Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får så lyst til å teste av å lese her inne :fnise: Har IKM på fredag, og er fast bestemt på å vente til da!

27 år, gift, pp2, første barn. Pp1 "visste" jeg at jeg ikke var gravid. Denne gangen føles det annerledes, men det er sikkert bare tegn på at TR er på vei. Så altoppslukende dette er! Og så utrolig nødvendig det er med et forum som kvinneguiden, for å ikke snakke hull i hodet på den stakkars mannen min... ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TR i dag! begynner 2 PP etter dette. Blir jo gal av dette, selv om det er alt for tidlig til å forvente at ting klaffer, enda :P

Endret av IngunnE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, IngunnE skrev:

TR i dag! begynner 2 PP etter dette. Blir jo gal av dette, selv om det er alt for tidlig til å forvente at ting klaffer, enda :P

Føler med deg! Er også på pp2. Man blir helt oppslukt av det :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvor mange dager etter EL kan man kjenne symptomer? EL var 28.11, ble lagt inn aksjer samme dag :ninuskapus: i dag har jeg helt krampelignende stikk nederst til venstre.. IKM 13.12, så venter bare på å kunne begynne testingen...:ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, plastfolien skrev:

Altså hvor mange dager etter EL kan man kjenne symptomer? EL var 28.11, ble lagt inn aksjer samme dag :ninuskapus: i dag har jeg helt krampelignende stikk nederst til venstre.. IKM 13.12, så venter bare på å kunne begynne testingen...:ball:

Jeg fikk festesmerter 6-7 dager etter EL :-) Siden da kom symptomene snikende på.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, dette er så pinlig at jeg må ta som anonym. Jeg har så endring i utflod, gått fra å være blankt og tyntflytende tidligere mnd, til nå å være tjukkere, med innhold av gule "klumper". Noen som har vært borti det før? Håper det er et lite tegn :alice:

Anonymkode: 911ca...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fysj, dette er så pinlig at jeg må ta som anonym. Jeg har så endring i utflod, gått fra å være blankt og tyntflytende tidligere mnd, til nå å være tjukkere, med innhold av gule "klumper". Noen som har vært borti det før? Håper det er et lite tegn :alice:

Anonymkode: 911ca...d09

Ja min utflod er helt bananas og jeg er gravid :-) 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP3, og jeg har influensa. Syk på syvende dagen nå. Passer perfekt, særlig siden jeg har EL rundt i disse tider! På en eller annen måte har vi fått lagt inn aksjer to ganger de siste dagene, og får vel få til et par dager til. Spørsmålet er jo opp kroppen min er i riktig modus- Lage-baby-modus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med negativ test, og jeg som var så sikker denne måneden :grine:Jeg sluttet med pillen i mai og begynner å bli litt sliten av å få håpet knust hver måned. Neste El er nå julaften, og vi som skal bo hos familie hele julen.. 

Jeg vet at man egentlig skal vente til man har prøvd 1 år før man går til lege, men er det ikke greit å bare sjekke om noe er galt med en gang? Jeg blir snart 33 år så har ikke ubegrenset med tid. 

Anonymkode: ae498...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Startet dagen med negativ test, og jeg som var så sikker denne måneden :grine:Jeg sluttet med pillen i mai og begynner å bli litt sliten av å få håpet knust hver måned. Neste El er nå julaften, og vi som skal bo hos familie hele julen.. 

Jeg vet at man egentlig skal vente til man har prøvd 1 år før man går til lege, men er det ikke greit å bare sjekke om noe er galt med en gang? Jeg blir snart 33 år så har ikke ubegrenset med tid. 

Anonymkode: ae498...ae3

Det er ikke noe i veien for å oppsøke en gynekolog privat og be om en utredning :) 

Anonymkode: 65de7...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Startet dagen med negativ test, og jeg som var så sikker denne måneden :grine:Jeg sluttet med pillen i mai og begynner å bli litt sliten av å få håpet knust hver måned. Neste El er nå julaften, og vi som skal bo hos familie hele julen.. 

Jeg vet at man egentlig skal vente til man har prøvd 1 år før man går til lege, men er det ikke greit å bare sjekke om noe er galt med en gang? Jeg blir snart 33 år så har ikke ubegrenset med tid. 

Anonymkode: ae498...ae3

Selvfølgelig kan du det :-) Tror nok du må gå privat, men en ultralyd av eggstokkene + noen blodprøver (AMH) koster ikke all verden og kan gi viktig informasjon. 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 dager til IKM, panna full av kviser... har ikke hatt kviser i panna siden jeg var tenåring. Hva tror dere, teste i morgen eller vente til IKM? 

