Gå til innhold

Invitert til fest - gikk skrubbsulte hjem!

Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Du er den eneste som ikke forstår dette! Rart at ingen deler ditt syn på dette, eller hva? Dette dreier seg om sosiale koder oss voksne mennesker i mellom! De fleste ønsker at gjester skal få en god opplevelse i selskapet men det mener tydeligvis ikke du...

Jeg er den eneste som ikke er en frekk, uoppdragen gjest. At 10 stykker tar feil gjør det ikke mindre feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Men nå er det vanlig at man lager nok suppe til at man kan forsyne seg mer enn en gang...

Like vanlig som å kun servere en porsjon, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Like vanlig som å kun servere en porsjon, ja.

Nå kverulerer du bare. Det er normalt å forvente å skulle bli mett etter et måltid.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kverulerer du bare. Det er normalt å forvente å skulle bli mett etter et måltid.

Nei. Oppsøk mange finere restauranter, og oppdag at "mett" nærmest ikke finnes i dres ordforråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei. Oppsøk mange finere restauranter, og oppdag at "mett" nærmest ikke finnes i dres ordforråd.

De var ikke på finere restaurant. Dessuten har jeg blitt stappas på en finere restaurant en gang. Var mange retter

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert på akkurat samme måte som TS om jeg var i hennes sko!  Om invitasjonen lovet velkomstdrink, middag, drikke til maten og dessert og i tillegg inneholdt en ønskeliste med kostbare ønsker hadde jeg forventet mer enn det gjestene ble avspist med her.  

Nei, jeg forventer ikke at en gave skal "betales" krone for krone i mat og drikke i løpet av kvelden, men ønsker man seg LeCreuset gryte til 1.500 kr og tilsvarende ting bør i det minste gjestene gå mette fra festen spør du meg. 

En porsjon grønnsaksuppe uten noen form for tilbehør er ikke en fullverdig middag, svært få voksne mennesker blir mette av det.  Om man skal ha det som eneste rett i et middagsselskap må det i det minste være rikelig så alle kan få to porsjoner og godt med brød, smør etc ved siden av.  

Hadde jeg fått den invitasjonen hadde jeg forventet:

Velkomstdrink: Med eller uten alkohol, f.eks. Prosecco eller Mozell

Middag: Nok mat til å spise seg mett.  Behøver ikke være "fancy" mat så lenge det er rikelig og ingen går sultne fra bordet.

Drikke til maten: Minst to glass øl eller vin synes jeg er minimum.

Dessert:  Noe som det var naturlig å spise sittende med bestikk...  Kunne godt vært så enkelt som boksis.

Hadde også forventet kaffe og kaker i et sånt selskap.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Man får vel neppe bare en skål suppe på "finere" restauranter? Hvis man ikke bestiller kun en forrett da... Og i verste fall kan man bestille en rett til, eller dessert dersom man ikke er mett, det kunne ikke TS, for det var tomt for mat. Jeg hadde blitt kjempeskuffa over å komme i bursdagsselskap uten kake jeg da, og kaffe... 

Anonymkode: 62e36...4a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

De var ikke på finere restaurant. Dessuten har jeg blitt stappas på en finere restaurant en gang. Var mange retter

Du hoppet like fullt bukk over poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hoppet like fullt bukk over poenget.

Nei. Det gjorde jeg ikke. På finere restauranter får du ikke bare en rett. Du fpr mange små

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gjorde jeg ikke. På finere restauranter får du ikke bare en rett. Du fpr mange små

Det kommer an på hva de serverer og gjesten bestiller. Mange av de flerretters middagene metter ikke noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Man drar da ikke i 40-årslag for å spise seg mett!

Man forventer da at bevertningen står i stil med ønskelisten. Suppe er godt dét, til forrett eller lunsj. -MED brød. Ispinner er noe en serverer i barneselskap.

Smålig og flaut gele greine, og det vitner om total mangel på skamvett.

Endret av Perle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perle skrev:

Man forventer da at bevertningen står i stil med ønskelisten. Suppe er godt dét, til forrett eller lunsj. -MED brød. Ispinner er noe en serverer i barneselskap.

Smålig og flaut gele greine, og det vitner om total mangel på skamvett.

Bevertningen sto absolutt i stil med ønskelisten, da de tingene i realiteten er adskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det kommer an på hva de serverer og gjesten bestiller. Mange av de flerretters middagene metter ikke noen. 

Men i invitasjonen stod det middag. Ikke gourmetmat. Har aldri vært på et selskap hvor man ikke blir stappmett

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevertningen sto absolutt i stil med ønskelisten, da de tingene i realiteten er adskilt.

Nei. Folk brukte masse penger på noen som mente det var så jævlig big deal å bare bli 40 år og fikk ingenting igjen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Hva mener du med adskilt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Folk brukte masse penger på noen som mente det var så jævlig big deal å bare bli 40 år og fikk ingenting igjen

Her er vi tilbake til de frekje, uoppdragne gjestene: Man drar ikke i 40-årslag for å få noe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er vi tilbake til de frekje, uoppdragne gjestene: Man drar ikke i 40-årslag for å få noe igjen.

Jo man drar i selskap for å ha det kjekt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men i invitasjonen stod det middag. Ikke gourmetmat. Har aldri vært på et selskap hvor man ikke blir stappmett

Det sto ikke "spis til du stuper" heller såvidt jeg kan se av TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto ikke "spis til du stuper" heller såvidt jeg kan se av TS.

Det står det ikke i bryllupsinvitasjoner heller likevel er det alltid mye mat.

Men vertskapet ødelegger for seg selv da folk vil gå hjem tidligere fordi de trenger å få i seg mat

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...