Gjest Nathalie Skrevet 3. august 2002 #1 Del Skrevet 3. august 2002 Er det noen her som liker å dikte? Som skriver mye dikt? Jeg har skrevet dikt i mange år, og kunne tenkt meg å få se dikt som andre "amatør-poteter" har skrevet! Synes det er utrolig gøy. Var tidligere en del inn på poeten.no, men der skrev jo alle sånne rare dikt som jeg ikke skjønte bæra av... Noen som vil utveksle?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 3. august 2002 #2 Del Skrevet 3. august 2002 Du kan jo lese diktet mitt som står i begynnelsen av graviditetsdagboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 3. august 2002 #3 Del Skrevet 3. august 2002 Det har jeg gjort for leeeeenge siden, Vinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 3. august 2002 #4 Del Skrevet 3. august 2002 Jeg *rekker opp hånda* Har et par eksempler her inne tror jeg........ Kanskje jeg skal tørre å vise dere flere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NaNaNa Skrevet 3. august 2002 #5 Del Skrevet 3. august 2002 Jeg skriver! Ikke så mye, men innimellom detter det dikt ned i hodet på meg, så da er det kjekt å ha med seg notatbok. Noe godt kommer det ut av å være skoleelev... Var det meningen å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 3. august 2002 #6 Del Skrevet 3. august 2002 Ja, jeg synes iallfall det hadde vært gøy om vi kunne dele et par dikt... Hvis dere har lyst til å vise frem noe av det dere skriver, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 5. august 2002 #7 Del Skrevet 5. august 2002 Hmmm... Ingen som vil begynne å kaste seg ut i det? Vel, da begynner jeg, da... From dreams to reality Jeg hører hjerter som banker når mine tanker vandrer Jeg ser forelskede par slik som de var Jeg hører vinden som suser og latter som bruser Jeg ser solen titte inn og åpne alles sinn Brått blir tanker revet bort og alt blir atter llike sort Her sitter jeg igjen og drømmer om en venn Dette er skrevet i 2001, da men... De fleste jeg har skrevet i år er med navn og sånn, så de blir litt vel personlige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. august 2002 #8 Del Skrevet 5. august 2002 Ok... Hopper i det jeg også.. 8) Disse er skrevet for ganske lenge siden da, i min "tragiske periode"..he he Ingen Jeg er ikke laget for overraskelser jeg må vente på noe i meg smelter og drypper langsomt gjennom tiden Jeg er ikke laget for telefoner fra ingen på bestemte klokkeslett vinden blåser gjennom linjene i mitt tidløse ansikt Jeg er ikke laget for å krympe for ingenting Vennligheten selv Jeg hater hurpa istedet det er hun som smiler deg isenk mens hun legger sine miner det er hun som ringer og pisser deg i øret det er hun som stiller spørsmål om din kjærlighet bak sin egen mur av bitterhet det er hun som orienterer seg i terrenget det er ikke alle som ser henne Jeg later som gjør gode miner til slett spill lar henne levei sitt forheksede slott omgitt av stikkende vennlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. august 2002 #9 Del Skrevet 5. august 2002 Dette var egentlig ganske morsomt Sitter her å leser dikt jeg skrev da jeg var 18-19(nå 27),morsomt å tenke på hva som fikk meg til å skrive de da.Noen er litt flaue også da :oops: Tenkte jeg kunne plage dere med litt flere.. Det var en gang -jeg husker ikke.. kanskje det var igår Tonen var der iallefall den som bruser og jeg,jeg trodde det bare skulle strømme fritt og en dag kanskje nå helt frem men nå er det bare svak,usikker sildring... Tid Å,gi meg tid så dyrebar,umistelig tid til å stjele en dagdrøm la den flyte fritt tid til å spise meg sulten tid til å se med et barns øye tid til å høre min egen gråt for dem som sover tid til å savne min elskede som går der ute et sted tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 5. august 2002 #10 Del Skrevet 5. august 2002 Ja,ja, vi får vel dele vi da, Tilde, siden ingen andre vil... De var fine diktene dine... Spennende, for det var i en ganske annen form enn jeg skriver. Mine er nok litt "enklere" i så måte... Vel, her kommer et til... DU Du gir meg et svev av et øyeblikks harmoni... Du gir meg en tanke om kjærlighet... Du gir meg et håp om samhørighet... Du gir meg en drøm om lykke... Når du har en god dag... Men... Du gir meg falske forhåpninger... Du gir meg drømmer som blir knust... Du gir meg et liv i helvete... Hvert sekund du lever... -skrevet i 1999. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestepo(t)et Skrevet 6. august 2002 #11 Del Skrevet 6. august 2002 Her på KG er mange venner her kan alle våge selv om de ingen kjenner Her er gjester fra fjern og nær men vær forsiktig ikke tråkk på tær for da kommer noen og gjør seg viktig og waco ja,han føler seg pliktig til å stoppe alle som lo (med nye innfall om hvem, hvorfor og hvordan vi forferdelige kvinner er) for slik er vi jo... (iallefall etter en fleinsopp eller to..) Så har vi milla som er så snill da Og Væren som da ingen så henne, la en skikkelig svær en og lille vinga, hun er jo riktig søt da. Vi har Hege modorator, hun viker ikke det spor og poeten Nathalie, kanskje hun er litt farlige?! Så har vi den spreke sauen alfa, var det alt da? Neida, vi har også en morsom alfakrøll her er det jammen ikke døll! og vi har flere,ja mange flere vil du høre mere? Da er det bare å logge på helst uten å være gjest slik jeg er nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 6. august 2002 #12 Del Skrevet 6. august 2002 Den var bra =) Hvem er så denne hobbypo(t)eten, da?? Kult... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 6. august 2002 #13 Del Skrevet 6. august 2002 har et dikt som jeg tør og legge ut.... Du knuste mitt hjerte med få ord, jeg tror det aldrig vil gro.... Med minner og ord Henger du igjenn med dype spor.... Som et arr vil du bli i mitt hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castro Skrevet 7. august 2002 #14 Del Skrevet 7. august 2002 Du vil aldri kjenne alle hans grå regnbuer aldri se den virkelige avstanden den snille smerten mellom telefonlinjene den rå sårheten i øynene i stemmen han er den han alltid vil være en mors sønn alene i natten og du,du stryker ham over håret i hennes sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 7. august 2002 #15 Del Skrevet 7. august 2002 Lite viste jeg at du ikke elsket meg. Der vi gikk på den lange vei du fortalte du var lei! Dagene gikk og jeg ville ringe deg men jeg viste ikke hva jeg skulle si. Det var slutt det respekterte jeg Ekte kjærlighet- den var forbi! hehe, i en ganske så sår tid ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 7. august 2002 #16 Del Skrevet 7. august 2002 Sitter i et nøtteskall kommer ikke vekk har ødelagt naboens ball den landa i en rosehekk den laga jeg da jeg var 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 8. august 2002 #17 Del Skrevet 8. august 2002 Får vel prøve meg med noen gamle jeg også da. Har ikke skrevet stort siste året så... Litt langt det her da men... TURNING BACK THE CLOCK I wish I could turn back the clock to the time with love,drinks and rock Back to the time we had before before you closed the door We acted really wild we lived like a child The life was like a bet but it´s things I never will regret My excuse is that we were young thats why things didn´t last so long We were to weak and a child became a freak But now the time is over with things I cant cover I will look back with a smile even though I can be glad I´m alive Remember the nights around a fire when you felt you couldn´t get higher A gang sitting on the beach talking about every thought you can reach Not a person had a reason to feel alone cause you had some in commend with everyone It didn´t matter if you were fifteen or twentyseven you could always find a way to heaven We wanted the time to stay and we took day by day But it all ended too fast everything I wished could forever last Late nights in a dark bar then drive around a gang in a car With a number of drinks in our heads we finally got home to our beds One day you felt you had to move on make a normal life on your own And after you were gone I knew I couldn´t live this life alone So I walked my own way and so I have done to this day But I will always dream about turning back the clock to the time with love,drinks and rock Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. august 2002 #18 Del Skrevet 8. august 2002 Har skrevet for skuffen i mange år, men nå går det mer i vers til anledninger. Dette er skrevet til et kombinert sølv- og gullbryllup: En skaptale Det finnes så mange slags skap Store og små - fylt med skatter og skrap Og skapet det skal jo plasseres Hvor skapet skal stå - diskuteres For hvem skal bestemme hvor skapet skal stå? Et skap det kan romme så mangt Å komme inn på alt vil nok her bli for langt men viktig med skap er nok jo at skapet kan fylles med no' For et skap det bør ei være tomt I hverdagsskap puttes kopper og kar Hånklær og såpe og skjorter til far Men innerst og bak - nesten glemt Der står et hverdagsminne gjemt Ei fjøl som ble høvlet så jevnt "Til mor" risset inn og så brent. Skjeletter i noen skap bor Tar opp my' plass - for ofte de gror Men når du dem ut til sist trekker Som trollet for sola de sprekker I finskapet putter vi det Som vi så gjerne vil andre skal se Med lys og bak glass Der står det på plass Det som vi syns er vårt pre. Et skap med respekt for seg selv Minner nok litt om et hvelv Hemmelig rom - det må til Med nøkkel og lås - hvis du vil Hva du så samler der inne Kan slett ingen andre da finne. Et skap for det varme Og et som er kaldt Et skap du kan putte inn alt Men også no'n andre slags skap vi har Og hermed vi fram dem nå tar For slektskap svært viktig er Det ser vi jo også nå her Og samles vi mange, vi får Selskap - i dag som i går Og uten det neste er livet vårt trist Et skap som må pleies - det er sikkert og visst Et skap som er romslig og tåler det meste Er vennskap - så viktig for de fleste Et skap på en vegg Et skap vel på plass Et skap fult av saker og ting Det finnes et skap med en ring Et skap bygd for to Som en gang satt bo Et skap som dog ei blir for trangt Fylles med minner om mangt Et skap som blir finere år for år Selv med små merker og riper og sår Et skap som kan vokse - du vet Når det pleies med respekt og kjærlighet Man teller ei vinning og tap I et levet og langt ekteskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 9. august 2002 #19 Del Skrevet 9. august 2002 ... Elsker du meg sa hun og gjemte seg Dypt inne i fjellet satt hun sammenkrøpet og holdt seg for ørene Ja sa han men hvor er du Hun tidde Han gråt Hun tidde Han rev ut hjertet sitt og la det foran fjellet Hun tidde Han gikk og med hendene for ørene skrek hun hvorfor svarer du ikke og hun gråt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2002 #20 Del Skrevet 11. august 2002 et desperat dikt !!! Lionda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå