Gå til innhold

Kjøre automatgir-bil med brukket bein


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det skal være noe problem, spesielt forsikringsmessig, om jeg med brukket venstreben (brukket ved kneet, har skinne og bruker krykker, men ikke noe gips) tar bilen når jeg virkelig må? :) Jeg klarer fint å sitte i bil, og med automat bruker jeg ikke venstrebeinet når jeg kjører i det hele tatt.

Er i forbindelse med å komme seg til/fra skole, alternativet blir taxi. Er snakk om et par ganger i uka. 

Vil ikke gjøre noe ulovlig, og er kanskje et dumt spørsmål, men... :P 

Anonymkode: 79fb1...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke se hvorfor det skulle vært ulovlig så lenge du har like god kontroll som ellers. Jeg skal operere venstrefoten over nyttår, å har planer om å ta bilen til samboer når jeg har kveldsundervisning

Anonymkode: 5a019...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min gjorde det. Hun kjøpte automat slik at hun hadde mulighet til å kjørebil. Hun brukte bare høyrebeinet uansett. Det ble lutt verre for henne da hun brakk høyre, noen år senere.,

Anonymkode: 5128e...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brakk venstrebenet på 3 steder, og var utrolig glad for at jeg hadde bil med automatgir. For da kunne jeg kjøre.

Anonymkode: c40e3...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Du bruker jo ikke venstrefoten når du kjører automat, så det går fint og er fulgt lovlig.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke se hvorfor det skulle vært ulovlig så lenge du har like god kontroll som ellers. Jeg skal operere bli operert i venstrefoten over nyttår, å har planer om å ta bilen til samboer når jeg har kveldsundervisning.

Anonymkode: 5a019...779

 

Anonymkode: e3a90...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville sjekket forsikrings papirene først, lett å si at noen på ett nettforum sa det var lov og forsikringen sier noe annet når først uhellet er ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva som skal til for å fylle helsekravene til førerkort og eget ansvar for å vurdere om du oppfyller helsekravene for å kjøre bil der og da. 

Mange kjører bil uten koblingspedal nettopp fordi de har et venstrebein med nedsatt funksjon, uten at dette er brudd på lover og regler. 

Anonymkode: 9117e...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler blir tilpasset så man også kan kjøre uten funksjon i høyrebeinet. Det monteres da en gasspedal på venstre side, med utfordringer det er for de som måtte finne på å sette seg bak rattet i den bilen med fungerende venstrebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...