Gå til innhold

Invitert til fest - gikk skrubbsulte hjem!


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

3 timer siden, minister-mio skrev:

altså voksne som skriver ønskeliste! :O

Det er praktisk med ønskeliste fra voksne, vi operer med det i vår familie, men da på forespørsel. Og ønsker i den prisklassen vi normalt kjøper gaver. 

2 timer siden, Macro skrev:

For tragedie av en fest. Husk å fortelle hvordan det går på 50-årsdagen til disse folka!

Tror du ts kommer til å gå? De må nok skaffe seg en ny vennekrets skal de få en like innbringende feiring da. 

2 timer siden, AnnaMariaHelga skrev:

Sikker på det? Kan være at de har dårlig økonomi, og ikke kan helt sosiale knapper..

Dette høres ut som noe min onkel kunne gjøre.

Jeg husker når jeg var yngre, så kom onkel med bra gaver, men så etter vært upassende gaver, som å gi meg en 20 pakning fra sverige, jeg var over 18, men likevel.

Får å så begynne å ikke gi noe gave i det hele tatt når de kom i selkapene. (til slutt begynte mamma å ikke invitere onkel og hans familie)

Har du dårlig økonomi inviterer du ikke 140 mennesker til fest. Du lager heller ikke en ønskeliste fylt med dyre ønsker. 

At de mangler sosiale antenner er jeg dog enig i. 

Endret av SiMa
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsakssuppe kan da absolutt være mettende! Men ja, burde vært brød til.
Is kunne vært boks-is og ikke is-pinne.
Men mat, drikke og fest for 140 personer med partytelt og bord er dyrt! De hadde sikkert betalt minst 10 tusen for dette, og sannsynligvis mye mer - så siden det ikke var noen "inngangspenger" eller fellespott her hvor alle bidro til betaling, eller matservering som det er på noen feiringer, så syntes jeg du forventet altfor mye.
Det er ikke alle som har 50.000 å feire bursdag for hvert tiår altså.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Men da inviterer du ikke så mange da, hvis du ikke har råd til å gjøre kvalitet ut av det. 

Anonymkode: 72e5d...af4

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsakssuppe kan da absolutt være mettende! Men ja, burde vært brød til.
Is kunne vært boks-is og ikke is-pinne.
Men mat, drikke og fest for 140 personer med partytelt og bord er dyrt! De hadde sikkert betalt minst 10 tusen for dette, og sannsynligvis mye mer - så siden det ikke var noen "inngangspenger" eller fellespott her hvor alle bidro til betaling, eller matservering som det er på noen feiringer, så syntes jeg du forventet altfor mye.
Det er ikke alle som har 50.000 å feire bursdag for hvert tiår altså.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Ikke om man bare får en porsjon og ikke brød til. Da blir man ikke skikkelig mett. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk legger ut innlegg om situasjoner som er så lett å kjenne igjen som denne her inne. Si det rett til dem i stedet at du synes festen var kjip. 

Anonymkode: c46fb...fc1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stusselig. 

Anonymkode: 9aacb...3c8

Hvorfor stusselig?
Forventer folk å komme til innleid DJ, dj booth, ja helst noen innleide dansere også? Og koldtbord med biff og ubegrenset champagne? Da får de flytte til Hollywood og bli venn med eliten der, for det er ikke sånn man får fra Ola Nordmann som feirer 40 års lag. Jeg syntes det høres ut som at de hadde gjort det beste ut av de midlene de hadde, og lagd en hyggelig feiring og samling av venner og venners venner!

Anonymkode: 1f4e6...bfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk legger ut innlegg om situasjoner som er så lett å kjenne igjen som denne her inne. Si det rett til dem i stedet at du synes festen var kjip. 

Anonymkode: c46fb...fc1

Jeg håper de som hadde får nyss i denne tråden for deretter å skjemmes. Eller le enda mer. Hvem vet.

Anonymkode: 58e94...264

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stusselig?
Forventer folk å komme til innleid DJ, dj booth, ja helst noen innleide dansere også? Og koldtbord med biff og ubegrenset champagne? Da får de flytte til Hollywood og bli venn med eliten der, for det er ikke sånn man får fra Ola Nordmann som feirer 40 års lag. Jeg syntes det høres ut som at de hadde gjort det beste ut av de midlene de hadde, og lagd en hyggelig feiring og samling av venner og venners venner!

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Om de som har bursdag forventer flotte dyre gaver så forventer man jo litt tilbake som gjest..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsakssuppe kan da absolutt være mettende! Men ja, burde vært brød til.
Is kunne vært boks-is og ikke is-pinne.
Men mat, drikke og fest for 140 personer med partytelt og bord er dyrt! De hadde sikkert betalt minst 10 tusen for dette, og sannsynligvis mye mer - så siden det ikke var noen "inngangspenger" eller fellespott her hvor alle bidro til betaling, eller matservering som det er på noen feiringer, så syntes jeg du forventet altfor mye.
Det er ikke alle som har 50.000 å feire bursdag for hvert tiår altså.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Det var sikkert dyrt, tviler ikke på det. Og grønnsakssuppe kan være mettende, det kommer helt an på suppa. Ts spiste, og ble ikke mett, så denne var nok ikke mettende. 

Hvis jeg ble invitert på middag og fest (med dyr ønskeliste og medbrakt alkohol til festen) ville jeg forventet middag jeg ble mett av, alkohol i velkomstdrinken, dessert som spises sittende, med bestikk. Snacks og musikk (gjerne spilleliste fra spotify) på kvelden. 

Jeg har ikke 50000 å bruke på bursdagsfeiring hvert tiår, men jeg inviterer heller ikke 140 mennesker. Prioriterer heller at de jeg inviterer på middag faktisk blir mette. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stusselig?
Forventer folk å komme til innleid DJ, dj booth, ja helst noen innleide dansere også? Og koldtbord med biff og ubegrenset champagne? Da får de flytte til Hollywood og bli venn med eliten der, for det er ikke sånn man får fra Ola Nordmann som feirer 40 års lag. Jeg syntes det høres ut som at de hadde gjort det beste ut av de midlene de hadde, og lagd en hyggelig feiring og samling av venner og venners venner!

Anonymkode: 1f4e6...bfe

De har ikke "gjort det beste" ut av midlene de har, når folk går hjem sultne etter å ha fått servert middag har de invitert for mange/laget for lite mat. Å forvente å bli mett, få velkomstdrink med alkohol og to-tre glass vin til middagen er ikke å forvente mye når du blir invitert i 40-årslag. 

Det er flere måter de kunne gjort det bedre: Færre gjester, mat som faktisk mettet mer, billigere ønsker på ønskelista, invitert til spleiselag, 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Oi, dette var drøyt ja. Selv er jeg ganske lei maset om gaver og har sluttet å gi. Det går foreløpig greit, blir fortsatt invitert :laugh:

Gaver er for barn og ungdom. Og inviterer man til lag må man enten servere noe skikkelig eller be folk spise i forkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Grønnsaksuppe er godt det,men en tallerken til hver uten brød eller baguetter høres ikke ut som noe en blir mett på. Syns desserten var bare flaut,og ikke kaffe eller kaker.

Nei,det var tragiske greier,og enda verre i og med at de la ut ønskeliste?! Hadde blitt flau på vertskapet vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Dette må ha vært stusselig ja, og ønskeliste når man er 40, er bare sært.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig stusselig ut, ja. Når man annonserer at det blir middag må man ha nok mat. Jeg syns grønnsakssuppe kan være helt fint, men da må man jo bli mett. Og om de ikke hadde råd til mer kunne de ha halvert gjestelista i stedet. Og et sånt opplegg uten verken ordentlig dessert, kaffe eller kaker høres helt sprøtt ut. Kaffe er ikke så dyrt og det er ikke så uvanlig å spørre om hjelp til kakebaking.

Så kommer det med ønskelista i tillegg og gjør det hele enda mer absurd.

Jeg var i et bryllup en gang hvor vi gikk sultne fra middagen (veldig sen, lang middag med lite mat), og det er det både jeg og flere husker fra det bryllupet. Hvis man først inviterer til mat, må man ha nok, eller så må man på forhånd opplyse om at det er enkel servering.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsakssuppe kan da absolutt være mettende! Men ja, burde vært brød til.
Is kunne vært boks-is og ikke is-pinne.
Men mat, drikke og fest for 140 personer med partytelt og bord er dyrt! De hadde sikkert betalt minst 10 tusen for dette, og sannsynligvis mye mer - så siden det ikke var noen "inngangspenger" eller fellespott her hvor alle bidro til betaling, eller matservering som det er på noen feiringer, så syntes jeg du forventet altfor mye.
Det er ikke alle som har 50.000 å feire bursdag for hvert tiår altså.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

De hadde ikke betalt noe for partyteltet. Det står i familiemedlemmets hage. Og huset er digert og ble brukt. Dette hadde du funnet ut om du hadde lest tråden. Også at dette er den første festen dette paret har noensinne! Les før du kommenterer neste gang, ok?  

Vil tippe maten kostet max 2000 kr (vi fikk kun en tallerken hver), to sånne bokser med hvitvin+ Mozell 25 flasker + 100 øl = 6000, ispinne 1500. Så hele selskapet kom ca 10 000 kroner, en kuvertpris til under 80 kr. Vi kan jo bare spekulere i hvor mye de dro inn i gaver når jeg så de aller fleste som var par ga mellom 1500-3000 kr

Jada. Jeg forventer ALTFOR mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns i det hele tatt det er sært av voksne som ikke nærmer seg en alder hvor de ikke har mange år igjen, altså 30-40 er ingen big deal aldersmessig. Skal gjøre så voldsomt big deal ut av det. Det er bare bursdag. Å forvente dyre gaver er iallefall fjernt. De fleste på 40 har alt de trenger eller kjøper det de trenger selv.

Endret av Maleficenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citronella skrev:

Vil tippe maten kostet max 2000 kr (vi fikk kun en tallerken hver), to sånne bokser med hvitvin+ Mozell 25 flasker + 100 øl = 6000, ispinne 1500. Så hele selskapet kom ca 10 000 kroner, en kuvertpris til under 80 kr. Vi kan jo bare spekulere i hvor mye de dro inn i gaver når jeg så de aller fleste som var par ga mellom 1500-3000 kr

Jada. Jeg forventer ALTFOR mye. 

Morsomt å tenke på hvordan vertene også har kalkulert frem disse tallene på forhånd, og gnidd seg i hendene.

Lurer på hvem som vil fortsette å være venner med disse folka etter dette.

Anonymkode: c5bed...8f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stusselig?
Forventer folk å komme til innleid DJ, dj booth, ja helst noen innleide dansere også? Og koldtbord med biff og ubegrenset champagne? Da får de flytte til Hollywood og bli venn med eliten der, for det er ikke sånn man får fra Ola Nordmann som feirer 40 års lag. Jeg syntes det høres ut som at de hadde gjort det beste ut av de midlene de hadde, og lagd en hyggelig feiring og samling av venner og venners venner!

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Hvorfor leser du ikke tråden før du kommenterer?  Jeg har skrevet at dette er økonomisk velholdte mennesker. Og nei, det var ikke særlig hyggelig fest. Det var ikke pyntet, det var lite gjennomtenkt på alle måter. En koselig fest har ikke for meg noe med penger og Hollywood å gjøre. Men et vertskap som viser at jeg er ønsket, dekker pene bord med blomster (behøver ikke koste noe i det hele tatt). Den ideen med en boks hvor alle kunne legge i det de ønsket istedenfor gave var kjempelur! Så ikke kom her med en tone som sier "stakkars fattige mennesker koker suppe på spiser og de ufyselige gjestene furter".

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper de som hadde får nyss i denne tråden for deretter å skjemmes. Eller le enda mer. Hvem vet.

Anonymkode: 58e94...264

Det får de neppe. Dette er i et helt annet land enn Norge, og det var en nordmann tilstede i selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Maleficenta skrev:

Om de som har bursdag forventer flotte dyre gaver så forventer man jo litt tilbake som gjest..

Det kommer ikke frem om de forventet seg flotte dyre gaver eller ikke.
De hadde skrevet en ønskeliste, der denne dyre kjelen var én av tingene på listen. For alt vi vet kan det ha stått zalo og clas ohlson drill til 299 på de andre punktene. Desuten er jo en ønske liste kun nettopp det, ikke noe man forventer eller gjestene tvinges til å forholde seg til! Det hadde holdt med en flaske vin til 150 kr også! Var dems valg å bruke så mye penger i en gave, og det sier seg selv at de dyre gavene er forbeholdt de med inntekt til dette, og ikke noe man forventer av de som ikke har råd til det eller ser på det som en big deal, slik ts åpenbart gjørt.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Citronella skrev:

Hvorfor leser du ikke tråden før du kommenterer?  Jeg har skrevet at dette er økonomisk velholdte mennesker. Og nei, det var ikke særlig hyggelig fest. Det var ikke pyntet, det var lite gjennomtenkt på alle måter. En koselig fest har ikke for meg noe med penger og Hollywood å gjøre. Men et vertskap som viser at jeg er ønsket, dekker pene bord med blomster (behøver ikke koste noe i det hele tatt). Den ideen med en boks hvor alle kunne legge i det de ønsket istedenfor gave var kjempelur! Så ikke kom her med en tone som sier "stakkars fattige mennesker koker suppe på spiser og de ufyselige gjestene furter".

Det får de neppe. Dette er i et helt annet land enn Norge, og det var en nordmann tilstede i selskapet.

Jeg sier ikke stakkars fattige mennesker osv, jeg sier at det krever mye å ordne fest for 140 personer og ikke alle vil ha fest i ekstravagant klasse med innleid kokk og dj.
Å være ønsket er du vel når dere mottar invitasjonen, og som nevnt i kommentaren over så var det deres valg å kjøpe en dyr gave. Dere kunne ha kjøpt noe annet. Siden de er godt bemidlet økonomisk selv så vil jeg tro de dyre gavene på ønskelisten var forbeholdt ønske fra de som var like rike for de og ikke tok det som en big deal.
Men skjønner at det var skuffende for dere om dette var noe dere måtte nedprioritere egen husleie eller julegaver for og trodde dere kom til rikmannsfest med hvite hester og kjærre i hagen og såpeboble maskiner og biff.

Jeg personlig syntes det høres ut som en helt nøktern og fin fest! Men JA de kunne i det minste hatt brød til suppen det er jeg helt enig i! Og evn noen blomster på bordet om det var så dårlig pynta som du fremstiller i ditt siste innlegg.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke frem om de forventet seg flotte dyre gaver eller ikke.
De hadde skrevet en ønskeliste, der denne dyre kjelen var én av tingene på listen. For alt vi vet kan det ha stått zalo og clas ohlson drill til 299 på de andre punktene. Desuten er jo en ønske liste kun nettopp det, ikke noe man forventer eller gjestene tvinges til å forholde seg til! Det hadde holdt med en flaske vin til 150 kr også! Var dems valg å bruke så mye penger i en gave, og det sier seg selv at de dyre gavene er forbeholdt de med inntekt til dette, og ikke noe man forventer av de som ikke har råd til det eller ser på det som en big deal, slik ts åpenbart gjørt.

Anonymkode: 1f4e6...bfe

Var ikke mye Zalo på den ønskelisten, nei. Dessuten er folk flest høflige og det er helt vanlig å gi en gave til kr 1000-1500 når man er par og blir invitert til en stor fest. At er "dems" (for et irriterende ord!) valg er ikke særlig relevant. Gjestene var folk som har bra med penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aptdaemon

Mulig de tenkte at folk kom til å bli så startstruck at de kom til å glemme romlende mager siden festen var på en ambassade og mye fint servise. Greit nok at maten ikke er av det dyreste, men de kunne spandert på en kaffekopp og et kakestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...