Gå til innhold

Er det plass til to retrievere i en Skoda Superb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært på utkikk etter ny bil, og har falt for Skoda Superb. Mye for pengene, og haugevis av plass! Synes også den nyeste modellen er skikkelig lekker å se på.
Det vi dog lurer litt på, er om det er grei plass til to retrievere. Noen som vet? :) Har forhørt oss om bur, og dette kan visst lages på bestilling, helt tilpasset bilen og hundene. Men er det god nok plass til to stk? Eller blir buret i minste laget? Vi liker at hundene har litt god plass. Vet at de ikke skal ha kjempegod plass, mtp sikkerheten, men har sett noen som har så trange bur at de omtrent ikke får snudd seg.

Hundene er 30-35kg hver.

På forhånd takk!

Anonymkode: d5814...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil definitivt ha plass. Har siste modell av superb og bagasjen er STOR. Politiet brukte mye XC90 med bygde bur for to. Lett plass til det i Superben. Sjekk den ut. Du rekker ikke inn til seteryggen uten å legge deg inn over bagasjerommet

Anonymkode: 4a4a2...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil definitivt ha plass. Har siste modell av superb og bagasjen er STOR. Politiet brukte mye XC90 med bygde bur for to. Lett plass til det i Superben. Sjekk den ut. Du rekker ikke inn til seteryggen uten å legge deg inn over bagasjerommet

Anonymkode: 4a4a2...5f1

 

18 timer siden, wunderbaum skrev:

Ja den bilen tror jeg har plass. Kjenner ikke helt til Skoda men har sett superben og den er jo ikke av de minste. Men det tar nok hele bagasjerommet på bilen :) 

Tusen takk for svar dere to :) Ja, de har ganske stort bagasjerom, men ble allikevel litt usikker i etterkant. Hele bilen er jo i grunn gedigen inni! Veldig godt for oss langbeinte, som i tillegg har sånne pelskledde familiemedlemmer. Det går nok helt fint å ofre hele plassen bak, buret kan jo taes ut ved behov.
Da blir det nok Superb på oss. Har siklet veldig på Sportline utgaven :sjenert:
Alternativet er jo muligens Skoda Kodiaq, men liker Superben MYE bedre.

Anonymkode: d5814...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med burene fra Variocage, og på hjemmesiden deres finnes en bur-velger hvor man ser hvilken bil som kan ha hvilke bur. Til retrievere trenger du bur str L eller XL, og begge disse burene passer i Superb. Jeg har hatt to malamute-tisper i dobbeltbur str XL. Disse hundene veier 35-40 kg og er altså noe større enn retrieverne. Se lenke her: http://www.mimsafe.se/en/model-selector/ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg har god erfaring med burene fra Variocage, og på hjemmesiden deres finnes en bur-velger hvor man ser hvilken bil som kan ha hvilke bur. Til retrievere trenger du bur str L eller XL, og begge disse burene passer i Superb. Jeg har hatt to malamute-tisper i dobbeltbur str XL. Disse hundene veier 35-40 kg og er altså noe større enn retrieverne. Se lenke her: http://www.mimsafe.se/en/model-selector/ 

Tusen takk for tips :) Også fått tips om at man kan bestille spesial tilpasset bur, som er rimeligere i pris, men Variocage er kanskje tryggere mtp at de er kollisjonstestet.

 

 

Anonymkode: d5814...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...