Gå til innhold

Hvordan ser det ut for den som blokkeres på Messenger på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som sender meg og enkelte andre endel jobbrelaterte meldinger i helger/på natt på Facebook. Ingen av oss bruker Facebook til jobb, og jeg har allerede bedt henne droppe private medier og heller ta det på jobbmail uten hell.

Jeg ønsker ikke blokkere henne fra vennelisten, men jeg ønsker å hindre at jeg ser hennes meldinger.

Må jeg da blokkere henne fra Messenger, eller finnes det andre funksjoner som gjør at hun ikke ser selv at hun er blokkert? 

Hun vil nok skjønne tegninga om hun ikke lengre har anledning til å sende meldinger- men om det er eneste alternativ får jeg bare gjøre det. 

Anonymkode: 8952f...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo eventuelt an å slå av varsel for meldingene hennes? Du får jo meldingene, men de dukker ikke opp. Hun vil jo se at de ligger der ulest da men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkerer du en person på FB/messenger så blir profilen din borte for vedkommende. Chatten er ikke der lenger og det er som om din profil ikke eksisterer eller eksistert.

Skrur du av varsel for meldingene i stedet så får du ikke opp noen varsel når hun skriver. Som Lofotfrøken skriver, da ligger de uleste, men det er lettere å ta den praten hvis dere snakker sammen. Eventuelt kan du bare klikke innom chatten hennes og bla nedover, for så å klikke deg ut av den igjen, med jevne mellomrom. Eller markere alle meldinger som lest, så ser de lest ut for henne. 

Anonymkode: 5addd...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg har skrudd av lyd etc, men vedkommende er dessverre blitt et såpass stort irritasjonsmoment for meg i jobbsituasjon at jeg blir irritert av å se meldinger ligge der fra henne. Jeg får de jo alltid på veldig upassende tidspunkt(helger, ferier, netter) og selv om jeg ikke leser dem alltid så blir jeg irritert og tenker på jobb lenge etterpå.

Jeg testet med samboers Messenger, og det er ganske åpenbart at man er blokkert. Det kommer opp tegn med "du har ikke tilgang/kan ikke svare på samtalen". Skulle gjerne sett at Facebook heller tok en generell "vedkommende har ikke Messenger" eller noe sånt så det ikke ble så åpenbart.

Men, nå har jeg blokkert :) 

Anonymkode: 8952f...647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mobil på messenger kan du velge å ignorere meldinger, slik at de havner i en annen mappe enn inboksen. Filtrerte meldinger eller noe. Hun kan sende meldinger, men du vil ikke se dem med mindre du faktisk går inn og ser. Det er den beste løsningen tror jeg! :)

Anonymkode: ab754...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mobil på messenger kan du velge å ignorere meldinger, slik at de havner i en annen mappe enn inboksen. Filtrerte meldinger eller noe. Hun kan sende meldinger, men du vil ikke se dem med mindre du faktisk går inn og ser. Det er den beste løsningen tror jeg! :)

Anonymkode: ab754...420

Drama-dama er alt blokkert.

Anonymkode: 5addd...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mobil på messenger kan du velge å ignorere meldinger, slik at de havner i en annen mappe enn inboksen. Filtrerte meldinger eller noe. Hun kan sende meldinger, men du vil ikke se dem med mindre du faktisk går inn og ser. Det er den beste løsningen tror jeg! :)

Anonymkode: ab754...420

Hvordan gjør jeg det?

Det kan være en bedre løsning enn blokkering, da sistnevnte jo kan gå litt feil ifht stemning på arbeidsplassen. 

Jeg finner nemlig ikke noen funksjoner for å ignorere meldinger fra enkeltpersoner i vennelista?

Anonymkode: 8952f...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drama-dama er alt blokkert.

Anonymkode: 5addd...d8b

Ja men det går vel an å avblokkere og gjøre den andre løsningen, hvis man vil :)

Anonymkode: ab754...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det?

Det kan være en bedre løsning enn blokkering, da sistnevnte jo kan gå litt feil ifht stemning på arbeidsplassen. 

Jeg finner nemlig ikke noen funksjoner for å ignorere meldinger fra enkeltpersoner i vennelista?

Anonymkode: 8952f...647

Det her gjør jeg på iphone:

Gå inn på personen og samtalen deres, trykk på navnet øverst på skjermen på midten, altså mellom "startside" og telefonikonet. Da har du en liten slags profil, med sånn Varsler, Kallenavn osv. Scroll litt ned, og der finner du "Ignorer meldinger" og "Blokker" :)

Anonymkode: ab754...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her gjør jeg på iphone:

Gå inn på personen og samtalen deres, trykk på navnet øverst på skjermen på midten, altså mellom "startside" og telefonikonet. Da har du en liten slags profil, med sånn Varsler, Kallenavn osv. Scroll litt ned, og der finner du "Ignorer meldinger" og "Blokker" :)

Anonymkode: ab754...420

Det har jeg gjort, men som jeg nevnte så testet jeg dette på samboer også for å sjekke hvordan det ville se ut, og da er det nokså åpenbart at man er blokkert. Meldingene ignoreres ikke, og går ikke i en annen innboks.

Man får ikke sendt melding overhodet, og får en melding om dette når man åpner samtale med vedkommende som har blokkert deg.

Men om det finnes en måte å bare ignorere uten at den andre ser blokkering tar jeg gjerne imot tips :) 

Anonymkode: 8952f...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort, men som jeg nevnte så testet jeg dette på samboer også for å sjekke hvordan det ville se ut, og da er det nokså åpenbart at man er blokkert. Meldingene ignoreres ikke, og går ikke i en annen innboks.

Man får ikke sendt melding overhodet, og får en melding om dette når man åpner samtale med vedkommende som har blokkert deg.

Men om det finnes en måte å bare ignorere uten at den andre ser blokkering tar jeg gjerne imot tips :) 

Anonymkode: 8952f...647

Det er jo nettopp det du kan gjøre når du trykker "ignorer meldinger" :)

Det kommer opp :"Vil du ignorere denne samtalen? Du blir ikke varsel når xxx sender privat melding til deg, og samtalen blir flyttet til meldingsforespørsler. Vi forteller ikke xxx at meldingene har blitt ignorert". Og så må du bare bekrefte.

Anonymkode: ab754...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...