mannemann84 skrev: Det skulle seriøst ha vært som i USA der de har lokale sentre for menn og mentalhelse, hvor du kan bare møte opp og bli kjent med andre menn og prate om hva som helst. Hvor enn teit det høres ut som, så sier det jo litt når norske menn registrerer seg på kvinneguiden for å lufte tankene sine...så vanskelig er det for oss menn å snakke sammen. Har du venninner du kan snakke med da? Eller er det best å snakke med en annen mann? Tenk om en av kompisene sitter og tenker akkurat samme som deg og ikke sier noe da! 😊 Anonymkode: 77f75...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #36 Skrevet 16. september 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at du har hatt det kjipt, men at du har dårlig erfaring med tre damer gjør ikke at du kan generalisere til at halve jordens befolkning er på en bestemt måte. Anonymkode: 77f75...7f8 Flere enn tre. Det gjør at jeg forteller om hvordan verden ser ut fra her jeg står. Vet du hva som er så rart? At flere menn har opplevd lignende. Vi er flere som ser at keiseren er naken. Anonymkode: a5344...5f8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #37 Skrevet 16. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere enn tre. Det gjør at jeg forteller om hvordan verden ser ut fra her jeg står. Vet du hva som er så rart? At flere menn har opplevd lignende. Vi er flere som ser at keiseren er naken. Anonymkode: a5344...5f8 Jeg har rota meg borti mange kjipe menn jeg og, men er da ikke i nærheten av et statistisk representativt utvalg. 😆 Det har noe med hvilke menn jeg har valgt og hvem jeg har valgt bort. Jeg oppdaga etterhvert at jeg automatisk trekkes mot menn der jeg kan "fikse noe", jeg er som en blodbuss og sniffer opp med en gang om det er en sårbarhet eller noe jeg kan hjelpe med. Da tror jeg ubevisst at de blir så avhengig og glad i meg at de ikke stikker. Men det er jo bare tull, det er aldri jeg som trekker det lengste strået der. Så jeg må se på meg selv først, før jeg begynner å dømme alle verdens menn ut fra de få jeg har vært borti. Anonymkode: 77f75...7f8 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #38 Skrevet 16. september 2017 Blodhund, ikke blodbuss 😄 Anonymkode: 77f75...7f8
SunnivaOslo Skrevet 16. september 2017 #39 Skrevet 16. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere enn tre. Det gjør at jeg forteller om hvordan verden ser ut fra her jeg står. Vet du hva som er så rart? At flere menn har opplevd lignende. Vi er flere som ser at keiseren er naken. Anonymkode: a5344...5f8 Men du,vet du hva? Det du og andre menn har opplevd har 'alle kvinner jeg kjenner og opplevd..vennina som var gift på 5 året-mann utro,venninne etter 2 års samboersskap og baby-mann fikk baby med en annen og var i forhold osv. Det er personer av begge kjønn dette gjelder. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #40 Skrevet 16. september 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Blodhund, ikke blodbuss 😄 Anonymkode: 77f75...7f8 Anonymkode: 59a8b...1b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå