Gå til innhold

Invitert til fest - gikk skrubbsulte hjem!


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Ja, det er jo som er problemet. Gjestene har ikke gjort noe galt!

Når man forventer noe som ikke er blitt lovet har man ikke gjort alt helt riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Når man forventer noe som ikke er blitt lovet har man ikke gjort alt helt riktig.

De ble lovet matservering. De burde advart om at det ville bli lite

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

De hadde garantert blitt sure om de ikke hadde fått gave. E

Hvordan vet du det? Var du tilstede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

De ble lovet matservering. De burde advart om at det ville bli lite

Der var matservering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker selv den der førtiårsbursdagen jeg ble invitert til. Vennskapet vårt holdt ikke etter det der, for bursdagsbarnet kunne ikke det der med å holde en fest. Steike dyr gave tok jeg med også. Han fikk dyrere gave enn min bestevenninne noensinne har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvordan vet du det? Var du tilstede?

Jeg kjenner til typen folk. Ønsker man seg dyre ting så er det det man forventer å få også. Jeg tar derimot hensyn til folks lommebok når jeg ønsker meg gaver

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Der var matservering.

Men folk visste ikke st de burde spist rett før de kom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Når man forventer noe som ikke er blitt lovet har man ikke gjort alt helt riktig.

Men du forstår jo ikke hva som kan forventes når et vertskap inviterer til middag. Det kommer veldig tydelig frem! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tryggeste er kanskje å ha med matpakke, i tilfelle man blir bedt i selskap. Da er man sulten når maten blir servert, og i de aller fleste tilfeller blir man mett, i verste fall har man et par brødskiver i bakhånd ;)

 

At en voksen mann synes en skål suppe, uten tilbehør, holder som middag er jo snodig... 

Anonymkode: 62e36...4a2

Det tryggeste er ikke å gå rundt å forvente å få noe ingen har sagt man skal få. 

At det er snodig at en middag holder som middag får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Der var matservering.

Ja, det var jo detProblemet var at det ble servert alt for lite mat, så gjestene kunne ikke spise seg mett. Greit noen ble kanskje stappmett av en skål suppe og en ispinne, men det var nok de færreste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det tryggeste er ikke å gå rundt å forvente å få noe ingen har sagt man skal få. 

At det er snodig at en middag holder som middag får så være.

Så du forventer aldri å bli mett når du spiser middag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Men du forstår jo ikke hva som kan forventes når et vertskap inviterer til middag. Det kommer veldig tydelig frem! 

Jo, jeg forstår akkurat hva som kan forventes når det inviteres til middag, nemlig...middag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jo, jeg forstår akkurat hva som kan forventes når det inviteres til middag, nemlig...middag.

Nei. Innleggene dine vitner om at du ikke vet hvordan voksne mennesker holder selskap!

Endret av Bakepulver
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Så du forventer aldri å bli mett når du spiser middag?

Jo, jeg lager middagen selv, eller kjøper den et sted jeg vet de serverer mettende porsjoner. Drar jeg i selskap forventer jeg ikke noe mer enn det som blir sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Jo, jeg lager middagen selv, eller kjøper den et sted jeg vet de serverer mettende porsjoner. Drar jeg i selskap forventer jeg ikke noe mer enn det som blir sagt.

Det gjorde ikke @Citronella heller, og du ser hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Nei. Innleggende dine vitner om at du ikke vet hvordan voksne mennesker holder selskap!

Nei, det gjør de absolutt ikke. Voksne mennesker holder selskap på veldig mange ulike måter, og de fleste, inkludert dette eksempelet er helt akseptable.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jo, jeg lager middagen selv, eller kjøper den et sted jeg vet de serverer mettende porsjoner. Drar jeg i selskap forventer jeg ikke noe mer enn det som blir sagt.

Jeg syns vertskapet heller burde kutta ut mat og bare hatt vanlig fest med snacks og alkohol. Og skrevet det i invitasjonen. Da hadde ingen bøitt skuffa. Er ikke vits å servere mat når det ikke blir nok

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Det gjorde ikke @Citronella heller, og du ser hvordan det gikk.

Hun forventet jo å få ubegrenset med mat, det sto jo ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Jeg syns vertskapet heller burde kutta ut mat og bare hatt vanlig fest med snacks og alkohol. Og skrevet det i invitasjonen. Da hadde ingen bøitt skuffa. Er ikke vits å servere mat når det ikke blir nok

Hva du synes de burde gjort spiller absolutt ingen rolle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke stakkars fattige mennesker osv, jeg sier at det krever mye å ordne fest for 140 personer og ikke alle vil ha fest i ekstravagant klasse med innleid kokk og dj.
Å være ønsket er du vel når dere mottar invitasjonen, og som nevnt i kommentaren over så var det deres valg å kjøpe en dyr gave. Dere kunne ha kjøpt noe annet. Siden de er godt bemidlet økonomisk selv så vil jeg tro de dyre gavene på ønskelisten var forbeholdt ønske fra de som var like rike for de og ikke tok det som en big deal.
Men skjønner at det var skuffende for dere om dette var noe dere måtte nedprioritere egen husleie eller julegaver for og trodde dere kom til rikmannsfest med hvite hester og kjærre i hagen og såpeboble maskiner og biff.

Jeg personlig syntes det høres ut som en helt nøktern og fin fest! Men JA de kunne i det minste hatt brød til suppen det er jeg helt enig i! Og evn noen blomster på bordet om det var så dårlig pynta som du fremstiller i ditt siste innlegg.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Hva krevdes av vertskapet her egentlig? De gjorde jo ikke noe ut av noe? Fint med hjemmelaget suppe da,men det var vel det eneste. Så hva skulle til mener du for å organisere denne festen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...