Anonymkode: 911ca...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en jul nærmer seg uten at jeg er gravid eller med en baby i armene... Dette er 3. gangen siden vi begynte prøvingen. Jeg vet ikke helt hvorfor det med jul blir en greie, kanskje fordi det handler om familie? Ikke vet jeg. Men det skal bli godt når den er overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. pp 1 her. Har et barn fra før på litt over 2 år. Brukte nærmere 2 år som prøver den gangen, så jeg er innstilt på at det også kan ta tid denne gangen. Er i syklusdag 1 i dag, så blir spennende å se om 30-32 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cati skrev:

Hei. pp 1 her. Har et barn fra før på litt over 2 år. Brukte nærmere 2 år som prøver den gangen, så jeg er innstilt på at det også kan ta tid denne gangen. Er i syklusdag 1 i dag, så blir spennende å se om 30-32 dager!

Lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

blir veldig inspirert av denne tråden. Jeg er 29 år, og jeg og min samboer har vært sammen i 2 år. «Vi» les «han» er egentlig ikke helt klar enda fordi vi har drevet med masse oppussing, og er travle med jobb og hverdag. Han sier han vil ha barn, men ikke enda. Kanskje i løpet av neste år :) Men, jeg har sluttet på prevensjon fordi jeg ikke tålte det så godt. Og for nå for 9 dager siden hadde jeg EL, og vi hadde samleie uten prevensjon. Egentlig en liten glipp 🙊 Jeg har siden da hatt et lite håp om at det klaffet, fordi det var rundt EL. Og har tolket symptomer som en gal siden.. Så skjønner dere som ser etter tegn når man virkelig prøver 😳

Ønsket bare å dele dette, da jeg sitter med alle disse tankene alene. Prater jo med samboer om at det kan være klaff, og han venter like spent som meg på mensen rundt 17 des 🙈

ps. Har allerede tatt to tester som var negative, skjønte ikke helt at man burde vente mye før.. 

hilsen K - 29

Anonymkode: 10825...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk blødning i dag. Er det mensen som «endelig» har kommet tilbake etter prevensjonsslutt i oktober, eller kanskje en festeblødning? Holder en knapp på siste da blødningen er helt annerledes enn mine vanlige måndlige blødninger (MYE mindre, og brunaktig i fargen). Selv om jeg innerst inne tror bare syklusen er på vei tilbake så er det allikevel spennende og kjenne på håpfølelsen. 

Anonymkode: 84056...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med blodprøve på syklusdag 21 for å sjekke om eggløsning har skjedd som det skulle? 

Jeg skal ta testen og sjekke nivåene på progesterone på onsdag og er da 8DPO. Mener de sa de skulle teste for HCG også og kjenner jeg blir litt stressa av det! 

PP5, vært hos privat gyn fordi det skjedde noe kluss i syklusen min i oktober/november, mulig kjemisk - så jeg tok turen for å se om alt var OK oppi der.. blodprøvene da var fine, så jeg skulle komme tilbake på dag 21 og sjekke at EL foregår slik det skal...

Det er ingenting som tilsier at jeg ikke har EL eller er frisk, det er bare en sjekk.  Kan jeg faktisk få svar på om jeg er gravid allerede på torsdag? Hva om det er noe på gang som ikke har festa seg på 8DPO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg rar. Vet det er for tidlig med symptomer og er nok litt i DPO-land der jeg kjenner veldig etter. Men det stikker litt her og der, både oppe og nede i magen (mest på høyre side nede) og kjennes ut som jeg har begynnende UVI. Eller luftsmerter? Er 9 dpo i dag. Håååper det er en liten spire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 13.47, Rosmerta skrev:

Nok en jul nærmer seg uten at jeg er gravid eller med en baby i armene... Dette er 3. gangen siden vi begynte prøvingen. Jeg vet ikke helt hvorfor det med jul blir en greie, kanskje fordi det handler om familie? Ikke vet jeg. Men det skal bli godt når den er overstått.

Kjenner følelsen din, og det er noe skikkelig driiiit.. å gå inn i et nytt år med prøving er frustrerende og skummelt. Om noen måneder har vi prøvd i 5 år, har en MA og et negativt IVF forsøk bak oss. Har en eskimo på frys som skal tines og settes inn i januar, og vi har bestemt at den skal sitte som et skudd og gjøre 2018 til det beste året noen sinne🙏 Håper 2018 også blir deres år✨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...