Gå til innhold

Føler meg ulykkelig i forholdet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er samboer med kjæresten min. Vi har vært sammen i ett år nå, og alt har vært bra mellom oss. Alle venner og familie sier at vi er perfekte for hverandre osv... og han er veldig snill med meg. Men i det siste har jeg ikke følt meg lykkelig med han. Jeg føler at han ikke ser ting jeg gjør for å gjøre han glad (brukte fler timer på å vaske leiligheten til han kom hjem fra jobb, og han nevnte det ikke engang). Og at han ikke ser tingene som betyr noe for meg, han gjør alltid det han har lyst til og mine idéer er liksom alltid bare teit. Har prøvd å prate med han om det, men han blir bare lei seg og føler seg som et "offer".

Derfor føler jeg at det alltid er meg det er noe galt med, og prøver å godta hvordan ting er, rett og slett overse følelsene mine. Men hver gang jeg er alene kommer alt tilbake, og jeg gråter av å tenke på det. Og jeg har innsett at jeg ikke kan endre på hva jeg føler selv om det er teit.

Så kan noen plis hjelpe meg, hva skal jeg gjøre? Jeg er ikke lykkelig i forholdet, men er sammen med drømmetypen. Føler at han har forandret seg siden jeg ble kjent med han. Jeg føler liksom at jeg er "mindreverdig". Alle mine ideer, tanker osv. Blir ikke tatt seriøst, selv om jeg nevner det hele tiden. 

Føler dette bare blir dumt å fortelle til noen, håper derfor at noen plis kan svare hva dere syntes? Er det jeg som overreagerer på noe som ikke er så stort? Setter pris på alle svar! 

Anonymkode: e05a3...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør jo kunne prate om dette og andre ting som påvirker forholdet. 

Hvis dere som par ikke evner å prate sammen så mangler dere noe av det mest grunnleggende. 

Men det er viktig at når dere prater at det ikke er angrep. Istedet for å si at du gjør..., eller du ser ikke..., fokuser heller på hva dere føler, hvordan dere opplever. 

Kanskje det er måten dere snakker om ting på? 

Når det gjelder å se husvask og tilsvarende. Det er det få som gjør. Slik er folk dessverre, typen din ikke noe spesiell. 

Men å lytte til til dine ideer og forslag. Det bør han absolutt. Høres ikke helt ut som drømmetypen, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at dere har forskjellige måter å vise hverandre kjærlighet på. Hvor du selv muligens ville blitt kjempeglad om typen tok en rundvask, så er det kanskje noe han ikke bryr seg nevneverdig med.

Men det at han ikke hører deg og behandler dine ideer o.l. som likeverdig er uansett et stort problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen lenge nok til at dere burde klare å snakke med hverandre uten problemer. Funker ikke det, er det jo bare en løsning. Å bli værende i et ulykkelig forhold fungerer i hvert fall ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Solivagant skrev:

Dere har vært sammen lenge nok til at dere burde klare å snakke med hverandre uten problemer. Funker ikke det, er det jo bare en løsning. Å bli værende i et ulykkelig forhold fungerer i hvert fall ikke. 

Jeg tenkte det samme som deg. Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 3f44d...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre. Dere må lære dere å snakke sammen om ting og gi tilbakemeldinger til hverandre. Viktig å lære seg god kommunikasjon sammen, slik at dere blir enige om hvordan gi hverandre feedback på en god måte som begge to "tåler".

Anonymkode: caff3...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...