Gå til innhold

"soveromslyder"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ivillrede

Har hatt en kjæreste i 3/4 år. Problemet vårt er at det er så lytt i leiligheten. Hun har to barn på 12 og 14. Min datter på 14 er også mye der. Så når vi har sex klager de på lyder både fra seng og fra oss om kvelden. Så nå er vi i villrede om hva vi skal gjøre. Har barn godt av å høre slikt? Det er først i det siste de har sagt noe. Hjelp!!! Har noen et godt råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bytte seng, prøve å dempe seg litt og om mulig bytte rom med en av ungene sånn at dere kommer lengre vekk fra dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff tid? Ikke noe annet er mer sexdrepende enn disse tenåringene som abselutt må påpeke dette i tide og utide.

Det er i denne tiden en må være flink til å få tid til seg selv.

Som blokkbeboer vet jeg hva du mener. Unger med rom vegg i vegg.

Vi isolerte mellom soverommene.

Så passet vi på da ungene var ute. Tok helgefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Legg madrassen rett på gulvet, så slipper dere sengelyder... Og så ville jeg tenkt litt på rombytte og legging av veggisolering en helg de ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørgen

Alle som dytter sitt sexliv opp i trynet på andre, enten det er familie eller naboer, mangler etter min mening alminnelig folkeskikk.

Dårlig isolasjon er ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk skal bare la være å ha sex da altså? Den holder ikke, jørgen.

Det er jo nettopp dålig isolasjon som gjør at det er så lytt, ikke dårlig folkeskikk.

Uansett, da kan du prise deg lykkelig at du ikke bor under naboene våre, for deres seng knirker når de har sex.

Men om det plager meg? Næh. Her er det også dårlig isolasjon, men skal de la være å ha sex pga det? Hvorfor det?

De har jo bare sex jo og dessuten så skal ikke sexlivet stoppe selv om man har unger. Dårlig folkeskikk du liksom :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar hensyn? Jeg regnet nå med at det var isolert i veggene her når vi flyttet inn, men det virker ikke sånn.

Når våre unger blir større, som f eks 15-16 år, så regner jeg med at vi kan ha sex uten at de kommer løpende og forteller hvor irriterendes det er.

Hvis det plager dem, så kan de jo gå ut da, for det blir for dumt hvis jeg må gå på tåhev i mitt eget hjem og ikke kunne ha sex når ungene er hjemme fordi det kan hende det er uisolert. Det blir for dumt.

Men tviler sterkt på at det vil skje da, for da er de voksne nok til å skjønne litt av hvert og de har vel eget sexliv og da regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen

Etter min mening er det de som UTØVER sex, som skal ta hensyn, ikke omgivelsene til dem. Ingen pådytter andre sitt sexliv, med mindre de mangler folkeskikk.

Det er da fullt mulig å ha god sex uten å bråke så jævlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn VET at foreldre har sex. De vil helst TRO at foreldrene er for gamle, men innerst inne VET de. Likevel så mener jeg at sex livet til de voksne er de voksnes sitt, og skal ikke "påtvinges" barna. En ting er å vite at par har sex, en annen ting er å kunne fortelle NÅR, HVOR og HVOR LENGE de hadde sex. Jeg mener at barn bør bli spart for foreldrenes sex liv uansett hvor naturlig det er.

Det er MIN mening, og jeg vet at mine barn skal få slippe å vite når jeg har sex i alle fall :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er helt enig med Jørgen.

Hvis barna deres har hørt dere ha sex, ville jeg, hvis jeg var dere tatt litt mere hensyn! Og ja, det kalles folkeskikk!

Jeg vokste opp med soveromslyder fra jeg var 15 til jeg flyttet ut da jeg var 17. Jeg husker at jeg HATET det som pesten, og jeg fikk ikke sove. Jeg var sur på moren min og kjæresten hennes dagen etterpå, og gruet meg til jeg skulle legge meg om kvelden. Jeg syns dette var råttent gjort av dem, og skjønte ikke hvorfor de ikke kunne ta litt mere hensyn til meg, og heller ha sex når jeg ikke var hjemme.

Til slutt måtte jeg bare si ifra til dem, og da endelig tok de hensyn. De sluttet helt, og brukte tiden på seg selv hvis jeg ikke var hjemme.

Så jeg syns dere burde enten ta litt hensyn, eller legge madrassen på gulvet, og være helt stille.

Det er tross alt barna deres.. De kommer til å huske dette i lang tid fremover! Tro meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lydisoler hele rommet, så kan dere gjøre hva dere vil :D

Rockwool og Glava har noen F A N T A S T I S K E løsninger på slike ting :D

Litt drastisk løsning men det blir iallefall slutt på lydene :sjarmor:

Exodus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg bodde hjemme til jeg var 19, men jeg hørte ikke EN gang soveromslyder. Og tro meg, det er jeg evig takknemlig for. Foreldre har ikke sex. Sånn er det bare :ler: :kgblunk: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et hus med noen venner og der er det lytt + senga knirker...

Det vi gjor er at vi har to queensize dyner, og legger den ene paa gulvet (og oss oppaa, evt med en dyne over oss hvis det er kaldt)

-og saa lager vi ikke noen lyder annet enn hvisking hvis vi ikke er alene hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...