Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Omo skrev:

Har ikke vært der siden 6 ukers kontrollen. Og da haddde jeg ikke problemer. Skal ikke før om 3 uker heller. Burde kanskje ringe de. 

Det ville jeg så absolutt gjort! Jeg ser at du allerede har prøvd alle tipsene jeg fikk, så jeg har dessverre ingen råd å komme med. Det er uansett godt å få snakket med helsesøster om det og få noen til å se på det. Har du prøvd ulike kremer? Purelan funket ikke på meg, men betaphen (eller hva det nå enn het) hjalp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Fanteria skrev:

Det ville jeg så absolutt gjort! Jeg ser at du allerede har prøvd alle tipsene jeg fikk, så jeg har dessverre ingen råd å komme med. Det er uansett godt å få snakket med helsesøster om det og få noen til å se på det. Har du prøvd ulike kremer? Purelan funket ikke på meg, men betaphen (eller hva det nå enn het) hjalp. 

Purelan, brulidine, multi mam kompresser. Testet betaphen en gang, men usikker på hvor mange forskjellige jeg skal bruke og. Skal ringe etterpå når de har telefontid igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut @Omo, og god idé å ringe helsesøster 😊 Håper hun har noen gode løsninger. Den oppned ammestillingen må jammen vi også prøve! Tvillingstilling har aldri vi fått til heller. De anbefalte den så veldig på barsel, men det blir bare kaving (fra både meg og babyen 😝). 

Bilstolproblemene er ganske plagsomme. Det går ganske greit når en sitter bak med henne, men ikke når mannen er borte og jeg kjører. Og han jobber skift. 

Hehe, tunneler og parkeringshus er skumle greier her også @Tonio. Mens at sola blinker gjennom greinene på trærne vi passerer er ganske interessant. 

Herlig med harmonien @Fanteria. Hvem vet, det kan hende det varer også! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Purelan, brulidine, multi mam kompresser. Testet betaphen en gang, men usikker på hvor mange forskjellige jeg skal bruke og. Skal ringe etterpå når de har telefontid igjen. 

Du har min dypeste medfølelse. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos HS. Hun sjekket litt og synes det var vanskelig å si noe om tungebånd. Hun har bare grunnopplæring på det, så hun sender oss videre til spesialist på tungebånd og manuell terapeut. Hun synes at lille roter mye rundt med tunga og ikke har noe godt sugegrep. Var der en hel time selv om jeg bare gikk innom uten å ha bestilt time. Etter stengetid til og med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Omo skrev:

Da har vi vært hos HS. Hun sjekket litt og synes det var vanskelig å si noe om tungebånd. Hun har bare grunnopplæring på det, så hun sender oss videre til spesialist på tungebånd og manuell terapeut. Hun synes at lille roter mye rundt med tunga og ikke har noe godt sugegrep. Var der en hel time selv om jeg bare gikk innom uten å ha bestilt time. Etter stengetid til og med. 

Det er godt dere ble tatt på alvor. Vet at det kan være lang ventetid på spesialist på tungebånd. Kan være de som er private har kortere. Pass hvertfall på at de sjekker både bakre og fremre tungebånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fanteria skrev:

Det er godt dere ble tatt på alvor. Vet at det kan være lang ventetid på spesialist på tungebånd. Kan være de som er private har kortere. Pass hvertfall på at de sjekker både bakre og fremre tungebånd. 

Jeg ble anbefalt privat. Anette resch. Har hørt om hun her på forumet, skal visst være veldig flink. De hadde stengt på klinikken på sykehuset for sommern. Så jeg ringer i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere har en flott helsesøster @Omo, så bra at hun tok det på alvor :) Dere skal slippe å ha det sånn! Håper dere får riktig hjelp med tungebåndet, det kan jo høres ut som det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som om ikke det er nok med ammingen som er vond, så har lille frøken snupp blitt forkjøla også. Slimete hoste og snørrete. Har kjøpt saltvann og nesesuger. Hadde besøk av en venninne hele uken, og da vi skulle teste sugern holdt vi på å le oss i hjel. Samboern som gjorde det. Baby så bare forvirret ut og samboern sugde for harde livet. Og konkluderte med at det var noe av det rareste han hadde gjort i sitt liv :skratte:

tungebåndet skal sjekkes i september. veldig lenge til med vonde pupper. Og vesla tar ikke flaske enda. Vi har ikke øvd så mye i det siste pga hun har vært syk da. Har prioritert å holde hun i godt humør og få nok søvn. Hun blir så sinna etterhvert med flasken. 

Om en drøy uke er hun 3 mnd og da har vi HS igjen. Jeg håper at 3 mnd er den magiske grensen så hun sovner tidligere for natta (ikke etter midnatt) og alt det andre som skal skje rundt 3 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

3 mnd var en magisk grense her. Uka startet som et helvete etter vaksiner. Men nå de siste dagene har hun tatt skjold, smokk og flaske. I tillegg sovner hun av seg selv med smokken! Og i natt sov hun 5 timer x2! Halleluja! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra @Omo! En skulle visst på forhånd at det kom sånne magiske grenser :) Lillemor her er en bedagelig baby med godt sovehjerte, så hun sover 8 timer i strekk på natta. Smokken gidder hun ikke å ha noe med å gjøre da, eller flaska. Vi er midt inne i vaksineettervirkningene nå. Men jeg satser på at det er over til tremånedersdagen på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min som er eldre enn deres blir jeg fortsatt overlykkelig om hun sover 3 timer..:laugh: Smokk er æsj, flaske går noen ganger men uansett hvor mye hun spiser må hun ha pupp som dessert. 

I går var hun våken i over 5 timer, før hun sov i 25 minutter og var våken tre timer til. 

To uker til dåp, tre uker til jeg starter i jobb igjen. Blir spennende..glad jeg bare jobber gradert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nok fått en baby for nybegynnere når det gjelder søvnen. De siste par dagens har det blitt litt krøll da. Hun har diaré og tydelig vondt i magen, stakkar. Regner med det er en ettervirkning av vaksinene, og går seg til snart. 

Spennende med jobb igjen @Tonio. Jobb kjennes ut som et fjernt minne for meg akkurat nå. Jeg har 80 % lønn i permisjonen, hele fellesperioden og forlenger med ferie. Men det skyldes at jeg jobber skift i en annen by, og det lar seg ikke kombinere med amming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom jobben i går å hilste på. Savner det ikke i det hele tatt :nigo:

jeg har fått brystbetennelse også da. Begynner å bli ganske frisk nå, men fy søren så dårlig jeg var før antibiotika. Føler at alt som kan gå galt med amming skjer her. 

Vi skal på vår første ferie i slutten av august, så jeg gleder meg og prøver å finne ut hva vi trenger til lillemor. 

Deilig med baby for nybegynneren da @Illy! Heldige der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her soves det natta gjennom, spises godt og pludres masse. Vi øver på å løfte hodet når hun ligger på magen og gripe ting. Hun mistet kraften i armen, så vi blir ekstra fulgt opp av fysio. Neste uke er en ny sjekk på Ahus, så jeg føler vi blir veldig godt ivaretatt. Spesielt siden de mener alt vil bli bra.

Har dere blitt kjent med andre mødre/barselgruppe? Hadde en lunsj med de jeg havnet på barselgruppe med og jeg er den eneste 2barnsmoren. Ikke det at det er noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har på babysvømming på onsdag! Var kjempegøy, han skjønte ikke så mye. Holdt ut i 30 min, ble litt trøtt på slutten, så da gikk vi opp 😊 Litt slitsomt å være alene med en 3 mnds baby, men de hadde stellemadrass som kunne bringes i dusjen. Hadde med et ekstra håndkle så han lå bare der mens jeg dusjet ferdig. Har dusjet med han før, og det var lurt for da fikk han ikke panikk i dusjen etter badet. 

 

I dag er han 3 mnd så vi skal veie og måle pluss vaksine i dag 🎈Gruer meg til stikk men gleder meg til sjekk! Han vokser jo en cm i uka! Må bruke 68! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på barselgruppe for første gang neste uke. Kommet sent i gang her. Gleder meg til det og håper å få god kontakt med noen. Kjenner ikke så mange her. Og bare en med barn og hun har masse venninner med baby så er mye opptatt. 

Vet de hva det er med armen @Fanteria? Godt at dere blir fulgt opp godt! Mini har fått en trådball (oball?) fra bokklubben. Hun elsker den. Holder i den både for å leke og sove. Den er nok enkel å få godt grep i for små fingre. 

Jeg vurderer babysvømming også. Godt å høre at det var gøy. 

Wow, 68! Han er en jo kjempelang i forhold til min @Lissygloss. Vi bruker fortsatt 56 og hun er straks 15 uker. Snart overgang til 62 da. Noe i56 begynner å bli smått. Jeg skal veie igjen på barseltreff. Hun har falt litt på kurven sin, så jeg er jo litt bekymret selvsagt. Selv om HS ikke har sagt noe om det. 

Lykke til med vaksiner!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Omo skrev:

Wow, 68! Han er en jo kjempelang i forhold til min @Lissygloss. Vi bruker fortsatt 56 og hun er straks 15 uker. Snart overgang til 62 da. Noe i56 begynner å bli smått. Jeg skal veie igjen på barseltreff. Hun har falt litt på kurven sin, så jeg er jo litt bekymret selvsagt. Selv om HS ikke har sagt noe om det. 

Han er ikke 68 da, men 63,5 cm :) Men han er for stor 62, så 68 passer bedre. Han har i allefall fulgt sin egen kurve perfekt, så det er fint. Men han blir lang, ja!  :)

Ble hyl og skrik med vaksinen men med litt pupp så gikk det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trodde det kunne være en nerve i klem i forbindelse med fødselen, @Omo. Men ingen av oss kan huske at hun var helt slapp i armen fra starten av. Vi har også sånn ball :) hun forstår ikke helt konseptet enda :P 

vi har også meldt oss på babysvømming. Starter neste uke :) fikk tips om å kjøpe sånn oppblåsbar stellematte på ikea. Evnt bare legge de på et håndkle på gulvet. :) 

gruer meg litt til den vaksina @Lissygloss. Tror jeg kommer til å gråte like mye som hu :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...